Rome, München, Zürich en Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Rome, München, Zürich en Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Rome, München, Zürich en Dubai

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

13 Januari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Bedankt weer voor alle lieve reacties! Ik heb weer een heerlijk weekje achter de rug of inmiddels alweer bijna twee.. Op één januari vloog ik naar Rome, hier heb ik dus nieuwjaarsdag doorgebracht. We hadden een ontzettend leuke crew en de vlucht was erg ontspannen. Eenmaal aangekomen in Rome zijn we dan ook met 9 man op stap gegaan. De eerste stop was het Vaticaan. Er waren een aantal gelovigen bij, dus om hier op 1 januari te zijn vonden zij extra speciaal. Helaas stond er een ontzettend lange rij om binnen te komen dus zijn we de stad ingewandeld opzoek naar een leuk restaurantje. We vonden er eentje vlakbij het Panteon. We hebben hier lekker gegeten en gekletst. Na het eten wilde ik graag nog naar de Trevi fontein, ik was met school al eerder in Rome geweest en deze had veel indruk gemaakt. Helaas was deze “Under construction”. Jammer! Maar wauw, wat is Rome toch een indrukwekkende stad. Zou er binnenkort graag nog een keertje naartoe gaan. Volgens mij kun je hier minstens 20 keer naartoe vliegen zonder dat het verveeld. De terugvlucht was ook erg ontspannen. Het zat helemaal vol in economy class, maar iedereen was erg relaxt.

Zaterdag was de laatste dag dat Zehra en Hava hier waren. We zijn met z’n drietjes naar Blue Marlin gegaan voor een brunch. Dit is ontspannen! Je krijg je eigen bedjes toegewezen (die van ons lagen aan het water) en vervolgens krijg je een gigantisch dienblad vol lekker eten. Mmmmm.. Daarna lekker gezond (als in: in de zon gelegen), gesupboard (haha, weet niet of dit een werkwoord is. Maar ik bedoel met een Stand Up Paddle board het water op geweest) en gebeachtennist (Ook alweer zo’n raar werkwoord). Een erg relaxt dagje dus. Tijdens de brunch hadden we een hele gezellige ober, Jordi. We hadden veel lol met hem en dat vond hij blijkbaar ook, want hij had er ondertussen voor gezorgd dat wij bij een VIP tafel van een vriend van hem konden aanschuiven. In eerste instantie vonden we het een beetje vreemd, maar het bleek een leuke groep jongens en meiden die allemaal zin hadden om er een gezellige avond van te maken. We hebben de hele avond dus lekker gedanst. Na Blue Marlin zijn we nog even naar Barasti geweest om met de voetjes van de vloer te gaan met Shady, Nader en Nahas. Heerlijk dagje!

Daarna een dag druk geweest met niks doen (moest wat dingetjes regelen op de computer, boodschapjes, etc.) Je kent het wel, drie keer knipperen en de dag is voorbij;) Daarna een drankje gedaan met Jan Willem en vervolgens nog even gepoold met Sarah, Magda, Iain, Ross en Keith (3 vrienden van Sarah). De volgende dag naar het strand geweest en daarna was het alweer tijd voor mijn volgende vlucht, München.

Ook naar München hadden we weer een erg gezellige crew. Tijdens de vlucht wilden er al zeven mee de stad in, maar eenmaal daar aangekomen hoorden we dat alles gesloten was. 6 Januari is een nationale feestdag in Duitsland, ik dacht 3 koningen (oom Jacques weet dit zeker;)). Omdat alles gesloten was, hebben we uiteindelijk met z’n allen in het hotel gegeten en gedronken. We waren met een groep van 16, wat dus niet zovaak voorkomt.

Terug in Dubai weer twee rustige dagen gehad. Eén dag om bij te komen van de vlucht, boodschapjes doen, whatsappen en Skypen en natuurlijk even naar Barasti.. (I know, schaamteloos!) En de volgende dag naar het strand geweest en mezelf voorbereid op de volgende vlucht, naar Zürich!

Ik had van tevoren eigenlijk helemaal niet zoveel verwachtingen en had nog niet echt bedacht wat ik wilde zien. Erg makkelijk dus dat toen we aankwamen in het hotel Gia (ex-crew) ons, samen met Bora (haar man), op stond te wachten in de lobby. Zij hebben een tour samengesteld, speciaal voor crew. Ze hebben een eigen busje en zorgen voor drankjes onderweg. Met het busje brachten ze ons naar twee meren, een leuk zwitsers winkeltje waar we kazen konden kopen, een kerk met het grootste orgel van Europa en naar Zürich zelf waar we een hapje hebben gegeten. Toen we in Zürich zelf aankwamen was het al donker, dus heb niet veel van de stad zelf gezien. Maar ontzettend genoten van de omgeving.

Nu weer drie daagjes in Dubai. Gisteren met Iris (Nederlands meisje dat ook voor Emirates werkt) aan het zwembad in het Shangri-La hotel gelegen met uitzicht op de Burj Kalifa en een wijntje erbij… Niks te klagen! We zouden daarna nog voor een drankje gaan, maar eenmaal terug in het hotel stortte ik helemaal in. Ben er dus optijd ingedoken en schrok 12 uur later wakker, haha! Net nog even lekker met oma geskyped en ga vanavond een hapje eten met Shady☺

Goed begin van het nieuwe jaar dus!

Hele dike kus en veel knuffels

• 13 Januari 2015 - 12:12

Francien:

Hoi Miriam,
    Het is bij jou één groot feest als ik het zo lees;-). Fantastisch hoor die reizen naar de grote steden en nog leuker dat je ook nog tijd hebt om de steden te bezoeken.
    Veel plezier weer en tot ziens??? Wanneer kom je weer naar Amsterdam?
    Knuffel en kus van Francien

• 13 Januari 2015 - 15:24

Monica:

Dag Miriam
    Leuk dat je steeds genoeg tijd hebt om al die steden te bezoeken. Maar of het nu zo'n gezond leven is, met al dat gefeest ;)
    Geniet er van!
    liefs
    Monica

• 13 Januari 2015 - 15:53

Marijke:

Lieve Mir,
    Wat een genot om je verhalen te lezen! Ook al heb ik het meeste al gehoord, als ik het zo lees besef ik nog meer hoe je geniet en van je hobby je werk hebt kunnen maken.
    Tot snel maar weer en ik hoop dat je volgende rooster net zo prettig is!
    Liefs,mama