Canada!! - Reisverslag uit Nelson, Canada van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Canada!! - Reisverslag uit Nelson, Canada van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Canada!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

03 Maart 2009 | Canada, Nelson

Ik weet het, het is alweer langer dan een week geleden, maar de tijd gaat hier zo snel. Niet normaal.. Maar ja, dan heb ik natuurlijk wel weer wat te schrijven. Er is namelijk veel gebeurd weer.

Vorige week ben ik een paar dagen ziek geweest. Dit was even wat minder. Ik had koorts en was verkouden. Heel vervelend en zonde van mijn tijd. Maar goed, na 2 dagen rust ging het wel weer. We hadden afgelopen weekend ook een lang weekend. Vrijdag hadden we vrij omdat de leraren iets moesten doen met z'n alle. Weet eigenlijk niet echt wat, maar het dagje vrij was niet verkeerd.

Die vrijdag hebben Daan, Sil, Lisa, Irvin en ik een Amerikaanse jongen (Austin) helemaal opnieuw gestyled. Hij had al 3 jaar geen nieuwe kleren meer gekocht en vroeg of wij met hem mee wilde naar de Mall en een beetje advies wilde geven. Hij heeft uiteindelijk een hele nieuwe garderobe aangeschaft en toen we terug kwamen op de campus heeft hij een modeshow gegeven aan Sil, Lisa en mij met alles wat hij had gekocht.

Maar nu zaterdag! Een superdag! Om 04:45 ging de wekker. (Ik snap dat jullie nu misschien denken, hoe kan dat nou een superdag worden? Maar lees maar even verder, dan komen jullie erachter) Om 6 uur zaten we in de auto naar... jawel, CANADA!! We waren met z'n 10en en zijn naar Nelson gegaan om te skien. Ik kon het skipak van mijn kamergenootje lenen en de skies kon ik daar huren. Het was een hele leuke dag met geinige gebeurtenissen. Sil en Lisa hadden nog nooit geskied dus we hadden het plan om van een groene piste te gaan en het ze een beetje te leren. Toen we boven kwamen dachten gingen we de piste af... Dit was, helaas voor Sil en Lisa, geen groene piste. Het was de Black Diamant. Haha, na de vierde val in 3 meter zijn ze lopend naar beneden gegaan en hebben Harry en ik hun skies mee naar beneden genomen tot het stuk dat het wat vlakker werd. Vanaf hier ging het al een stuk beter. We hebben tot 15:00 geskied. Na het skien zijn we met z'n alle gaan eten in een heel gezellig restaurantje. En daarna, jaja het wordt nog beter, zijn we naar de hot springs gegaan. Dit zijn warm water bronnen die naast een hotel liggen. Het hotel heeft er een soort van zwembad van gemaakt, maar het is nog steeds natuurlijk. Er waren ook grotten met nog warmer water. Dit water was heet. Sebastian had zijn onderwatercamera mee en dus ook foto's daarvan gemaakt. Om een uur of 21:00 zijn we terug gereden naar de campus en om 00:30 kwamen we aan. Het was zo'n leuke dag, dat ik er nog steeds van aan het nagenieten ben.

Zondag heb ik lekker uitgeslapen en wat huiswerk gedaan. Het huiswerk gaat al een stuk sneller en steeds makkelijker. Dus dat is wel lekker.

We hebben hier ook een internationaal voetbalteam opgezet. Het is zaalvoetbal en elke week spelen we een wedstrijd tegen andere teams op de campus. Het is een vriendschappelijke competitie en heel erg gezellig.

Zoals jullie kunnen lezen heb ik het hier nog steeds heel erg naar mijn zin. Toch ben ik wel blij dat ik Nederlanders om me heen heb. De meeste Amerikanen zeggen alles met een glimlach en vooral niet te direct. Ze kennen ook niet echt sarcasme. Wat af en toe wel rare situaties kan veroorzaken..

Hele dikke kus aan jullie allemaal en ik ga nu proberen wat foto's op de site te zetten.

  • 03 Maart 2009 - 18:50

    Marijke:

    hoi Mir,
    Het gaat goed met de foto's
    Geweldig om te zien en voor jou moeilijk om te kiezen welke je erop zet
    xxx

  • 04 Maart 2009 - 08:44

    Annemieke Pot:

    Wow wat leuk allemaal!!! Skiën in Canada, ongelooflijk stoer. Ben blij dat je zo enthousiast bent. Daan was gisteren (skypend) zo mat en vermoeid en wist niet of hij het wel vol ging houden. Volgens mij zit hij ontzettend te zeuren. Want wat een leuke dingen doen jullie allemaal. En dan straks ook nog Miami. We verheugen ons enorm op het weerzien met jullie. Heb gisteren koffie gedronken met je moeder. Was super gezellig. Hebben even lekker over jullie kunnen roddelen.Dikke kus ook voor Daan.
    Annemieke

  • 07 Maart 2009 - 19:42

    Jacques Dooren:

    Hallo lieve nicht!

    Het gaat maar door ; ik lees de ene ervaring na de andere.

    En...voor jou : avec plaisir, oftewel "mit Freude" moet ik ambtshalve natuurlijk zeggen.

    Je bent al op de skilatten geweest lees ik net.

    Ik ben dus net even te laat om je Viel Hals- und Beinbruch toe te wensen daarbij!

    Weet je wat dat betekent?

    In ieder geval beslist niet wat de woorden lijken weer te geven!

    Denk er maar over na!(of gewoon opzoeken)

    Groetjes van je oompie die toch wel altijd een beetje schoolmeester blijft!

    Maar ach, als je je eigen "mindere" eigennschappen kent en je "Umwelt" dat ook weet (lees accepteert) kan een mens zich wel iets permitteren.

    Ik wacht op je volgende sessie belevenissen!

    Een kus en groetjes van Jacques


  • 08 Maart 2009 - 04:11

    Ivo:

    hallo mir
    als ik alles zo lees heb je 't echt slecht daar, alles bij de hand skieen, zwemmen en veel lekker eten!!! super gaaf.

    veel plezier en een dikke knuffel ief x

  • 09 Maart 2009 - 08:32

    Renee:

    Ah klinkt super joh! "even naar canada" haha, waarom ook niet ;) T was erg om jullie te zien op de webcam, alsof t compleet was.
    Laatste weekjes nog even en dan al weer miami!
    geniet ervan lief!
    Dikke knuffel

  • 11 Maart 2009 - 22:11

    Sil En Jansie:

    Top die skie dag.Badje vind ik persoonlijk gezelliger met een champoepeltje. sjauw .
    jansie sil en de hondjes

  • 13 Maart 2009 - 11:48

    Caroline:

    He Miriam
    Volgens mij heb je het geweldig naar je zin in Spokane, en dan nog al die mooie reisjes tussendoor....
    Veel liefs uit Overveen, Caroline en Bas

  • 15 Maart 2009 - 12:32

    Tom En Jacq.:

    Heel leuk om te lezen hoeveel plezier je hebt. Zo te zien ben je al aardig gewend. Wij zijn net in Frankrijk een weekje wezen skiën; geen hot springs, maar wel heel veel pret. Veel plezier in Spokane en Miami. Groetjes uit Amsterdam.

  • 15 Maart 2009 - 13:34

    Oma:

    Lieve Miriam,Ik zit bij tante Francina en heb alles gelezen.Wat een feesten.Nu geniet er maar van.4Maart ben ik thuis gekomen uit Burma.ik heb mooie dingen gezien,de armoede is heel erg groot ik raad het niet aan als vacantieland.Ik heb mijn
    rollator bij een ziekenhuis gebracht en daar waren ze er erg blij
    mee,hadden ze nog
    nooit gezien. Een dikke
    kus van Oma

  • 17 Maart 2009 - 23:13

    Sophie:

    You're like... soooooo cool right now!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 48607

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: