Frankfurt, Jeddah, Annelies hier en Bangalore - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Frankfurt, Jeddah, Annelies hier en Bangalore - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Frankfurt, Jeddah, Annelies hier en Bangalore

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

20 Mei 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, ik kan me voorstellen dat jullie afgelopen twee weken allemaal in spanning hebben gezeten of mijn tv al zou werken. Ik zal jullie niet langer laten zweten, hij doet het! Bleek uiteindelijk dat ik toch één of ander abonnement moest afsluiten.

Ik ben uiteindelijk niet opgeroepen uit de airport standby, dit betekent dat je na vier uur dus gewoon weer naar huis kan. Dit kwam niet heel verkeerd uit, want Chris (uit Engeland) was hier voor drie daagjes. We zijn naar Dubai Mall geweest, het strand, Irish village, de old en gold souk. Kortom, de toeristische attracties van Dubai. Was weer erg gezellig! De dag dat Chris terugvloog heb ik gezellig een hapje gegeten met Jan Willem en zijn vader en daarna een drankje gedaan met Hidde (een vriend van Peter die ook een weekje in Dubai was). Erg leuk dat iedereen die weet dat ik in Dubai woon, laat weten wanneer/of/dat ze hier zijn:)

De volgende dag had ik een vlucht naar Frankfurt. We hadden een ontzettend leuke crew. We zijn 's avonds met z'n zessen uit eten geweest inclusief de purser. Van (een Philipeinse jongen uit Italië) had van een heel leuk restaurant gehoord waar veel crews naartoe gaan als ze in Frankfurt zijn. Hier zijn we dan ook heen gegaan. Het is een restaurant dat gerund wordt door een wat ouder koppel. Ontzettend lieve mensen. Het eten is lekker en goedkoop en aan de muur hangen verschillende soorten stickers en vaantjes van verschillende vliegtuigmaatschappijen. Een erg leuk sfeertje dus! Na het eten zouden we eigenlijk teruggaan naar het hotel, maar omdat niemand echt plannen had voor de volgende dag besloten we uit te gaan. Dit was erg geslaagd. We zijn in een Ierse pub beland en met z'n allen met de voetjes van de vloer gegaan. De dag erna ben ik samen met Van en Desi Frankfurt ingegaan. We hebben eigenlijk alleen een beetje rondgelopen en de kerktoren beklommen. Het was lekker weer, dus niks te klagen! Zoals jullie kunnen lezen een geslaagde lay-over dus:)

Ik had deze maand een erg mooi rooster. Ik zou naar Jakarta vliegen, Frankfurt, Bangkok, Milaan, Brussel en Guanzo. Helaas ben ik van de Jakarta, Bangkok en Milaan vluchten afgehaald. Dit heeft toch best wat frustraties opgeleverd. Ze hebben me van deze vluchten afgehaald wegens logistieke redeneren. De reden dat ze mij dan van de vlucht afhaalde was dat ik de meest junior was van de crew. Als het goed is wordt dit dus minder naarmate je langer voor Emirates werkt. Uiteraard begrijp ik dat ze dit doen, maar dat het drie keer achter elkaar gebeurde en ik me toch erg verheugde op deze bestemmingen maakte het er niet beter op. In plaats hiervan kreeg ik de airport standby, een Jeddah turn-around en een Bangalore turn-around. Gelukkig had ik bij beide turn-arounds een leuke crew. Veel lol gehad op de vluchten zelf dus.

Wat natuurlijk ook ontzettend leuk was, was dat Annelies hier 3,5 dag was!!! Zo fijn:D De eerste dag dat ze hier was zijn we lekker naar het strand gegaan. Het begint hier inmiddels behoorlijk warm te worden, maar dat maakt ook dat het zeewater nu ontzettend lekker is. Je loopt er gewoon in zonder door te hoeven komen. 's Avonds zijn we naar een showcase gegaan van een dans-/sportschool waar ik graag naartoe wil. Ze bieden hier verschillende soorten lessen aan: Paaldansen, Twerk it, Burlesque, Aerials, etc. Ik had al één keer een lesje paaldansen gedaan. Pffff, wat een spierpijn daarna. Is echt niet zo makkelijk als dat het eruitziet;) De showcase was leuk! Ga er dus zeker vaker heen.

De volgende dag zijn we samen met Pedro naar Wild Wadi geweest. Dit is een onwijs leuk waterpark. Je hebt verschillende soorten glijbanen waar je in opblaasbanden in gaat. Ook heb je een glijbaan waarbij je een soort vrije val maakt en onze favoriet was er één waarbij je met z'n vieren (in ons geval met z'n drieën) in één grote opblaasband kon. We zijn hier ongeveer de hele dag geweest. Er schijnt ook nog een grotere op de Palm te zijn, die we een ander keertje gaan uitproberen. Het is namelijk echt ontzettend leuk, superveel gelachen! Die avond was het helaas 'dry night'. Dit is er af en toe in Dubai en betekent dat er nergens alcohol geschonken mag worden. De meeste bars en clubs zijn dan ook dicht. Annelies en ik hadden dus besloten om een gezellig avondje thuis te houden. Wijntje, borrelhapjes, filmpje.. Wat wil je nou nog meer! De dag erna was het alweer de laatste dag van An. We hebben deze lekker doorgebracht aan het zwembad in Le Meridien en zijn 's avonds gezellig bij Irish village een hapje wezen eten. Sarah kwam ook nog even langs en we zijn met z'n drieën op tijd weer teruggegaan naar Sarab. Annelies had de volgende dag namelijk de vroege vlucht (dit betekent om 05u opstaan). Heerlijk om An deze tijd hier gehad te hebben! Ik had diezelfde dag airport standby en werd vrij direct naar Bangalore gestuurd.

De afgelopen twee dagen heb ik lekker gechilled, gesport, drankjes gedaan met Sarah en gezorgd dat ik uitgerust ben voor komende week. Want…. Sil komt deze kant op!! Ik vlieg morgen naar Brussel, waar Sil naartoe komt en dan met mij mee terugvliegt naar Dubai. Ze blijft dan een week totdat ik mijn volgende vlucht naar Brussel heb, waar ik Renée zie! Zoveel zin in!

Over een week krijg ik weer m'n nieuwe rooster. Ben benieuwd! Hoop dat ik dan wat daagjes heb dat ik weer naar Nederland kan vliegen of dat ik een vlucht krijg op Amsterdam. Merk wel dat Dubai (en Sarab) langzaam wat begint te wennen. Ik denk niet dat het ooit een stad zal zijn waar ik oud wil worden, maar het voelt inmiddels wel al een beetje als thuis:)

Hopelijk tot snel! Hele dikke kus en veel knuffels!!

  • 20 Mei 2015 - 17:11

    Annelies:

    Jaa, was supergezellig!! Naar het grotere wildwaterpark wil ik ook weer mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 48605

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: