Brisbane, Auckland, Barcelona, Koeweit en Karachi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Brisbane, Auckland, Barcelona, Koeweit en Karachi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Brisbane, Auckland, Barcelona, Koeweit en Karachi

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

04 Maart 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, Brisbane - Auckland is tot nu toe één van mijn lievelingstripjes geweest bij Emirates. De crew was ontzettend leuk en ik heb leuke dingen gedaan! Ik kende Pedro al van drie vorige vluchten en kan erg met hem lachen. Hij houdt erg van zingen en dansen en weet binnen elke gesprek minstens drie liedjes te introduceren, heel droog! De sfs'en waren ook erg relaxt en de purser had ook veel humor. Met zo'n crew kan er dus niet zoveel misgaan:) Eenmaal aangekomen in Brisbane had ik afgesproken met Laska. Zij woont vlakbij de stad en kwam me ophalen bij het hotel. Leuk om haar weer te zien! We hebben een beetje rondgelopen door de stad (ik wilde een koelkastmagneetje en portemonneetje halen) en daarna naar haar huisje gegaan. Ze woont erg leuk! Onderweg een wijntje en wat hapjes gehaald en eigenlijk de hele avond alleen maar gekletst:)
De volgende dag naar Auckland gevlogen. We kwamen eind van de middag aan en hebben met de helft van de crew gegeten in het hotel. Ik had al veel verhalen gehoord over het buffet hier en daar was niks over gelogen, woow! Je kon alles krijgen wat je maar wilden, sushi, vlees (alle soorten), salade, toetjes, kaasjes, etc. Na het eten zijn we met een kleiner groepje de stad in gegaan. We kwamen bijna nergens binnen omdat je in Auckland overal je paspoort, Australische ID of internationale rijbewijs moet laten zien. Dit hadden we allemaal niet mee.. Er was gelukkig één bar die niet zo moeilijk deed en hier zijn we dan ook beland. Pedro en Heloisa hebben de hele avond gedanst (incl. dance battles) en ik alleen maar gelachen. Kortom, een geslaagde avond! De volgende dag wel even nodig gehad om bij te komen en daarna was het alweer tijd om terug te vliegen naar Brisbane.
In Brisbane hebben we 's avonds geborreld in het hotel. Azzam, één van de crew, was jarig en de hotelmanager had voor champagne gezorgd. Erg lief! Hierna was de laatste dag alweer aangebroken. We zijn met een aantal naar het reuzenrad gegaan en daarna door naar een aangelegd strandje in het midden van de stad. Toen we in het reuzenrad zaten regende het, maar aangekomen bij het strandje was het lekker weer en het sfeertje was erg relaxt. Een fijn laatst dagje dus!

Terug in Dubai had ik mijn eerste vrije dag afgesproken met Iris en zijn we naar het Le Meridien hotel geweest. De dag erna had ik afgesproken met Caroline (mijn lieve buurvrouw uit Overveen). Zij was hier een weekje met een groep vriendinnen en we hadden afgesproken om samen te lunchen. Op de Palm in het Fairmont hotel, we hebben het wel eens slechter gehad;) Heel fijn om haar in Dubai te zien, een stukje van thuis:)

Helaas kon ik het niet te laat maken want de volgende dag moest ik vroeg op voor Barcelona. Wat is dit toch een mooie stad! Hierbij was 24 uur zeker te kort.. Ik was er al eerder geweest met papa, mama, Peet en An, maar wil er graag nog een keer naar terug! Ik ben met een paar meiden de stad in gegaan, hebben hier lekker rondgedwaald. Ik wilde graag naar de Sagrada Familia, maar kreeg de rest helaas niet mee. Het was dus kiezen om in m'n eentje verder te gaan of aan te sluiten bij de rest. Ik had dit laatste besloten en zijn toen een restaurantje ingedoken om tapas te eten. Geen spijt van mijn besluit dus, de Sagrada Familia komt de volgende keer;)

Ondertussen had ik rooster voor maart gekregen. Ik heb deze maand reserve maand. Alle crew is verdeeld over 7 groepen en elke groep heeft één keer in de 7 maanden een reserve maand. Dit betekent dat je elke avond om 18u moet bellen of je een vlucht hebt en waar deze dan heengaat. Een soort verrassingsmaand dus! Ik weet niet zo goed hoe ik dit ga vinden, ben erg benieuwd. Aan de ene kant leuk, omdat de volgende dag echt een surprise is. Aan de andere kant vind ik het ook fijn om te weten waar ik naartoe ga en wanneer mijn vrije dagen zijn. We gaan het zien:) Wel stonden de drie eerste vluchten van de maand er al op. Een turn-around (dit betekent dat je direct weer teruggaat en het vliegtuig niet verlaat) naar Koeweit, een turn-around naar Karachi en morgen vlieg ik weer naar Londen Heathrow. Vanaf dan is het voor mij een raadsel, maar ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

Na Barcelona nog een dagje doorgebracht met Pedro in Ikea en daarna met hem, Maria en Ludia (twee andere vriendinnen van hem) naar de film geweest. De wedding ringer, zeker een aanrader! Heb de hele film in een deuk gelegen:) De volgende dag lekker rustig aan gedaan. Geskyped met Renée en mezelf getrakteerd op een Balinese massage van een uur, mmmm! Aanrader! Daarna lekker op tijd in bed gedoken, voor de twee turn-arounds die ik gister en eergisteren had.

Eergister na het vliegen ben ik met Iris naar Dubai mall geweest (eindelijk). Hier hebben we een hapje gegeten bij TGIFridays wat uitzicht heeft op de fontein. Heel erg leuk! Zeker een aanrader om heen te gaan als je in Dubai bent (of je mee naartoe te laten nemen door mij;)) En gister na het vliegen nog een drankje gedaan met Jan Willem. Je hebt hier een paar supermarkten met een 'Porc license' waar hij boodschappen had gedaan. Hij heeft mij een stuk belegen Maaslander gegeven en SPEKJES!! Verwennerij:) Deze staan vanavond dus lekker op het menu!

Morgen vlieg ik naar Londen, waar ik heb afgesproken met Richard en James. Twee jongens die Annelies en ik hadden leren kennen in Santa Cruz, Bolivia. Zin in!

Bedankt weer voor het lezen van mijn verslag. Ik vind het erg fijn om jullie lieve reacties te lezen:) Ik hoop dat ik in mijn reservemaand weer een vlucht naar Amsterdam krijg. Ik houd jullie op de hoogte!

Hele dikke kus en knuffels!!







  • 04 Maart 2015 - 13:34

    Annelies:

    Wat een leuk stuk weer om te lezen! Gezellig dat je nog met James en Richard hebt kunnen afspreken, wordt vast ook alleen maar lachen :) Doe ze de groetjes van me! Dikke kus!

  • 04 Maart 2015 - 18:19

    Valerie:

    Leuk stukje weer lieverd!! Bevoorrecht ben je met alle leuke tripjes

  • 05 Maart 2015 - 08:41

    Renee:

    Haha een porc licentie. Klinkt leuk weer mooi. Hopelijk voor je deze maand nog een paar leuke trips en ik hoop ook Amsterdam weer natuurlijk! X

  • 05 Maart 2015 - 12:14

    Marijke:

    Heerlijke verhalen maar weer en goed om te lezen dat je zulke leuke dingen meemaakt.
    Dikke knuffel!!Mama

  • 10 Maart 2015 - 19:55

    Francien:

    Hoi Mirjam,
    Wat een leven in jouw leven;-). Dansen, drankjes, hotels(niet de minste) en leuke bezienswaardigheden! Lijkt me soms wel eens vermoeiend. Komt ook omdat je alle belevenissen achter elkaar schrijft die over een langere periode gaan dan de 5 minuten waarin het lees:-). Heel leuk hoor om weer te lezen en ook om de foto's op FB te zien. Veel plezier weer voor de komende tijd. Xxx Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 48591

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: