Hong Kong, Manchester, Londen en verhuizing! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Hong Kong, Manchester, Londen en verhuizing! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Hong Kong, Manchester, Londen en verhuizing!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

17 Februari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, ook deze twee weken is er weer veel gebeurd. De dag na mn vorige verslag heb ik nieuwe cabinshoes gekocht en ben ik met Sarah naar bar q43 geweest. Een ontzettend leuke bar op de 43ste verdieping. Een geweldig uitzicht dus.. Wat het extra leuk maakte was dat het Ladies night was (elke dinsdag) Gratis drankjes dus;) De volgende dag werd ik licht katerig wakker, maar dat was gelijk over toen de receptie belde dat ik van kamer moest veranderen. Dezelfde dag nog, het liefst voor 12u.. Prima, ik kreeg een roommate! Nou, die roommate was ook een beetje overrated. Ik heb haar helemaal niet gezien, haha! Heb drie briefjes voor haar achtergelaten, maar niks teruggekregen. Heb dus 2 weken samengewoon met.. Uhm, geen idee eigenlijk;)

Na de verhuizing van kamer was het alweer tijd voor Hong Kong. Leuk!! Wilde graag naar de Big Buddha. Dat is gelukt! Toen we 's avonds aankwamen zijn we met een groepje wat gaan eten en de volgende dag met Pedro, Tanisha en Chinnie naar de Big Buddha. Het was best een eindje met het OV. Eerst 40 min. in de metro en daarna 30 min. met de kabelbaan. De kabelbaan is echter zelf al een attractie! Deze gaat namelijk over een meer en door de bergen. Ik ben erg blij dat we gegaan zijn, wat indrukwekkend! Ondertussen ook erg gelachen om Pedro met zn dansmoves en Chinnie met haar selfiestok, die heeft (niet overdreven) 500 foto's gemaakt. De meeste van zichzelf, haha!

Terug in Dubai lekker twee daagjes rustig aan gedaan. Gesport, geskyped met Renéetje en naar een lesje geweest over hoe il vakanties, etc. kan aanvragen. Was een leerzame les, maar kwam er eigenlijk op neer dat je mazzel moet hebben dat ze je vrij geven. Nou ja, ik wacht het af..

De A380 vliegt sinds kort ook naar Manchester. Daar mocht ik dus ook heen. Om eerlijk te zijn was dit tot nu toe mijn minst favoriete lay-over, maar dat komt omdat ik niet zoveel heb gedaan. Het hotel ligt vrij ver van Manchester city af, maar volgende keer ga ik daar lekker naartoe. Ik was nu alleen naar een stadje geweest dat bestaat uit een heel klein marktje en een gigantische supermarkt. Dat heb je na een uurtje dus wel gezien.

Ik had één dagje vrij tussendoor en ben met Iris naar een zwembad geweest in een mooi hotel (ben de naam even kwijt..). Emirates heeft vrij veel deals met verschillende hotels in Dubai. Heel chill!

De vlucht die ik hierna had was naar Londen. Hier had ik afgesproken met Chris. Chris ken ik uit Miami, inmiddels alweer 6 jaar.. Het was ontzettend leuk om hem daar te zien. Elke keer lijkt het alsof het gister was dat je elkaar gesproken hebt. We zijn naar Soho geweest en hebben daar een hapje gegeten en een drankje gedaan. Rond een uur of 21u stortte ik in. Toch jammer dat je slaap nodig hebt;)

Het vliegen zelf gaat steeds beter en vind ik erg leuk! Tot nu toe met veel leuke crews gevlogen. Ik merk wel dat het erg aan de SFS (soort manager) ligt hoe de sfeer is. Als een SFS gestrest is probeer ik altijd een beetje uit de buurt te blijven, haha! Lekker mn eigen ding doen:)

De dag voordat ik naar Londen ging kreeg ik een e-mail over mn permanente accommodatie! Ik ben gister verhuisd en woon nu in Sarab building 4, midden in de woestijn en naast de Camel races. Haha, wil ik sowieso een keer heen! Het is wel ver van de bewoonde wereld, maar het appartement is ruim en ik heb vandaag mn huisgenootje ontmoet, Taylor uit Australië. Ze lijkt me erg aardig. Na de verhuizing had ik afgesproken met Pedro bij 'Le Meridien'. Dit is een vrij chique hotel waar we ook weer gratis gebruik mogen maken van het zwembad met onze Emirates kaart. Hij was hier met drie andere vriendinnen, was erg gezellig! Ik ben vandaag lekker naar Ikea geweest om wat spulletjes te kopen om het iets meer thuis te laten voelen en ik heb EINDELIJK mn foto's opgehangen. Kortom, ik mag niet klagen!

Morgen off to Brisbane, Australia!! Zin in! Ik heb hier afgesproken met Laska, een oud-collegaatje van de Haven van Zandvoort die daar nu woont:) Leuk als het luit om haar daar te zien!

Dikke kus en veel knuffels!

  • 17 Februari 2015 - 17:13

    Annelies:

    Leuk om alles weer te kunnen lezen! En lekker dat je nu eindelijk je eigen appartement hebt! Tijd om een bezoekje te gaan plannen dus!! :D Dikke kus!

  • 17 Februari 2015 - 21:29

    Jacqueline:

    Leuk om je verhalen te lezen Mir! Moet fijn zijn om een plek voor je zelf te hebben. Jammer van die woestijn haha. Hopelijk vlieg je snel weer op Amsterdam want ik begin je wel te missen hoor! XX

  • 19 Februari 2015 - 10:50

    Francien:

    Leuk verslag weer Miriam! En fijn dat je een eigen plekje hebt gevonden. Doen ze natuurlijk opzettelijk bij Emirates , de appartementen in de woestijn! Tja, al die mooie meiden.... ;-)
    Bedankt voor je berichtje trouwens. 'T zal wel even duren voordat we je weer gaan zien:-(.
    Als je weer in A'dam bent wil ik je wel weer even zien. Zal ik wel met Marijke kortsluiten.
    Veel plezier en liefs van Francien xxx

  • 19 Februari 2015 - 15:08

    Menno:

    Klinkt allemaal weer erg leuk en gezellig. Zo tr horen geniet je er ook goed van. Blijf dat vooral doen. Groetjes. Nu vanuit nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 48624

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: