Morgen naar Miami - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Morgen naar Miami - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Morgen naar Miami

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

20 Maart 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik weet het, het is alweer een tijd geleden. Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Ik heb net al mijn examens en presentatie achter de rug en ik denk dat het wel goed is gegaan. Ik heb de afgelopen 2 weken hard geleerd maar er zijn natuurlijk ook weer een aantal leuke dingen gebeurd.

Maandag 9 maart was de verjaardag van Sil. Ze werd 21 en dat moet hier natuurlijk groots gevierd worden want dan mag je... DRINKEN! We konden het op de dag zelf niet groots vieren omdat we zo'n drukke week hadden, en daarom hadden we besloten dat ze een verjaardag week zou hebben en dat we zoveel mogelijk leuke dingen zouden doen. Die dag had het heel hard gesneeuwd dus besloten we om te gaan sleeën. Achter de school zijn een aantal heuvels en daar zijn we met een stuk of 10 personen naartoe gegaan. Het was echt heel erg leuk, maar... Nu komt het verhaal waar jullie waarschijnlijk van zullen smullen maar wat voor mij (op het moment) wat minder leuk was. Toen we besloten om terug naar de campus te gaan kwam ik op het goede idee om nog 1 keer van een heuvel te gaan. Deze heuvel was heeeeeuuuuuul steil en ik had toen al moeten weten dat het misschien niet zo'n heel goed idee was, maar ja.. Ik zit bovenaan de heuvel op de slee en was klaar om kamikazi naar beneden te gaan. Wat ik niet zag (omdat er zoveel sneeuw lag) was de boomstam halverwege. Slee kapot, broek gescheurd en een blauwe bil... En dan bedoel ik niet een kleine blauwe plek, nee.. Mijn hele bil was blauw. Het deed behoorlijk veel pijn maar het was ook wel heel grappig. De blauwe plek begint nu pas weg te trekken terwijl dit 1.5 week geleden is gebeurd..

Die woensdag zijn we naar Fizzies gegaan. Dit is een bar waar we elke woensdag komen, maar voor Sil was het voor het eerst. Ik heb, samen met de karaokeman, happy birthday voor d'r gezongen en elke amerikaan die ook maar hoorde dat het haar 21ste verjaardag was boodt een drankje aan. Het was een hele gezellige avond.

Het weekend was rustig. Ik had deze week namelijk 3 examens en daar moest ik voor leren. Vrijdag avond waren er twee feestjes waar we heen konden. Het eerste feestje was een verjaardag, maar tegen de tijd dat we daar aankwamen (22:30) was de politie al langsgeweest en moesten ze afbreken omdat er teveel geluidsoverlast was. Daarom zijn we naar het andere feestje gegaan. Dit was een feestje van de basketballers in hun huis. Erg gezellig.. Zaterdag en zondag zijn we op de campus gebleven. Ik ben een beetje verslaafd geraakt aan guitar hero. Een spelletje op de XBox 360.

Deze week heb ik veel geleerd. De examens zijn volgens mij wel goed gegaan, maar ik moet de cijfers afwachten. Ik moet vanavond nog een reading responds schrijven want die moeten we de maandag na springbreak inleveren. En ik denk niet dat het er in Miami van komt.

Wat ik ook zo leuk vind van school hier, is dat leraren heel open staan tegenover studenten. Woensdag hebben Sil en ik koffie gedronken met Sue. Sue is onze begeleider hier. De leraren vinden het heel leuk als je gewoon even langskomt om gewoon even te kletsen. Het voelde in het begin wel heel erg als hielenlikken. En eigenlijk, als ik erover nadenk, is dat het misschien ook wel een beetje. Maar ja, het is gezellig..

Wat iets minder is hier, is dat amerikaanse studenten elkaar niet zoveel gunnen. Ze vinden het bijvoorbeeld heel vreemd dat wij onze aantekeningen delen. Het is hier heel competatief. Maar dit is een kleinigheid.

Ik moet nu gaan beginnen aan mijn reading responds, anders kom ik in tijdnood. Ik heb vanavond weer een voetbalwedstrijd. We zijn niet echt goed, maar hebben wel veel lol.

Morgen vertrek ik om 4:15 am van campus want ons vliegtuig vertrekt om zes uur. We moeten twee keer overstappen en zijn in totaal 12 uur onderweg (4 uur korter dan van Amsterdam naar Spokane) maar het is het zeker waard. Ik heb er heel veel zin in. Ik probeer in Miami een internetcafé op te zoeken om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn wilde avonturen daar.

Hele dikke kus aan jullie allemaal!


  • 22 Maart 2009 - 14:28

    Jacques Dooren:

    Hallo Miriam,

    Veel plezier in Miami!

    En lekker weer hoop ik ook voor je!
    Hopelijk is je blauwe bil alweer in de "reguliere" vleeskleur!
    Maar ja,desnoods een ruime boxershort als bikinibroek in plaats van zo'n sexy pittig bikinibroekje , want zoals een goed Nederlands spreekwoord luidt: Wie kent m'n "kont(je)" in Miami.
    Nou lieve nicht, dit keer een kort berichtje, maar evenwel gemeend.
    Groetjes vanuit 's-Gravendeel op deze hier eerste (mooie/zonnige) lentedag!
    Kus oom Jacques

  • 22 Maart 2009 - 16:24

    Renee:

    Hoi lieve schat!

    t klinkt weer erg leuk allemaal! Jullie zijn heerlijk in Miami nu, ik ben heel erg benieuwd hoe t is daar! Geniet ervan, het is vast heel leuk!

    Grappig van die verschillen op school, en leraar waar je zomaar even mee koffie gaat drinken, dat kun je je hier toch niet voorstellen.

    Have fun in Miami! daarna weer snel even skypen als je tijd hebt. Veel liefs!

  • 23 Maart 2009 - 10:16

    Sil Jansie:

    `leuk zilig blauwe billen als het zondag was geweest had je een kusje er opgehad ja zeer competatief??????


  • 24 Maart 2009 - 19:43

    Elsa:

    Lieve Mir,
    Het klinkt allemaal geweldig, leuk om je berichten te lezen (en de foto's te zien). Ben ook heel benieuwd hoe je het in Miami hebt!
    Geniet maar lekker en ehh
    dikke kus van teun en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 48608

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: