Drie maanden later :) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Drie maanden later :) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Drie maanden later :)

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

25 November 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal,

Oepsie, dan ben je ineens weer drie maanden verder. Tijd weer voor een verslagje dus.. Jullie hebben deze drie maanden natuurlijk allemaal in spanning gezeten of ik uiteindelijk naar de opera ben gegaan, hè?! Nou dat ben ik hoor. Naar Rigoletto, ontzettend mooi. Wat een stemmen. Ik zat naast een vrouwtje uit Frankrijk, die Duits sprak en die volgens mij even haar ei kwijt moest. Heb in de drie pauzes haar hele levensverhaal gehoord.. In het Duits (bij de gedeeltes die ik niet begreep heb ik dus maar gewoon lief gelachen en ja geknikt of nee geschud) Was wel een erg gezellige avond uiteindelijk:) De crew was ook ontzettend leuk en ben ik na de trip nog mee uitgeweest in Dubai.

Iris en ik hadden bij Ikea een groot schilderij gekocht voor aan de muur. Deze moest worden opgehangen. Gelukkig kon onze handy-man Jan Willem ons hiermee uit de brand helpen. Binnen no time hing het aan de muur! Ons huisje raakt langzaam maar zeker steeds meer af. Begin van deze week hebben we de kerstboom gekocht, en er staat inmiddels een tuinset op het balkon, gezellig! Voelt steeds meer als thuis:)

Had in september een vlucht naar Amsterdam. Op de terugweg liep ik door het gangpad en hoorde ik ineens: ‘Hé Mir!’ Zat de broer van een goed vriendinnetje op de vlucht. Geinig! Is ontzettend leuk als er een bekende in het vliegtuig zit. Over bekende gesproken.. Tijdens mijn vlucht naar Nederland twee weken geleden zat Ruud Gullit in Business class. Er werkte een Italiaanse jongen in business die naar mij toe kwam om te vertellen dat hij daar zat en er eigenlijk een beetje op aandrong dat ik langsging. Ik vind het zelf eigenlijk altijd een beetje genant, maar ben toch even bij hem langsgegaan en een praatje met hem gemaakt, ontzettend aardige man! Ben daarna ook nog even met hem op de foto geweest, waarna de Italiaan hier ook nog even de kans voor greep. Haha, achteraf denk ik dat die Italiaan wilde dat ik een praatje met hem aanging, zodat hij met hem op de foto kon.

Had in september nog een vlucht naar Perth met Sarah, wat ontzettend gezellig was. En een vlucht naar Johannesburg. Helaas is het hotel in Johannesburg vrij ver van de stad vandaan, dus zijn we met de crew in de buurt lekker uit eten gegaan. Heerlijk vlees en goeie wijn! Wat wil je nou nog meer?! Zou toch wel graag een keer op vrije dagen hierheen willen om de stad te bekijken. Sowieso wil ik graag meer zien van Afrika. Ontzettend mooi land, en vriendelijke mensen (als je naar de juiste plekken gaat;))

Daarna had ik vijf dagen vrij. Ik zou eerst met Sarah een paar dagen weggaan, maar dat ging op het laatste moment niet door. Ik wilde niet in Dubai blijven, dus besloot ik een ticket te boeken naar Phuket. Ik had op het laatste moment een goedkoop hostel geboekt en hoopte dus maar dat het wat zou zijn. Op de vlucht ernaartoe werkte twee meiden die ik kende. Ik raakte ook in gesprek met twee jongens die ook voor Emirates werkten en hetzelfde idee hadden gehad als ik. Een gezellige vlucht dus! Het hostel zat uiteindelijk niet in de leukste buurt, maar ook geen drama. Ik had de volgende dag een scootertje gehuurd voor alle dagen en ben naar het leukste strandje gereden. Phuket is ontzettend toeristisch, had dus ook al snel contact toen ik in een cafeetje mn boek zat te lezen. Sarah en Danielle uit Amerika en Steven en Liam uit Manchester kwamen naast me zitten en hebben een supergezellige avond gehad. De volgende dag met de meiden afgesproken op het strand en ‘savonds naar DE uitgaansstraat geweest. In een zijsteegje van deze straat zag Danielle ineens een bordje: Ladyboy Karaoke! Hier moesten we naartoe.. We hebben zo ontzettend gelachen. Het ene pakje nog mooier dan de andere, met verentooien, waaiers, etc. Lekker over de top! En van de meeste had je ook echt niet door dat het eigenlijk mannen waren. Haha, echt een aanrader om naartoe te gaan.

De dag erna was het alweer tijd om terug naar Dubai te gaan. Eenmaal op het vliegveld kwam ik de twee jongens van de heenweg weer tegen. Kleine tegenslag: vlucht vol. Tsja, daar sta je dan met je goede gedrag.. Ik was erg blij dat ik met die jongens (Jafar en George) was, want anders wist ik niet zo goed wat ik had gedaan. We zijn teruggegaan naar het hotel waar zij zaten en zouden het de volgende dag opnieuw proberen. Ook deze vluchten zaten bij Emirates helemaal vol. Uiteindelijk hebben we dus maar een nieuwe ticket gekocht bij Thai airways. Behoorlijk duur grapje, maar ja.. Je moet toch terug (was gelukkig nog optijd voor mn eigen vlucht, anders had ik daar behoorlijk wat problemen mee gehad)

Ik had daarna twee vluchten naar Hong Kong. Ontzettend leuk, want mijn neef zat daar met z’n vriendin. De eerste keer heb ik alleen met Koen een drankje gedaan en de tweede keer samen met Koen en Shelly een hapje gegeten (onwijs lekkere Dim sum, mmmmmm!) en daarna naar The Peak geweest. Hier heb je een gigantisch mooi uitzicht over de stad. We waren met de bus gegaan, die wat langer duurde dan verwacht. Maar het was het dubbel en dwars waard. Supergaaf!

Daarna weer lekker een paar daagjes terug naar Nederland. Anna vierde haar verjaardag, lekker even geknuffeld met Rosalie en de rest van de familie, een hapje gegeten met m’n oude baas Ivo en natuurlijk gekneuterd met Annelies, Sil en Tanne. Kortom, een paar heerlijke vrije dagen. Eenmaal terug in Dubai had ik twee dagen SEP. Dit zijn studiedagen waarbij je een aantal examens moet maken. Deze moet je halen om te kunnen blijven vliegen. Daarnaast moet je weer opnieuw de practica doen zoals een brandje blussen, reanimeren, etc. Heb alles gehaald en mag dus weer een jaartje verder:) Toen dit achter de rug was, kwamen oma en Peter richting Dubai. Leuk!

Peet en oma kwamen rond dezelfde tijd aan als ik van een turn-around. Ze hebben heel even op me moeten wachten, maar daarna konden we gezellig met z’n drietjes naar hun hotel. We zijn de volgende dag naar de Mall of Emirates geweest. Deze was om de hoek bij hun hotel. Die middag had ik een korte turn-around, dus zag ze de volgende dag pas weer. Toen zijn we naar JBR gegaan, dit is één van de leukste buurten in Dubai. Peter had in Nederland al een rolstoel geregeld, dus we konden lekker alles doen waar we zin in hadden. Ik had die avond nog één turn-around en was vanaf toen een week vrij. We zijn naar Dubai mall geweest, toen we daar rondliepen zag ik een hele leuke tas. Ik wilde deze heel graag hebben, maar niet gelijk gekocht. Toen we de mall hadden doorgelopen zijn we naar buiten gegaan om bij een restaurantje met uitzicht op de fontein te gaan eten. We moesten een half uurtje wachten, maar omdat we dorst hadden stelde Peet voor om even een drankje te halen in de mall die we bij de fontein konden opdrinken. Oma en ik wachtten daar op hem. Ik vond het op een gegeven moment wel heel lang duren.. ‘Pfff, hoelang kun je doen om even een drankje te halen?!’ Toen hij terugkwam bleek waarom, hij had de tas die ik had gezien gekocht en kreeg ik samen van hem en oma voor mn verjaardag. Superlief! Daarna lekker gegeten bij de Italiaan. De volgende dag zijn we naar Deira gegaan. Het oude gedeelte van Dubai. Je kunt hier met een bootje een oversteek maken alleen wisten we niet zeker of dit zou lukken met oma. Gelukkig was het bootje niet zo diep en ging het makkelijk. Daarna op naar mijn huis. Ontzettend leuk om ze hier even bij me te hebben en te kunnen laten zien waar ik woon. Iris was thuis en omdat zij er op mn verjaardag niet zou zijn had ze al heel lief een appeltaart gebakken en de tafel mooi gedekt. Ze had ook allemaal kadootjes voor me klaarstaan. Voelde me dus al helemaal jarig. We hebben gezellig met z’n viertjes gegeten.

De dag erna was het dan zover, jarig!! We zijn met z’n drietjes naar de Palm gegaan. Hier hebben we heerlijk de hele dag op het strand gelegen en gezwommen. Oma is ook nog even mee het water ingegaan. ’s Avonds kwamen Jan Willem en z’n vader ook nog even langs om een drankje te drinken en daarna zijn we teruggegaan naar het hotel. Peter, ik en Jan Willem hebben nog een klein afzakkertje gedaan in een kroeg en toen was de dag alweer voorbij. Een heerlijke verjaardag gehad, dus!

De volgende dag zijn we met z’n drieën teruggevlogen naar Nederland. Daar aangekomen stonden papa, mama en Annelies ons op te wachten. We zijn naar Overveen gegaan en hebben daar een gezellige avond gehad met Sil, oom Tom en tante Jacqueline. Papa en mama waren 3 weken in China geweest, dus we hadden veel om over te kletsen. Heb deze daagjes ook lekker bijgekletst met Myrna en Lautje en op vrijdag samen met Daan mijn verjaardag gevierd in Viqh in Haarlem. Dit was ontzettend gezellig! Een heerlijke avond gehad met (bijna) al mn lieve vrienden en vriendinnetjes. Fijn om te zien dat het zo goed gaat met iedereen:)

Ik had deze maand leuke vluchten. Een vlucht naar Amsterdam (die ik eerder al beschreef), naar Bologna in Italië, naar Singapore en morgen weer naar Dar es Salaam in Tanzania. Bologna is een nieuwe bestemming en ik had dus mazzel dat ik hierop was ingeroosterd. Ik had hier veel zin in! De crew was leuk, maar ik had andere verwachtingen van de stad. Het eten was top, daar twijfelde ik niet aan. De mensen waren vriendelijk, ook naar verwachting. Maar de stad zelf vond ik erg vervallen. Het is een mooie stad, maar heel veel graffiti. En dan niet het soort graffiti dat de stad een artistieke, moderne look kan geven. Erg zonde! Want als je dan de toren omhoog klimt (693 treden) heb je een prachtig uitzicht en zie je hoe de stad kan zijn. Wauw, uitzichten vervelen echt nooit!
Mn laatste vlucht was Colombo, Singapore. Dit is een vlucht waarbij we eerst naar Colombo vliegen, passagiers wisselen, en verder naar Singapore. Ik vond het een vrij zware vlucht, maar de passagiers waren gezellig en de crew was leuk. Maakt veel verschil. Aangekomen in Singapore ben ik met twee meiden uitgegaan. Singapore is te gek! De stad is ontzettend schoon, er zijn veel leuke winkeltjes, restaurantjes en cafeetjes, gave gebouwen en mensen zijn vriendelijk (kom er langzaam wel achter dat dit bijna overal het geval is, maar toch..). De volgende dag nog even de stad in gelopen voor wat sight-seeing, maar was vrij moe dus heb niet heel erg veel gezien. Gelukkig heb ik Singapore volgende maand nog een keertje, dus kan ik het over doen:)

Sorry voor de lange post.. Bedankt weer voor het lezen. Ik zal de vorige post weer wat sneller schrijven zodat die niet zo lang wordt.

Dikke kus en veel knuffels!!!

  • 02 December 2015 - 12:00

    Francien:

    Leuke samenvatting Mir.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 48627

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: