Kuala Lumpur, Perth, New York, Parijs en home! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, Perth, New York, Parijs en home! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, Perth, New York, Parijs en home!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

02 Juli 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, voor je het doorhebt is er alweer een maand voorbij! Wauw, oepsie! Tijd voor een nieuw verslagje:)

De vlucht naar Kuala Lumpur was relaxt. Ik vloog weer samen met Gabriele. Het is toch altijd wel een stukje makkelijker als je met een bekende vliegt. Eenmaal aangekomen in Kuala Lumpur zijn we met z'n zessen uit eten geweest. Aan zo'n straattentje in dè uitgaansstraat. Mmmmm, wat is dat eten toch lekker;) Zoveel smaak aan zulke simpele gerechten. Zonde om roomservice te bestellen in het hotel (heb ik overigens nog nooit gedaan, haha). De volgende dag ben ik naar de Batu Caves gegaan. Ik had me er niet heel erg in verdiept en had een mooie grot verwacht met het indrukwekkende gouden standbeeld en hoge trap ervoor. Het indrukwekkende standbeeld en de trap klopte helemaal bij het beeld wat ik had, maar de grot... Ok, sorry maar hier komt een stukje frustratie. Klaar voor?

Ik vind het ontzettend zonde wat er met de grot is gebeurd. Het is een gigantische grot met grote gaten waardoor je de prachtige natuur buiten kunt zien. Helaas valt dit helemaal weg door de Hindu tempels die ze er hebben neergezet. Nou is dit opzich niet zo erg, maar in mijn ogen gaat het niet echt om de tempels maar meer hoeveel geld ze eraan kunnen verdienen. Ik had bijvoorbeeld een lange rok aan, maar met een split. Ik moest dus een sarong huren. Dit heb ik uiteraard gedaan, uit respect voor het geloof. Maar wat mij dan tegen de borst stuit is dat ze vlak voor de ingang speelgoedpistolen verkopen waarmee de kinderen binnen de tempel op duiven en aapjes staan te schieten. Niet heel respectvol volgens mij. Ook staan er allemaal ijzere dranghekken zonder nut in het midden van de grot, is er één grotere tempel versierd met neonlicht en stinkt het er ontzettend naar pis. De aapjes zijn wel ontzettend lief! Ik ben blij dat ik ben geweest, maar zou er dus niet naar teruggaan;)

Terug in Dubai ben ik met een grote groep naar het zwembad geweest. Was erg gezellig, maar hebben eigenlijk alleen maar in het water gelegen. Pffff, het is nu toch wel echt heel warm. 46 graden. Zelfs het water verkoeld niet meer echt.

De dag erna vloog ik alweer naar Perth. Een makkelijke vlucht. De crew was leuk, maar ik had veel behoefte om zelf de stad te ontdekken. Ik ben eerst naar het museum geweest. Hier waren drie tentoonstellingen. De eerste ging over dinosaurussen, niet echt mijn interesse gebied. De tweede tentoonstelling had de naam 'Remember me'. Tijdens de eerste wereldoorlog waren er veel Australische soldaten die in de gemeente Vignacourt in Frankrijk een momentje van rust hadden. Hier was een fotostudio in een boerderij van een Frans echtpaar. Zij maakten foto's van de soldaten zodat zij deze konden opsturen naar huis. Niet lang geleden zijn er veel van deze foto's opgedoken en hier is een tentoonstelling van gemaakt. De namen van de soldaten zijn achterhaald en waar mogelijk is de geschiedenis van hen omschreven. Deze vond ik erg boeiend. De derde tentoonstelling was heftig. Hier werd namelijk de geschiedenis van de aboriginals omschreven. Wat die allemaal hebben meegemaakt! Wauw, je schaamt je bijna dat je uit Europa komt!
Na het museum heb ik door de stad geslenterd en ben daarna naar Kindspark gelopen. Ik had wat eten en drinken gehaald en heb hier toen lekker met m'n boek in het zonnetje gezeten. Vervelend hè?!

Toen ik maandag terugkwam in Dubai had Jan Willem diezelfde avond een tafel geregeld in een club van een vriend van hem. The Basement heet het. Dit was echt te gek! Sarah was ook mee en we hebben de hele avond lekker gedanst. De volgende dag was ik niet zoveel waard en de dag erna heb ik er een halve dag over gedaan om een vaccinatie te krijgen. Ik was een boekje vergeten mee te nemen naar het hoofdkantoor, waardoor ik heen en weer moest. Haha, dommie! Het enige waar ik aan hoefde te denken.. Maar ach, houd je bezig;)

Daarna was het alweer tijd voor New York. Ik zag een beetje op tegen deze vlucht vanwege de vele verhalen die ik erover had gehoord. Gelukkig viel dit alles mee. Het was druk, maar goed te doen. Wat wel zwaar aan deze vlucht is, is dat ook deze lay-over 24 uur is. Je vliegt dus 13 uur heen, bent daar 24 uur en vliegt dan 12 uur terug. Ik heb dan ook niet alles gedaan wat ik wilde. Gelukkig heb ik morgen dezelfde vlucht kan ik leren van mijn fouten;) Ik ga mijn lay-over iets anders inplannen dan wat ik hier had gedaan. Ik had namelijk na de vlucht gelijk afgesproken om te lunchen met wat andere. We hadden een heerlijke lunch gehaald en zijn toen naar Central Park gelopen. Heel relaxt dat het hotel midden in de stad ligt! Na Central Park zijn we terug gegaan naar het hotel. Ik wilde eventjes liggen en daarna nog wat shoppen en een hapje eten, om vervolgens weer te slapen voor de vlucht. Ik was echter zo moe dat ik niet meer echt ben opgestaan, haha! Mijn plan voor morgen is dan ook: even slapen na de vlucht, dan m'n ding doen en daarna slapen voor de vlucht. Ik denk dat dat beter werkt. Ik hou jullie op de hoogte!

In Dubai ben ik met Sarah naar de film Spy geweest. Aanrader!! Alleen maar gelachen, zo droog! Daarna nog een hapje gegeten met Jan Willem en zijn vader en toen was mijn laatste vlucht alweer aangebroken voordat ik naar Nederland zou vliegen. Wat had ik hier een behoefte aan. Ik heb nooit echt last gehad van heimwee, maar merkte dat ik ontzettend graag naar huis wilde.

Maar eerst nog even Parijs. Wat een prachtige stad! Ik was daar al eens geweest met papa, mama, Peter en An toen ik jong was. Er stond me hier nog vrij veel van bij, en ik wist nog wel dat ik het een mooie stad vond maar toch verraste de stad me op een hele positieve manier. De architectuur, de mensen (wat me erg verraste), de sfeer, het eten.. Wauw! Très bon!

En toen was het tijd voor Nederland. Yes! Eindelijk! Ik had uiteindelijk de vrijdagmiddagvlucht en landde optijd in Amsterdam. Annelies kwam me ophalen en Tanne en Sil zaten ons al op te wachten met burgers en wodka. Eén van de Vasco da Gamastraat tradities. Wat was het weer gezellig!
De volgende dag met mama en An Amsterdam in geweest. Ik wilde graag langs de Sam Friday winkel die twee maandjes geleden is geopend in de Huidenstraat. Supermooie winkel geworden (aanrader om even langs te gaan;)) Daarna lekker terug naar Overveen om een hapje te eten bij Klein Centraal. Heerlijk! En wat heb ik een mazzel gehad met het weer. De volgende dag vierde Sjoerd namelijk zijn verjaardag met een bbq. Er zijn een half uurtje lang wat druppels gevallen maar de rest van de dag was het stralend mooi. Er stond zelfs nog een tafeltennistafel buiten waar we 'rondom-de-tafel' op hebben gespeeld. Gezellig!
Maandagochtend langs geweest bij oma. Ze gaat morgen voor 8 dagen in haar eentje naar Macedonië! Wauw, dapper hoor oma! Trots op u! Hier nog even wat laatste dingetjes voor geregeld en daarna even op het strand geluncht. Kroketten op brood, mmmmm! Deze had ik stiekem toch wel een beetje gemist. De rest van de dag lekker ontspannen en 's avonds langs bij de buurtjes voor een borreltje.
Dinsdag ben ik samen met Renée en Sil naar het strand geweest. Flesje wijn, op een bedje, op het strand. Waar ter wereld je ook komt of bent, hier gaat bijna niks tegenop:) Die avond nog een bbq, wat wil je nou nog meer.

Zoals jullie kunnen lezen ben ik helemaal bijgekomen in Nederland. Ik vind mijn baan helemaal te gek, maar merk toch dat ik af en toe helemaal klaar ben met Dubai. Het is zo'n gekke stad en ik denk niet helemaal de stad voor mij. Ik wil hier voorlopig nog wel blijven, maar wel als ik regelmatig terug kan naar het koude kikkerlandje (haha, 37 graden deze week hè?!) met mijn lieve familie en vrienden. Ik heb ook besloten dat ik het hier een beetje ga omgooien. Iets minder uit en focussen op hobbies:) Let's see how it goes!

Ik heb komende maand weer leuke vluchten op mijn rooster staan. New York, Dar es Salaam (Tanzania), Dallas, Lyon, Kuala Lumpur en Melbourne. Ik ben vooral benieuwd naar Dar es Salaam. Ik hoor dat het erg mooi is daar. Ik laat het jullie weten!

Bedankt weer voor het lezen! Dikke kus en veel knuffels!


  • 02 Juli 2015 - 14:09

    Renee:

    Fijn dat je er was Mir. veel plezier deze maand weer met je leuke vliegrooster!

  • 06 Juli 2015 - 11:55

    Francien:

    Echt jammer dat ik je gemist hebt in Overveen. Leuk verslag weer Mir. Xx Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 48632

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: