Eindelijk weer wat tijd - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Eindelijk weer wat tijd - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer wat tijd

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

18 Februari 2009 | Verenigde Staten, Spokane

Hé hé, dit was me het weekend wel. Ik moest afgelopen weekend 5 papers schrijven en nog veel lezen voor maandag en dinsdag. Het is uiteindelijk allemaal gelukt, maar het schrijven op deze site was er even bij ingeschoten. Ik heb natuurlijk niet alleen maar geleerd en aan huiswerk gezeten.

Maar first things first om er maar even een engelse term doorheen te gooien. Ik heb van verschillende kanten gehoord dat jullie meer foto's willen. Deze zijn natuurlijk gemaakt (voor Annemiek, ik heb een foto dat Daan zijn was doet) maar ik kan maar 10 foto's per keer op deze site zetten en dan moet ik ze ook verkleinen. Sebastian weet een site waar ik al mijn foto's op kan zetten zonder te veel moeite en hij wil me hier mee helpen. Als ik dit heb gedaan zal ik jullie de link geven.

Ik heb deze week ook mijn eerste papers teruggehad. Voor de eerste had ik 45 van 50 punten gehaald en voor de tweede 10 van de 10.. Jeeeeej, hard werken loont!

Ok nou een update over vorige week. En dan vooral het weekend.

Vrijdag zijn we met alle internationale studenten en wat leraren gaan bowlen. Dit was heel gezellig. Helaas ben ik er niet zo goed in (iedereen stond op 80 punten en ik op 40) maar ik heb het wel heel erg naar mijn zin gehad. Na het bowlen zijn we met z'n alle teruggegaan om pizza en taart te eten. De koekjes en taartjes zijn hier zooooooooo lekker niet normaal. Ik moet dus uitkijken dat ik straks niet een extra stoel moet booken voor de terugvlucht. Gelukkig kan ik hier gewoon naar de sportschool en dat doe ik dan ook twee keer per week en ik ga één keer per week zwemmen. Maar goed, dat even terzijde. Na de pizza en taart zijn we weer naar een thuisfeestje geweest. Dit was er één waar we al eerder waren geweest en het was even gezellig als de vorige keer.

Zaterdag, Valentine's day.. Overdag, HUISWERK!!:s
Maar 'savonds was er weer tijd voor wat leuks. Ik ben met een stuk of 15 amerikaanse meisjes naar de film geweest: "He's just not that into you" Superleuke film. Het was een comedy over wat vrouwen allemaal fout doen in relaties of daten. Gebaseerd op een boek. Waar ik wel om moest lachen was dat het in mijn ogen een film was die je lekker hersenloos kijkt en om moet lachen maar het tegendeel was waar. Toen de film was afgelopen hebben we met z'n alle de film nog even "geanalyseerd". De dingen die waar waren, niet waar waren, wat dan wel de waarheid is, waarom iets grappig was, etc. Dit gebeurd niet alleen na de film. Ik heb gemerkt dat Amerikanen houden van analyseren, ook al denk je dat er niks te analyseren valt:) Na de film ben ik nog naar een feestje geweest die weer net even wat anders was dan de andere feestjes. Dit was een feestje dat werd gegeven in het "soccerhuis". Hier waren veel voetballers en er is een drankspel "beerpong" dat ze veel spelen. Ik snap het nog steeds niet:S

Zondag heb ik huiswerk gemaakt van 10:30 tot 01:00 met maar 2 pauzes tussendoor maar ik heb het wel afgekregen.

Vandaag hebben Daan en ik onze tickets gebookt naar Miami. Daar gaan we heen met springbreak van 20 maart t/m 31 maart. We hebben hier heeeeeeeel veel zin in, maar denken ook dat het heel raar wordt om daarna weer terug te gaan naar Spokane om verder te studeren.

Nou, dit was het dan weer. Hele dikke kus aan jullie allemaal!

  • 18 Februari 2009 - 08:51

    Sophie:

    He Mir,

    Klinkt als een bewogen weekend!

    Wat werk je hard zeg, echt knap van je. Veel huiswerk zeg! Pff.. Goede beoordelingen!

    Miami lijkt me echt de bom, superlekker weer! Beloof je dat je wel gaat skaten in je bikini met beschermers?? Haha!

    Een extra stoel booken of boeken? You American girl! ;) Remember the cards in Croatia? :P Hihi.

    Het klinkt erg leuk, ik ben benieuwd naar de link waar je je foto's makkelijker op kwijt kunt.

    Leuk stukje weer, keep up the good work.

    Keep us posted and have a blast ;)

    Liefs,
    Sophie


  • 19 Februari 2009 - 07:22

    Marjolein:

    Hoi Miriam, ik ga zo bij je moeder op de koffie, dus ik dacht even bijlezen. En dat is gelukt. Ik heb de foto's gezien en je verhalen gelezen. Wat een leuke dingen beleef jij daar allemaal. Behalve dan die bergen huiswerk gebeurt er denk ik iedere dag wel iets leuks. Blijven schrijven dus, dan kunnen wij meegenieten. Liefs van ons. Marjolein en Paul

  • 20 Februari 2009 - 13:57

    Sil En Jansie:

    fijn dat het allemaal zo goed gaat. Hou het maar zo lekker vol, want dit kunnen ze je niet meer afpikken.
    groetjes sil en jansie

  • 22 Februari 2009 - 12:27

    Annemieke Pot:

    Verrassing...... wij komen ook naar Miami. Gaan morgen boeken. (Schrik maar niet, we laten jullie met rust. Er moet hooguit een keer verplicht met ons gegeten worden). Je snapt dat ik onglooflijk benieuwd ben naar de foto met Daan die zijn eigen was doet. Een mijlpaal!! Die ga ik inlijsten, dus zet hem snel op je overigens ongelooflijk leuke site. By the way, kun je Daan niet meetronen naar de sportschool? Tot in Miami. Liefs en dikke kus voor beide,
    Annemieke

  • 23 Februari 2009 - 17:59

    Jacques Dooren:

    Hallo Mirjam,

    Hier een berichtje van je oom uit het verre Holland.

    Het gaat gelukkig heel goed met jou en...je resultaten.Had ik ook wel gedacht eigenlijk.

    Maar desalniettemin, je krijgt niets voor niets ,dus fijn dat je inzet ook passend wordt gehonoreerd!!
    Leuk dat allemaal te lezen.
    Gelukkig valt er op culinair gebied en qua ontspanning ook wel een en ander te genieten.

    Gewoon doen, dat houdt de mens op de been nietwaar?

    Merk je nog iets van de "crisis" in het alledaagsde leven?

    Ook "onze crisis" hebben we deels te danken/wijten aan het land van vrijheid en onbeperkte mogelijkheden!

    Graag lees ik (en bekijk ik ) in een volgend "verslag"je belevenissen in het verre Amerika.
    Groetjes , kus en let goed op Mirjam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 48678

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: