San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

22 Juni 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Ok, ik kom er nu achter dat ik jullie nog helemaal niks over San Francisco heb verteld. We hebben heel veel gezien, dus het wordt weer een lang verhaaltje. Dinsdag hebben Daan en ik uitgezocht hoe het allemaal zat met het openbaar vervoer. Het openbaar vervoer in San Francisco is heel erg goed. Je kan overal komen waar je maar wilt met de tram, bus of de cable car. De cable car is ook één van de toeristische attracties van San Francsico. Maar hier zijn we een andere dag mee gegaan. Dinsdag hebben we door China town gelopen en zijn we naar Pier 39 gegaan. Pier 39 is heel erg gezellig. Het ligt naast een haven en aan de andere kant van de pier liggen schotten met allemaal zeehonden en zeeleeuwen erop. Heel leuk om te zien. We hebben die dag ook gelijk kaartjes gekocht voor Alcatraz. De kaartjes waren voor afgelopen woensdag dus daar vertel ik jullie later over.

Voor de rest hebben we alle toeristische attracties gezien. We zijn met twee Nederlandse jongens, een Ier en een Fin die we in het hostel hebben leren kennen naar de Golden Gate bridge gegaan. We zijn de hele brug over gelopen. Bij de eerste pilaar stond een werkmannetje en ik vroeg of ik even naar binnen mocht kijken. Dit mocht, en je kan dus met een trap helemaal naar de bovenkant van de pilaar klimmen (dit heb ik natuurlijk niet gedaan). Toen we aan het eind van de brug kwamen wilden we eigenlijk met de bus terug, maar er kwam geen bus. Dus zijn we maar weer gaan lopen. Goed voor de bilspieren!

Ik ben de volgorde van de dagen een beetje kwijt, maar we zijn ook een dag naar het Alamo park gegaan. In dit park heb je de postcardview. Hier heb ik natuurlijk een foto van gemaakt. Het is een heel mooi uitzicht met de typische huisjes van San Francisco. Dat is trouwens ook wel leuk, alle huisjes zijn gekleurd en hebben allemaal een andere vorm. Hierna zijn we doorgelopen naar het begin van het Golden Gate Park. Toen we hier heen liepen kwamen we langs de Universiteit van San Francisco. We konden er niet echt naar binnen lopen, maar het zag er wel heel mooi uit. Het Golden Gate park is gigantisch. We zijn er dan ook niet helemaal doorheen gelopen.

We zijn ook nog een dagje naar Castro gegaan. Castro is de homobuurt van San Francisco. We hadden er al wat verhalen over gehoord, maar toen we daar aankwamen was ik toch nog een beetje verbaasd. Het is echt een homobuurt. Het is de gay parade van Amsterdam, maar dan in een buurt. Je ziet alleen maar homostelletjes (ik heb geen één heterostel gezien) en alles is gebaseerd op seks. Op de lantaarnpalen hangen flyers over de butpirates.. (zegt al genoeg toch?) Daan kreeg ook nog een opmerking: “you’re sooo hot, where you from?” Haha, echt heel erg geinig. Dat was het punt voor Daan dat hij de buurt wel had gezien. We zijn hierna naar Japan town gegaan. Hier hebben we een beetje rondgekeken en sushi gegeten. Heel erg lekker!

De volgende dag zijn we met de cable car gegaan. Deze gaan richting de pier. Hier zijn we uitgestapt en nog een beetje rondgelopen. We kwamen uit op een pleintje waar een man en een vrouw opera stonden te zingen. Was wel leuk om te zien. Hier hebben we even naar gekeken, en daarna zijn we weer in de cable car gegaan. We zijn uitgestapt bij Lombard street. Hier heb je het steilste straatje van San Francisco. Het is een gekrulde straat met mooie bloemen in de perkjes. Natuurlijk weer wat foto’s van gemaakt, en weer verder gegaan met de cable car.

Het uitgaan in San Francisco is ook heel erg leuk. We zijn twee keer met een kroegentocht meegegaan dat het hostel organiseerde. Dit was in mission area. Een hele leuke buurt. We zijn ook nog een avond naar een karaokebar geweest. Ook erg gezellig. Hier waren we met die Nederlandse jongens, de Ier en de Fin. Ik heb niet gezongen, maar er was ook een pooltafel waar ik wel veel gebruik van heb gemaakt..

Zondag zijn we opgehaald door Jessica en Mike en naar Sunnyvale gereden. Dit is ongeveer 45 minuten van San Francisco vandaan. Het is een hele rustige buurt. De hele familie werkt door de weeks, dus we zien ze eigenlijk alleen maar ’s avonds en ’s ochtends. Het zijn hele lieve mensen. Ze komen met allemaal ideeën wat we kunnen doen en willen ons overal heen brengen.

We zijn naar een drive in bioscoop geweest. Echt typisch Amerikaans. We hebben de film Hang over gezien. Een super leuke film. Het is echt vreemd, alle auto’s staan naast elkaar. De meeste mensen hebben stoelen meegenomen en zitten naast hun auto. Het geluid hoor je door een bepaalde frequentie op je radio op te zoeken.

We zijn ook een dag naar San José gegaan. Deze stad vond ik eigenlijk het minst leuk van alle steden waar we nu zijn geweest. Het is best wel saai. Daan en ik zijn eerst naar de bibliotheek gegaan, om een kaart van de stad te zoeken. Deze hadden we al snel gevonden en er stonden ook de bezichtigingen op beschreven. Het stond er allemaal heel mooi op beschreven, maar elk punt wat we zagen viel eigenlijk een beetje tegen. We zijn in San José nog naar de bioscoop geweest. We hebben de film Pelham 123 gezien. Goede film, met John Travolta en Dancel Washington.

De dag erna zijn we naar Santa Cruz geweest. Naar het strand. We hadden deze dag niet zo’n mazzel met het openbaar vervoer. Er was een auto voor de trein terecht gekomen en daardoor had de trein die wij wilden hebben 84 minuten vertraging. Toen we eindelijk de trein hadden genomen kwamen we aan bij het station waar we de bus moesten pakken, hadden we de bus net gemist, dus moesten we weer een half uur wachten. Maar goed, het was het waard. Het strand van Santa Cruz heeft een soort kermis op de boulevard. Het is heel erg leuk. Daan en ik zijn ook nog in de achtbaan geweest. Het weer was ook heel erg lekker. Ik denk zo’n 25 graden zonder wolken.

Woensdag zijn Daan en ik naar Alcatraz geweest. We werden eerst met een boot naar het eiland gebracht. Op het eiland kon je eerst naar een filmpje kijken over Alcatraz. Hierin werd de geschiedenis van het eiland uitgelegd. Daarna zijn we naar de celblokken gegaan en kregen we een audio tour. Dit was erg interessant. Ze hadden een aantal cellen opnieuw ingericht zoals het was ingericht toen er nog gevangenen zaten. Ook werd er over alle ontsnappingspogingen verteld. Er woonden niet alleen gevangenen en bewakers op het eiland, maar ook de gezinnen. De tuinen van deze gezinnen worden ook nog goed bijgehouden. Er zitten hele mooie tussen. Dit had ik niet verwacht. Ik dacht in het begin dat het alleen een gevangenis was. Na Alcatraz hadden we afgesproken met een jongen die we in Las Vegas hadden leren kennen. Hij woont op dit moment op een boot en vroeg of we deze wilden zien. Daan en ik dachten dat het een klein bootje zou zijn, maar het was een gigantische boot. Niet normaal. Het had zelfs een kantoor :s Daarna zijn we naar Ocean beach gegaan (nee, niet in San Diego maar vlakbij het Golden Gate park). Een hele mooie plek. Het is een heel klein strandje met een heleboel rotsen. Je kan ook een grot in. Ik had daar een hele tijd kunnen blijven alleen was er heel erg veel wind. Daarna zijn we naar een soort van glijbaan gegaan. Bobby (de jongen van de boot) wist deze te vinden. Het is een glijbaan waar je vanaf moet met een stuk karton. Was wel leuk. Er staat daar ook een bordje: “no adults allowed without children’s supervision.” Daarna zijn we nog wat gaan eten en hebben we nog wat gedronken. Het rare is dat, sinds we hier zijn, we altijd in Ierse pubs terecht komen. Weet ook niet waarom, maar het is altijd gezellig.

We zijn nog een dag naar Santa Clara geweest en nog een dag naar Palo Alto. Het zijn allebei kleine plaatsjes hier in de omgeving. Santa Clara heeft een heel groot winkelcentrum waar we hebben rondgekeken. Het was niet normaal groot. Palo Alto zijn we terecht gekomen omdat we niet zo goed wisten wat we moesten gaan doen. We besloten een bus te pakken en zien waar we uit kwamen. Dit was Palo Alto. Een leuk plaatsje. Het was een winkelstraatje met een aantal terrasjes. Achteraf hoorden we dat dit één van de duurdere plekken rond San Francisco is.

Vandaag alweer de laatste dag in Amerika. Het is zo snel gegaan. Ik besef het eigenlijk ook nog helemaal niet dat ik morgen de hele dag in het vliegtuig zit. We vliegen maandag ochtend locale tijd om 07:45 en komen dinsdag 23 juni aan om (als alles goed verloopt) om 07:05. We hebben tussendoor nog een tussenlanding in Washington DC. Maar goed, wat ik jullie nog liever wil vertellen is over de mysterie spot. Dit is zo vreemd. We zijn er vandaag geweest met Jess en Mike. Het is een plek in de bergen waar de zwaartekracht anders werkt dan normaal. Ik weet niet eens hoe ik het moet uitleggen, maar als je denkt dat je gewoon recht staat, sta je scheef. Zie je, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Ik heb foto’s gemaakt en aan de hand daarvan kan ik het denk ik wat beter vertellen. Jullie moeten dus nog even wachten tot ik weer thuis ben.

Hele dikke kus vanuit Amerika. De laatste alweer. Ik zie jullie allemaal snel weer. Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties en het lezen van mijn verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 822
Totaal aantal bezoekers 48681

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: