Week 05 - Nujoum, Image & Uniform en Security - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Week 05 - Nujoum, Image & Uniform en Security - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Week 05 - Nujoum, Image & Uniform en Security

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

29 November 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, wat een week! Veel gedaan en mijn eerste rooster binnen. Maar ik laat jullie nog even lekker in spanning..

Zondag hadden we Nujoum. Wat?? Ja, dat dacht ik ook. Maar dat is dus ook de bedoeling. Het is een dag waarvan de bedoeling een beetje geheim wordt gehouden. Aan het eind van de dag vragen ze je het dan ook stil te houden voor degene die de dag nog niet hebben gehad. Het enige dat ik van tevoren wist was dat we in onze normale kleding mochten komen en wat we als lunch kregen (dit moesten we namelijk van tevoren opgeven). Het was uiteindelijk een erg leuke dag! We werden ontvangen in een hele mooie zaal met ontbijt. Het was een soort teambuilding dag waarbij we ook nog meer informatie kregen over de visie van Emirates.

De dag erna was de eerste dag in uniform! Leuk:) De hele dag ging over de do's en don'ts in uniform en make-up, huid- en haarverzorging. Een echte meidendag dus. Dinsdag en woensdag hadden we security. Hier hebben we geleerd hoe we in verschillende scenario's moeten handelen. We hebben ook een korte les gehad in zelfverdediging. Dit was gaaf! Maar ook erg gelachen, want we moesten op elkaar oefenen, haha.

Donderdag was onze eerste les in Service. Dit heb ik de komende twee weken. Ik zit weer in de late shift, van 14:30 tot 23u. Maar na deze twee weken zit de training er alweer op.. Wauw, time flies:) Daarmee kom ik natuurlijk bij het volgende: mijn rooster! En guess what.. mijn allereerste vlucht is naar Amsterdam!! Zin in:) Heb wel nagevraagd bij de trainers of het niet heel gek is om met je eerste vlucht al naar huis te gaan, maar die zeggen allemaal dat ik lekker mijn familie en vrienden moet opzoeken:D De tweede vlucht is een turn-around naar Mumbai. Tijdens deze twee vluchten hoef ik nog niet echt te werken. Het zijn meer meeloop vluchten. Ik mag dan ook met take-off en landing in de cockpit zitten.

Eind december vlieg ik naar Hong Kong en Londen. Cool hè?! Heb er ontzettend veel zin in, dit is waarvoor ik naar Dubai ben gekomen. Ik vind Dubai zelf steeds leuker worden. Er is ontzettend veel te doen. Zo ben ik gister met twee meiden uit mijn batch naar Global World geweest. Een park waarin ze culturen en de sfeer van verschillende werelddelen en landen hebben nagemaakt. Daarnaast is er ook een gedeelte met kermisattracties. 's Avonds uitgeweest naar Warehouse en Barasti beach. Warehouse was ik nog niet geweest en is een hele leuke tent waar blijkbaar veel Emirates crew komt.

Kortom, lekker weekje gehad dus:)

Hele dikke kus en knuffels

  • 29 November 2014 - 14:40

    Renee:

    Klinkt heel goed! fijn dat je steeds meer je draai vindt daar. En heel gezellig dat je al zo snel een dagje naar Nederland komt. Ik kijk er naar uit :) X

  • 29 November 2014 - 14:53

    Francien:

    Hallo Mirjam,
    Heel leuk die wekelijkse updates van het reilen en zeilen in Dubai!
    Ook heel leuk voor je dat je allereerste vlucht naar Amsterdam is. En wanneer is je allereerste vlucht? O nee, dat mag je niet zeggen dus ik zal je er niet mee lastigvallen.

  • 29 November 2014 - 14:53

    Francien:

    Hallo Mirjam,
    Heel leuk die wekelijkse updates van het reilen en zeilen in Dubai!
    Ook heel leuk voor je dat je allereerste vlucht naar Amsterdam is. En wanneer is je allereerste vlucht? O nee, dat mag je niet zeggen dus ik zal je er niet mee lastigvallen.

  • 29 November 2014 - 20:20

    Jacques Dooren:

    Hoi Mirjam. Je hebt het nu gelukkig goed naar je zin! Fijn dat te lezen En ik lees ook dat er nu en dan zelfs ook nog sprake is van echt werken. Maar dat hoort er bijen het mooiste is als het een (plezier) in het ander (werk)overgaat zonder dat je zelf bijna merkt. Leuk weer te hebben gelezen over je wederwaardigheden. Alle succes in de komende weken met de nieuwe ervaringen die je te wachten staan. Spannend hoor !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 48628

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: