Eerste schooldag! - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Eerste schooldag! - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

04 Februari 2009 | Verenigde Staten, Spokane

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin, maar om af en toe wat van het thuisfront te horen is natuurlijk altijd leuk.

Ik heb vandaag mijn eerste schooldag gehad en ben weer behoorlijk wat dingen tegengekomen die je in Nederland niet ziet. De sfeer in de klas is heel anders. Leraren willen graag dat je met ze in discussie treedt en dat je zegt wat je denkt. Ook krijg je hier veel huiswerk op. Ik heb een beetje om me heengevraagd en bijna iedereen zegt dat je toch zo 2 uur per dag aan je huiswerk zit:s (Eerst dit berichtje afschrijven en dan ga ik beginnen)

De vakken die ik vandaag heb gevolgd waren Organizational behavior en Communication Ethics. Het is natuurlijk pas de eerste les maar ik denk wel dat het interessant is.

Ik heb veel problemen gehad met internet op mijn computer dus vandaar dat de foto's er nog niet opstaan. En er was ook wat met het fotoformaat ofzo.. (ik snap het niet zo goed) maar daar ga ik deze week even rustig voor zitten, dus ze komen er zo snel mogelijk aan.

Morgenavond hebben we een internationale studenten avond. Ik weet zelf nog niet zo goed wat het inhoud, dus dat zal ik jullie later vertellen. Oh ja, ik heb ook nog de superbowl meegemaakt. Ik vind American footbal maar een saaie sport. Ze spelen 4 keer 15 minuten, maar de wedstrijd duurde ongeveer 4 uur omdat de tijd steeds wordt stopgezet. Het was wel heel gezellig om het met al die amerikaanse studenten te kijken, maar dat zien jullie later op de foto's.

We eten elke dag in de cafetaria. Er is wel een keuken in het huis, maar het eten in de cafetaria is goed en makkelijk. Toen we net aankwamen vond ik dat er al behoorlijk wat keuze was aan eten, maar ze zeiden tegen mij dat er nog meer zou zijn als iedereen terugkwam van zijn vakantie. Nou, ze hebben niet gelogen. Er is zoveel.. Je kunt echt eten waar je trek in hebt. Gelukkig is er ook veel lekker gezond eten, ik ben nog geen 15 kilo aangekomen.

Ik hou jullie op de hoogte. Dikke kus aan jullie allemaal

  • 04 Februari 2009 - 13:48

    Jacques Dooren:

    Lieve Miriam,
    Leuk te lezen wat je ervaart.
    En nog leuker te merken dat je het allemaal met plezier tegemoet treedt.
    Let goed op jezelf en
    liefs en kus van mij en Francine.
    We houden ons op de hoogte.

  • 04 Februari 2009 - 14:40

    Francien:

    Hoi Mir,

    Wat een ervaring doe je op zeg. Leuk hoor om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan en dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Ik blijf je volgen!!
    Groetjes en een dikke kus terug van Francien

  • 05 Februari 2009 - 12:10

    Annemieke Pot:

    Hi dear!
    Wat super leuk, dit dagboek. Voor achtergebleven moeders een feest om te lezen. Reken maar dat ik jullie op de voet ga volgen.
    Houd je mijn Daantje een beetje in de gaten? Liefs en dikke kus,
    Annemieke

  • 06 Februari 2009 - 09:29

    Carla Vd Boswachter:

    Haai Mir, had hier net je mams op de koffie en zij vertelde van je website en we hebben er samen even naar gekeken. Leuk meid en wat zal je een geweldige tijd hebben. Heel veel plezier daar en lekker aan de studie!!
    Groetjes van Carla uit Haarlem

  • 06 Februari 2009 - 11:15

    Elsa Herweijer:

    Lieve Mir,
    Harstikke leuk om je belevenissen zo te volgen! Fijn dat het tot nu toe bevalt. Hoe zijn je roommates? En is het niet vermoeiend de hele dag engels (amerikaans)te kletsen? Ik ga vanavond met je moeder haarlem onveilig maken, gezellig! (lezing hans vandeschilde). Vorige week vrijdag waren we in sauna in Weesp nog voor mijn verjaardag. Echt super!
    Teun heeft deze week Cito gehad en staat nu voor de schoolkeuze.. Lieve Mir, succes en veel plezier in het Verre Westen, dikke kus van elsa.

  • 08 Februari 2009 - 21:31

    Joost:

    It's soooooooooooooo great... No really, I mean reaaaaaally great! haha!!

    Goed dat t je bevalt schat! Pas op jezelf en have fun (en ik bedoel écht heeeeeuuuul veel fun ;) )!

    X Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 48613

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: