Lyon, Kuala Lumpur, Melbourne en vakantie! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Lyon, Kuala Lumpur, Melbourne en vakantie! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Lyon, Kuala Lumpur, Melbourne en vakantie!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

18 Augustus 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal,

Alweer een maand geleden dat ik heb geschreven. Ook al vliegt de tijd, als ik zo terugkijk gebeurt er toch wel heel veel in een maand. Lyon lijkt alweer behoorlijk lang geleden. De vlucht zelf was heel ontspannen en niet zo lang, 6 uurtjes.. Daarna zaten we 2 dagen in Lyon. Lekker de tijd om de stad te ontdekken dus. We hadden een leuke crew en zijn de eerste dag met z'n vijven de stad ingegaan. We hadden een fiets gehuurd om alles te kunnen ontdekken. Echt onwijs leuk! En handig ook. Je ziet zo namelijk net wat meer dan als je loopt of met het openbaar vervoer gaat. Ik vind Lyon een leuke stad, maar er is niet superveel te doen. Gelukkig was het mooi weer en lag er een prachtig meer achter het hotel. Hier zijn we dus ook twee keer naartoe gegaan en hebben waterfietsen gehuurd om lekker op te chillen. Kortom, een ontspannen lay-over! Het was zo gezellig tijdens de lay-over dat ik de dag na terugkomst nog met 2 andere ben gaan lunchen. Wel leuk als je zo wat mensen leert kennen.

Merk wel heel erg dat veel mensen weg zijn tijdens de zomermaanden in Dubai. Iedereen gaat op vakantie of pakken de momenten die ze kunnen om Dubai te ontvluchten. Buiten dat het hier bloedheet is, maakt dat het ook een stukje saaier. Maar dit zijn natuurlijk allemaal dingen waar je langzaam achterkomt. Vind de winter hier dus fijner dan de zomer! Maar ja, niks te klagen want heb onwijs leuke vluchten gehad:)

Had een Koeiweit turn-around tussendoor. Dit is een turn-around van 1:10u per vlucht. Heel kort dus! Je moet in deze tijd iedereen voorzien van eten, drinken en weer opruimen. Niet te doen! Het is dat het een nachtvlucht was, dus 3/4 lag te slapen.. Maar anders snap ik echt niet hoe ze het voor elkaar krijgen. Kom ik vast nog wel een keertje achter.. Haha, ben benieuwd!

De dagen erna heb ik lekker gebruikt om van alles te regelen, mn Spaans op te krikken, te sporten en 's avonds bijkletsen onder het genot van drankjes. Wel leuk, ik zat tijdens één van de vluchten naar Nederland naast een Nederlandse jongen die ook in Dubai woont. We raakten in gesprek en hadden afgesproken dat als we allebei in Dubai waren we een drankje zouden doen. Dit was erg gezellig! Leuk om zo steeds wat meer Nederlanders tegen te komen. Is namelijk toch wel erg lekker om in je eigen taal te kunnen spreken. Het Engels gaat me goed af, maar merk wel dat sommige onderwerpen lastiger zijn dan andere..

Daarna de trip Kuala Lumpur, Melbourne gehad. Dit is een ontzettend leuke trip, maar wel zwaar. Het zijn namelijk veel nachtvluchten en door de verschillende tijdzones waar je in terecht komt weet je op een gegeven moment niet meer wat voor en achter is.. Haha! De crew was ontzettend leuk! Meestal ga je wel wat doen met de crew, maar het komt bijna nooit voor dat (bijna) de hele crew met z'n alle wat drinkt in het hotel. Dit was hier wel het geval! Na één vlucht waarbij we 's nachts aankwamen in het hotel had de piloot geregeld dat de hotelbar nog iets langer voor ons overbleef. Hier had iedereen wel zin in! Was een erg gezellige avond. Je merkt dan ook gelijk dat het sfeertje in het vliegtuig goed is. Iedereen heeft elkaar wat beter leren kennen, kan wat makkelijker geintjes maken, etc. Dit is één van de redenen dat ik multisectors leuk vind om te doen. In Kuala Lumpur zijn we lekker uit eten geweest, in Melbourne heb ik hardgelopen en een rondje stad gedaan en de laatste dag in Kuala Lumpur lekker aan het zwembad gelegen. Alles rustig aan!

Ik had gehoopt dat ik na deze reis al vrij zou zijn, zodat ik lekker wat extra daagjes naar Nederland zou kunnen. Maar helaas, ze hadden me een Istanbul turn-around gegeven. Ik had van tevoren gehoord dat dit één van de zwaarste turn-arounds is die Emirates heeft. Het is namelijk 4,5 uur heen en terug en ze zeggen dat de passagiers erg veeleisend zijn. Ik zag er dus een beetje tegenop. Uiteindelijk weet ik niet of ik mazzel had, zelf heel vrolijk was omdat het mijn laatste vlucht voor de vakantie was, of een combinatie van beiden.. Maar ik vond het alles meevallen. Ik had het juist wel naar mn zin. Het was zeker een lange vlucht, maar heb eigenlijk wel veel lol gehad met de passagiers. Zal dus ook wel per vlucht een beetje verschillen;)

Terug in Dubai... VAKANTIE!!! Lekker! Natuurlijk terug naar Nederland. Ik had 7 augustus de bruiloft van Roman en Inge. Wat een prachtige dag! Ze zagen er stralend uit (Roman mooi in pak en Inge een ontzettend mooie jurk). De hele bruiloft was op het strand en het weer was perfect. Lekker genoten dus!

Datzelfde weekend vierden oma Ellie en Sophie hun verjaardag. Ook daar naartoe geweest. Lekker dat je dan zo weer iedereen tegelijk ziet. En al helemaal omdat het weer zo goed was. We konden bij beiden verjaardagen lekker in de tuin zitten!

Daarna tijd voor Frankrijk! Nu al 3 jaar gaan we met een groep vrienden naar de Bourgogne. Hier hebben de ouders van Sjoerd een huis. En wat voor één.. Zijn jullie er klaar voor? Er staat inmiddels een zwembad, een sauna, een jacuzzi, een tafeltennistafel, er ligt een volleybal veld, een badminton veld en sinds dit jaar ook nog eens pijl en boog. Daarnaast is de sterrenhemel daar ook niet te beschrijven. Je ziet tijdens de heldere nachten zelfs de melkweg. Ook zaten we daar toevallig tijdens de sterrenregen. We hebben dus heel veel vallende sterren gezien. Nu maar hopen dat mn wensen uitkomen (maar deze kan ik jullie natuurlijk niet vertellen;)) Superleuke dingen om te doen dus. De hele week draait om eten, drinken en ontspannen. Nou dat is goed gelukt! Wat heb ik dan toch ook heerlijke vrienden:) We zijn nog naar een meertje geweest een wijnproeverij en lekker met z'n allen uit eten. We hebben het lekker druk gehad met niks doen!

Nu weer terug in Dubai. Toch altijd wel weer even slikken. Niet dat ik het niet leuk heb hier, ik geniet heel erg van wat ik doe! Maar ik heb het ook altijd zo leuk in Nederland. First world problems, zeg ik dan maar:) Teveel leuks!

Heb trouwens ook te horen gekregen dat ik mag verhuizen. Ik ga na m'n volgende vlucht terug naar Al Barsha. Dat is het gebied waar ik in het begin in het hotel zat. Ik zie hier erg naar uit. Het is nog steeds een beetje in de middle of nowhere, maar al een stuk dichterbij de bewoonde wereld. Het is met de taxi een kleine 10 minuutjes naar de Mall of Emirates waarvandaan de metro ook gaat. Ik zit dichterbij het leuke uitgaansgebied en dichterbij de sportschool die ik leuk vind. Ik zal als ik verhuisd ben wat fotootjes van het appartement op Facebook zetten:)

Morgen naar Chicago, zin in!! Ik laat jullie volgende keer weer weten hoe het daar is.

Lieve allemaal, bedankt weer voor het lezen. Dikke kus en veel knuffels

  • 18 Augustus 2015 - 17:36

    Anouk:

    Bon histoire, bon breve!

  • 18 Augustus 2015 - 17:46

    Marijke:

    Lieve Mir,
    Wat maak je toch ontzettend veel mee!!
    Hectisch en bezig, maar daar hou jij ook wel van.
    Sterkte met je verhuizing en ik hoop snel bij je te komen kijken in je nieuwe appartement

  • 18 Augustus 2015 - 19:08

    Renee:

    Haha. Enjoy Chicago. X

  • 18 Augustus 2015 - 21:20

    Vally:

    Leuk stukje weer! Liefs, x

  • 19 Augustus 2015 - 18:06

    Tom En Jacq:

    Lieve Mir,
    Ten eerste wij vonden het ook heerlijk om jou weer te zien.
    Je hebt weer een gezellig stuk geschreven we zijn weer helemaal op de hoogte,leuk!
    Succes met de verhuizing ben nieuwsgierig naar de foto's.
    Liefst van ons.

  • 23 Augustus 2015 - 13:10

    Hannie Zijlstra:

    Hoi Miriam,
    Het lijkt wel of ik niet naar je toe mag.
    Er komt steeds wat tussen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 48603

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: