Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

09 Juni 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Lieve allemaal,
Hier is het dan, het bericht over Vegas. Ik heb het per dag een beetje bijgehouden, vandaar dat het een beetje vreemd geschreven is.

Ik weet het, het is alweer veel te lang geleden. Ik heb jullie dan ook heeeeeeeeeeeeeel veel te vertellen. Daan en ik zijn gisteren aangekomen in Las Vegas, maar ik heb jullie ook nog een aantal dingen te vertellen over San Diego, hier gaan we dan..
Zoals ik al eerder vertelde was het weer in San Diego niet echt wat Daan en ik verwachtten. We hebben niet echt op het strand kunnen liggen (wel een kleurtje gekregen, maar niet zo één waar ik op gehoopt had). Toch werden Daan en ik heel erg lui van de plek waar we zaten. Op een gegeven moment zagen we er zelfs tegenop om de was te doen. Oepsie, wel gedaan natuurlijk. Dit heeft twee daagjes geduurd en daarna hebben we ons zelf een trap onder onze kont gegeven om weer wat side seeing te gaan doen. We zijn naar point bonita gelopen (3 uur geduurd) en kwamen bij het punt aan waar je over heel San Diego kan kijken en zelfs een stuk van de Mexicaanse kust kunt zien. Heel erg mooi. We zijn ook naar een honkbalwedstrijd gegaan, downtown, met een stel Ieren. Hier zal ik jullie even wat meer over vertellen.

Vorige week kregen we twee nieuwe kamergenoten, Ieren. Twee Ierse jongens, waarvan ééntje heel erg leuk:D Hier zijn we veel mee omgegaan. Er kwamen steeds meer Ieren in het hostel, want wat ze doen is met een groep vrienden naar San Diego gaan om werk en een appartement te zoeken voor de zomer. Onze kamergenoten deden hetzelfde. Het enige was dat zij de eerste twee van de groep vrienden waren om een appartement te zoeken. Alle Ieren doen hetzelfde, ze zoeken een appartement voor drie personen en gaan er met z’n tienen in. Maar goed, dat even terzijde. Hun vrienden kwamen maandag aan en dinsdag zijn we met ze naar de honkbalwedstrijd gegaan. Het was echt heel erg gezellig. We waren met z’n tienen en voordat we naar de wedstrijd gingen hebben we eerst nog wat gedronken in het hostel. De jongens waren de stereotype van de Ieren. Ze dronken veel, waren heel luidruchtig, begonnen op de gitaar Ierse liedjes te spelen, en waren heel erg gezellig. Na de honkbalwedstrijd zijn we met z’n alle uitgeweest downtown. Heel anders dan in Ocean Beach. Ocean Beach is meer een plek waar je naar het strand gaat om wat te drinken en de bars zijn een stukje rustiger. De bars en clubs downtown zijn wat stijlvoller en wat drukker.

Donderdag zijn we naar LA gereden. Daan en ik hadden een auto gehuurd voor een dag en zijn ’s morgens om 09:00 weggegaan. We hebben eerst Conor opgehaald (één van de Ierse jongens) en zijn vervolgens doorgegaan naar LA. Ik heb een klein stukje gereden, en Daan het grootste deel. Het is toch wel even wennen op de Amerikaanse wegen, maar het is allemaal goed gegaan. We begonnen in Hollywood. We hadden al van veel mensen gehoord dat deze plek niet is wat je ervan voorstelt. Ik was heel blij met deze waarschuwing. Hollywood boulevard is eigenlijk helemaal niet zo bijzonder. De “walk of fame” is wel leuk om overheen te lopen en alle sterren te zien, maar als die sterren er niet waren geweest zou de straat helemaal niks voorstellen. Overal op straat liepen mensen rond om te vragen of je een tour wilde langs de huizen van bekende sterren. We zijn op één van die aanboden ingegaan en zaten met twaalf mensen in een busje om de omgeving van Hollywood te zien. Eerst zijn we naar West Hollywood gereden (ligt in het noorden van Hollywood, maar is gewoon een plaatsnaam) en hebben het oude huis van David Swimmer (Ross, uit Friends), het huis van Drew Barrymore, van Hally Barry etc. gezien. Nou is het altijd maar de vraag of het wel waar is wat de tourguide zegt, maar het waren in ieder geval hele mooie huizen. Hierna zijn we naar Beverly Hills gereden. Ook zeker geen verkeerde buurt om een huis te hebben. Tot slot zijn we door Rodeo Drive gereden. Na de tour zijn we naar het punt gelopen waar je “Hollywood” op de berg kunt zien en hebben we nog even naar de hand- en voetafdrukken in het cement gekeken. Hierna zijn we terug naar de auto gelopen en op weg gegaan naar Venice beach. Een heel erg mooi strand met een hele gezellige boulevard. Hier hebben we een tijdje rondgelopen, wat gegeten en gedronken, en daarna weer met de auto richting Ocean Beach gegaan.

Gisteren ging onze vlucht naar Las Vegas. De vluchten duurde niet zo lang, maar we moesten de auto om 09:00 inleveren en onze vlucht ging pas om 13:45 en we moesten 4 uur wachten op onze overstap. Het was dus een dagje van het wachten.
Gisteravond hebben we ingecheckt in het hostel. Het hostel ziet er goed uit. Wat wel heel grappig is, is dat ons hostel naar een wedding chapel zit. Ik zal even schrijven wat er op de muur van de chapel staat: “complete wedding packages: Elvis-theme weddings.” Typisch hè!

Het zit helemaal aan het einde van de Strip, maar de bus rijdt 24 uur en om het kwartier. Gisteravond zijn we met één van de jongens die hier werkt naar een casino gegaan. Ik heb veel rondgekeken maar natuurlijk ook een beetje gegokt:D Ik zat aan de blackjack tafel en speelde met één muntje. Die was de eerste ronde al weg. Maar er zat een man aan de tafel die waarschijnlijk een beetje medelijden met me had ofzo, en gaf me een muntje van zijn (gigantische) stapel. Met dit muntje heb ik uiteindelijk 20 euro gewonnen. Jeeej! Toch verbaast het me wel hoeveel geld er omgaat in die casino’s. Natuurlijk wist ik dat wel, maar als je dan zien hoe iemand in, nog niet eens, 5 minuten 400 dollar verliest vind ik dat toch wel even slikken.. Maar ja, toen ik mijn geld ging innen stond er weer iemand voor me die 2800 had verdient. Haha, kwam ik dan mijn 20 dollar opeisen.

Wat Daan en ik vanavond gaan doen kan ik zelf nog niet eens echt geloven. Via het hostel kunnen we vanavond met een limousine naar de strip (we rijden eerst een tijdje rond in de limo om met z’n alle champagne te drinken) en daarna gaan we naar de club Coyote Ugly. Ik heb er heel erg veel zin in en ben heel benieuwd hoe het gaat worden. Ik laat het jullie natuurlijk weten.
Vanmiddag hebben Daan en ik over de Strip gelopen. Het is overweldigend. We zijn de meeste hotels even ingegaan en het ene hotel is nog mooier dan het andere. Toen we op de bus stonden te wachten stond er ineens een man bij ons die “balletje, balletje” speelde. Daan en ik zijn allebei in Barcelona geweest, en hebben dus wel een beetje door hoe het werkt. Hij wilde met geld spelen en opeens kwamen er twee andere mannen bijstaan die geld bij hem wonnen. Ik vroeg aan hem of hij weleens in Barcelona was geweest, en hij zei van niet en vroeg waarom. Dus ik vertelde hem dat ze in Barcelona ook veel “balletje, balletje” spelen en dat we doorhadden waar ze mee bezig waren. Toen hij vroeg hoezo, zei ik dat ze elkaar in Barcelona ook allemaal kennen. Hij vroeg wat ik bedoelde, en ik zei: “zoals jullie elkaar ook kennen.” Hij moest heel erg lachen en zei dat hij niet verwacht had dat we het zouden weten.

Ok, het limo avontuur. Om half één werden we bij het hostel opgehaald door de limo. En niet zomaar eentje, een hummerlimo. Niet normaal. We waren met z'n 7en uit het hostel en hebben een uurtje gereden. Het was echt super. We zijn naar Coyote Ugly gegaan, maar daar was het niet zo druk. De manager van het hostel kwam naar ons toe en vroeg of we ergens anders heen wilden, want de chauffeur van de limo vond het niet erg om nog een keer terug te komen en wilde met ons mee. Driemaal raden waar we heen gingen... Een stripclub! Haha, het was wel leuk. We hebben daar een beetje gedanst (met onze kleren aan!) en wat gedronken. Toen we besloten dat we ergens anders heen wilden vond de chauffeur het niet erg om ons weer te rijden. We zijn naar een bar gegaan dichtbij het hostel. Hier hebben we nog gepoold en wat meer gedronken en rond een uurtje of 6 zijn we weer terug naar het hostel gegaan. Het was echt een super avond.

Zondag zijn we naar de Palms geweest. Dit zijn een aantal hotels, die met elkaar verbonden zijn. We hebben daar even bij het zwembad gezeten, en dat was hélemaal niet vervelend:D Daarna zijn we naar het MGM hotel gegaan en hebben daar wat gegeten. Zaterdag was het bewolkt in Las Vegas, maar zondag was dat weer helemaal goed gemaakt. Het was denk ik 30 graden ongeveer. Heel lekker. ’s Avonds zijn we weer uitgeweest. We zijn naar Treasure Island gegaan (ook een hotel) en hebben hier een piraten show gezien en een barmannen wedstrijd. We hebben het echt heel erg leuk gehad.

Vanmorgen zijn Daan en ik aangekomen in San Francisco. Het is een beetje anders gelopen dan verwacht. We slapen de eerste paar nachten in een hostel hier, omdat Jessica (het meisje waar we eerst bij zouden slapen) verder weg woont dan verwacht. We hadden vandaag gelijk een hostel gevonden, maar daar moeten we morgen alweer uit. Daan en ik gaan straks dus maar even uitzoeken waar we heen kunnen. We hebben vandaag, behalve het deel wat we zagen vanuit de taxi, nog niks gezien van San Francisco. We zijn allebei in slaap gevallen en werden pas een uurtje geleden wakker. Nee, Las Vegas gunt je geen slaap.

Het gaat allemaal heel erg snel. Over twee weken zijn Daan en ik alweer thuis. Ik zie ernaar uit om jullie allemaal weer te zien. Hele dikke kus!

• 11 Juni 2009 - 12:48

Ena:

Mir! Wat een supercoole verhalen zeg! Ben jaloers! Wil alles natuurlijk uitgebreid horen als je weer terug bent, want mis mijn buurmeisje wel hoor!
    Geniet nog van de laatste 2 weken, het vliegt vast voorbij! Hele dikke kus!

• 15 Juni 2009 - 19:39

Jacques Dooren:

Hallo lieve nicht,
    Je hebt al een tijdje niets van me gehoord.
    Maar ik heb je wel goed "gevolgd" , alleen geen reacties geplaatst.
    Ik ga me verontschuldigen.
    Heb het een ook beetje druk met tentamens en allerlei summatieve toetsen (die ook nog moeten worden gecorrigeerd) op mijn instituut.

Ook prive allerlei klussen en klusjes; heel gezellig ,maar de tijd vliegt tussen je vingers door.

Afgelopen zondag zijn we bij oma geweest en Nico was er ook.Dat is leuk!!!

Marijke belde toen we weer huiswaarts keerden (net terug uit haar werk) en vervolgens werd de dag nog leuker , want onder het genot van een heerlijk wijntje (s) hebben we uiteraard ook de Amerika-ervaringen van haar en An beluisterd.

En , natuurlijk ook de lopende "zaken des levens" met elkaar "doorgenomen", kortom gezellig gekeuveld,gedronken en gegeten.

Pas heel laat reden we huiswaarts en vandaag weer het echte bestaan temidden van mijn pupillen.

Was vandaag niet zo erg gedreven en kreeg helaas ook nog bezoek(was ik al vergeten) van een ander opleidingsinstituut dat wel eens wilde zien wat wij allemaal sjouwen met het vak Duits in het talencentrum.
    Plichtmatig afgehandeld.

Nu ben ik net thuis van de avondschoolessen en dacht eerst Mirjam mailen.

Bij dezen.

Ik hoop dat je resterende tijd in de States je veel lol en goeds brengt en hoop je dan binnenkort weer live te ontmoeten.

Zoals ik al eerder opmerkte en hoorde is het geheel een succes voor jou; studieresultaten en reis-en verblijfsvreugde in optimale harmonie!!
    En.. daar gaat het uiteindelijk op dit moment toch om voor jou.

Kus van mij en Francine en een likje van ons huismonster Twister.

Groetjes Jacques

• 15 Juni 2009 - 19:39

Jacques Dooren:

Hallo lieve nicht,
    Je hebt al een tijdje niets van me gehoord.
    Maar ik heb je wel goed "gevolgd" , alleen geen reacties geplaatst.
    Ik ga me verontschuldigen.

Afgelopen zondag zijn we bij oma geweest en Nico was er ook.Dat is leuk!!!

Plichtmatig afgehandeld.

Nu ben ik net thuis van de avondschoolessen en dacht eerst Mirjam mailen.

Bij dezen.

En.. daar gaat het uiteindelijk op dit moment toch om voor jou.

Kus van mij en Francine en een likje van ons huismonster Twister.

Groetjes Jacques

• 18 Juni 2009 - 20:54

Jansie En Sil:

Hoi mirjam
    Fijn dat je na je zin hebt. Bhoeda bedankt dat je weer naar huis komt. ik heb je alle weken al ingeroosterd tot kerst champange staat al koud.
    groetjes sil

• 19 Juni 2009 - 10:40

Renee:

ohhh spannend verhaal zeg., wat een avonturen allemaal.
    He chick mail even je vlucht gegevens enzo.. das wel zo makkelijk