Moskou, Sidney, Auckland en Delhi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Moskou, Sidney, Auckland en Delhi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Moskou, Sidney, Auckland en Delhi

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

04 April 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, twee weken geleden naar Moskou geweest. Zoals ik al schreef was ik erg benieuwd naar deze stad. De vlucht ernaartoe ging erg voorspoedig en toen we aankwamen scheen het zonnetje. Helaas was dit niet van lange duur. Nadat we gedoucht waren en klaar waren om de stad te verkennen was het begonnen met sneeuwen. En niet zo'n beetje ook, brrrrr! We zijn met z'n vieren naar het Rode Plein gegaan. Ik vond het Rode plein zelf erg indrukwekkend, mede door de Pokrovkathedraal (het beroemde gekleurde gebouw). Ik vind het een gebouw dat zo uit een sprookje is gehaald, in tegenstelling tot de gebouwen eromheen. We zijn een stukje over de brug gelopen om het Kremlin en Rode plein van een afstandje te bekijken. Op de brug lag een zee van bloemen. Hier was een week geleden een Russische politici doodgeschoten. Tragisch! Omdat het toch wel erg koud werd zijn we teruggelopen. We wilden naar het Kremlin, maar strandde bij een wisseling van de wacht. We vonden het te koud om door te lopen, dus zijn naar een restaurantje gegaan om op te warmen. Ik hoop in de zomer nog een keer terug te kunnen naar Moskou om de stad wat beter te bekijken:)

Terug in Dubai bleek Zef (een oud-collega van Sam Friday) daar ook met zijn ouders te zijn. Leuk! Ik had met hem afgesproken in de Irish village. Nadat we eerst samen even hadden bijgeklets kwamen ook Sarah, Carlos en nog een ander batchgenootje met haar vriend langs. Een geslaagd avondje dus.. De volgende dag lekker rustig aan gedaan (aka katertje verwerken;)).

26 maart had ik airport standby van 06u-10u. Dit betekent dat je helemaal klaar moet zitten op het hoofdkantoor. Haar, make-up, koffer gepakt, etc. Je kan dan op elk moment op een vlucht worden gezet. Deze vlucht kan overal heen gaan. Je moet je koffer dus pakken voor zomer, winter, lente en multisector. Ik werd namelijk om 09u opgeroepen om naar Sidney, Auckland te gaan.. Een trip van 5 dagen! Cool!!

Deze trip was te gek! We hadden een erg leuke crew. Eenmaal aangekomen in Sydney had ik Pedro gewhatsappt en hij bleek daar ook te zitten. Echt leuk! Met vier andere crew zijn we (na twee uurtjes geslapen te hebben) naar de haven gelopen. Woow, wat hangt daar een lekker sfeertje. We hebben eerst wat gegeten en gedronken bij de Opera bar, waar ik ook had afgesproken met Pedro. Daarna zijn we doorgegaan naar Manly. Dit is een kwartiertje varen en is een plaatsje met een ontzettend mooi strand. We hebben daar lekker genoten van het weer. Toen we terug wilden met de ferry waren we net te laat en moesten we een half uurtje wachten op de volgende. Achteraf alleen maar mazzel, want nu voeren we tijdens de zonsondergang langs de Opera house en harbour bridge. Had ik niet willen missen;)

De volgende dag door naar Auckland. Hier zijn we uit eten geweest met een groot deel van de crew en daarna nog door naar Danny Doolens. Dit is een vrij bekende Ierse pub in Auckland. Hier hebben we lekker staan dansen. Toen een deel al terug naar het hotel wilden ben ik samen met drie andere (twee ervan waren onze SFS, leuk) naar een club. Officieel heb je je paspoort, een Australisch rijbewijs of Australische I.D. kaart nodig om binnen te komen. Maar de portier wilde voor ons een oogje dichtknijpen. Sterker nog, hij haalde ons uit de rij en bracht ons persoonlijk naar binnen. Haha, hij zij dat hij dol was op Emirates! Je hoorde ons niet klagen;) De volgende ochtend samen met Anela nog even Auckland ingegaan. Daar bleek de ITU world Triathlon te zijn. We kwamen onderweg daar naartoe de Captain tegen en hebben met z'n drieën een groot deel (van de vrouwen race) staan kijken. Eerst 1500 meter zwemmen, dan 40 kilometer fietsen en dan nog eens 10 kilometer rennen. Pffff, knap hoor!! En wat een tempo..

's Middags vlogen we weer terug naar Sydney. Ook hier zijn we 'avonds weer met de voetjes van de vloer gegaan. Om het goed af te sluiten wilden we de volgende dag naar het strand, maar helaas regende het erg hard. We hebben eerst ontbeten in de hoop dat het minder zou worden, maar de ober bij het lunchtentje zei dat dit niet het geval zou zijn. Achteraf misschien wel beter, want nu kon ik (zonder me al te schuldig te voelen dat ik niet kon sight seeën) lekker bijslapen. Daarna was het alweer tijd om terug naar Dubai te gaan.

Het lekkere aan zo'n lange trip in de reserve maand is dat je zeker weet dat je hierna 2 dagen vrij bent. Ik had Sarah al een tijdje niet gezien, dus had met haar afgesproken wat leuks te gaan doen. Zij woont ook in Sarab dus we hebben eerst gewoon thuis een hapje gegeten en zijn daarna naar de Yacht club en Pacha geweest. Ik had al veel verhalen over de Pacha gehoord, maar was er nog nooit geweest. Ik vond het leuk maar ontzettend klein.. Ik kwam er gister dan ook achter dat er 3 zalen dicht waren. Haha, logisch! De dag erna had ik met Jan Willem afgesproken. Hij had wat nieuwe kleren nodig, dus zijn we naar de Mall of Emirates gegaan. Daarna nog een hapje gegeten bij Toro Toro (een echte aanrader, superlekker eten!!) en een drankje bij Siddartha lounge. Ja ja, het leven kan slechter;)

De volgende dag had ik een dag 'Rest' omdat ik daarna airport standby had om 04u 'snachts. Dit betekent eigenlijk een dag vrij, maar ze gaan ervan uit dat je daardoor uitgerust op je werk komt. Ik moet voor mijn uitreiking nog een aantal dingen afronden. Zoals een E-learning opdracht een een 'On the job journal'. Ook moest ik bij het hoofdkantoor nog iets ophalen, dus besloot dit daar allemaal in één dag te doen. Ok ok, ben nog niet helemaal klaar.. Maar ben aardig opgeschoten. Op het hoofdkantoor kwam ik Carlos tegen die net terugkwam van een vlucht en ben daarna met hem een hapje gaan eten. Ook dit was weer erg gezellig.

Vanmorgen dan de airport standby gehad. Ik moest er om 04u zijn er werd eigenlijk direct al opgeroepen voor een turn-around naar Delhi. Ik ben vanmiddag dus weer teruggekomen en sta morgen tussen 08-14 op home standby. Ik kan dus weer overal heen worden gestuurd. Ik ben benieuwd!!

Ik begin hier in Dubai steeds wat meer mensen te leren kennen, maar heb nog steeds dagen dat ik Nederland ontzettend mis. Gelukkig ziet het ernaar uit dat ik eind april drie daagjes terug kan (en ik hoop daar vijf van te maken, dit is echter moeilijker dan ik dacht). Hier zie ik erg naar uit!

Ik hou jullie op de hoogte van mijn volgende vluchten. Bedankt weer voor het lezen van mijn verslagje!

Dikke kus en veel knuffels

  • 04 April 2015 - 21:21

    Monica:

    Het was weer leuk om te lezen!

  • 05 April 2015 - 10:31

    Annelies:

    Jaaa, eind april Amsterdam!!! Superzin om je weer te zien en knuffelen!!

  • 05 April 2015 - 12:11

    Valerie:

    Super verslag weer lieverd!! Hoop je ook snel weer te zien. Liefs xxx

  • 05 April 2015 - 20:15

    Francien:

    Lieve Mir!

    Vandaag een supergezellige dag gehad met de familie. Jammer dat we niet konden Skypen.
    Je hebt weer een leuk verslag gemaakt. We missen je ook hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 48595

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: