Portland weekend - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Portland weekend - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Portland weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

15 April 2009 | Verenigde Staten, Spokane

Zoooooooo daar ben ik weer. Ik ben eergister teruggekomen uit Portland, Oregon en dat was echt super. Maar ik zal jullie eerst even een update geven over de twee weken na Miami.

We kwamen dinsdag terug in Spokane. We kwamen aan op het vliegveld en ja hoor, het sneeuwde... Dat was iets minder na 11 dagen zon. Ook kwamen we erachter dat we geen rit terug hadden naar de campus en er was geen taxi te bekennen. Gelukkig konden we Austin (een amerikaanse jongen van school) bellen en die kwam ons gelijk ophalen. Amerikanen zijn heel makkelijk in wegbrengen of ophalen. Als je ergens heen wil bieden ze bijna altijd gelijk aan om te rijden.

Terug op campus ging het drukke huiswerk leventje gelijk door. We moesten twee papers schrijven en een examen maken. Het was weer even wennen maar uiteindelijk weer goed gekomen. Vrijdag zijn we naar een bar geweest en de dag erna naar een huisfeestje. Zondag was het erg lekker weer en zijn we overdag gaan kijken naar de honkbal wedstrijd die werd gespeeld op school. De week erna bleef het lekker weer. Ik heb die week dan ook lekker buiten huiswerk gemaakt.

Dan nu het verhaal van Portland. We hadden een lang weekend want hier hebben ze natuurlijk ook goede vrijdag (jammer genoeg, geen tweede paasdag) Donderdag avond zijn we met 19 man naar Portland gegaan. Deze trip was georganiseerd door school voor de internationale studenten. Er waren drie Amerikanen mee. We kwamen donderdag nacht aan en hebben 2 uur gezocht naar een parkeerplek, omdat de parkeerwacht vrijdagochtend alle auto's zou wegslepen die geen vergunning hadden om bij het hostel te staan. Het positieve eraan was dat we al een behoorlijk idee hadden van de buurt waar we in zaten.

Vrijdag zijn we met de hele groep naar Washington Park gelopen. Het is een supergroot park met een rozentuin, een japanse tuin, dierentuin en nog een aantal dingen die ik op dit moment even ben vergeten. Eerst zijn we door de rozentuin gelopen. Niet alleen de bloemen die er groeien zijn mooi, maar ook het uitzicht. We moesten namelijk om bij de tuin te komen een flink stuk omhoog lopen. Het was het zeker waard. Daarna zijn we naar de dierentuin geweest. Het was wel jammer dat de meeste dieren lagen te slapen. Maar het was nog steeds erg leuk. Na Washington Park zijn we nog naar China town geweest, maar dit was niet zo boeiend. Je zag ongeveer drie chinese uithangborden and that was it! (om er nog maar iets engels doorheen te gooien) We hebben gegeten in een hele lekkere sushi bar.

Zaterdag zijn we 's ochtends naar twee marktjes geweest. De eerste was een farmermarket, waar je verschillende soorten groenten, fruit, kruiden, etc. kon kopen. Hierna zijn we naar de Saturday market geweest. Op deze markt had je meer zelfgemaakte spullen die je kon kopen. Kaarsen, sieraden, glas in lood raampjes, etc. Dit was allemaal overdekt. Het gedeelte wat buiten doorliep was meer gericht op eters. Dit was natuurlijk ook heel erg leuk om rond te lopen. Je had hier ook wat muzikanten en... een ballonman. Hij heeft voor Sil en mij allebei een hoed van ballonnen gemaakt:D Na de markjes zijn we nog even naar de winkels gegaan. We zijn echt in een hele leuke winkel geweest: forever 21. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is echt een leuke winkel. Na het winkelen zijn we naar een mexicaans restaurant gegaan. We hadden daar heel veel lol met de obers. Ze vonden het heel erg leuk dat er twee mensen in onze groep zaten die Spaans spraken. En toen ik (in mijn allerbeste spaans) zei dat ik ze aardige en leuke mannen vond konden we helemaal niks meer verkeerd doen.

We hebben het hele weekend trouwens erg mazzel gehad met het weer. De voorspelling was dat het vrijdag en zaterdag zou gaan regenen, maar we hebben alleen maar zon gezien. Zondag heeft het hard geregend, maar toen zaten we de hele dag in de auto.

Even iets heel anders. Toen ik vanmorgen wakker werd schrok ik me helemaal kapot. Er lag 15 centimeter sneeuw?!?!?!?!?! Niet normaal, toch? Het is eerst heel mooi weer en een week later heb je je winterjas weer aan.

Andere leuke updatejes:
Maandag heb ik geskypt met het thuisfront. Maar dan met de hele zijlstra familie. Ik vond het erg leuk om jullie gezichten weer even te zien... I miss you!

Vanmiddag heb ik met Daan achter de computer gezeten en hebben we onze california trip gepland. We gaan eerst 3 dagen naar Seattle, dan 2 weken naar San Diego, vervolgens 1 week naar Las Vegas en vandaar vliegen we naar San Francisco. Daar blijven we ook 2 weken en dan komen we terug naar Amsterdam. Ik heb er heel veel zin in en we gaan vrijdag boeken... Jeeeeeeeeeeeeeej!!!

Nou dit was het weer. Oh ja, ik heb me geregistreerd op mijnfotoalbum.nl en ik moet er nu nog even achteraan hoe ik jullie die foto's kan laten bekijken. Ik hou jullie daarvan op de hoogte. Dikke kus voor jullie allemaal!

  • 15 April 2009 - 08:50

    Annemieke Pot:

    Zo bofkonten. Wat een feest allemaal. Ik ben stik en stik jaloers op jullie Californië trip. Houd er rekening mee dat een week Las Vegas erg lang is. De strip, waar het gebeurt, is niet zo bijster groot. Ik ben er vier dagen geweest en dat vond ik meer dan genoeg.Bovendien is het in die tijd zo midden in de woestijn verzengend heet. Geweldig wat jullie allemaal doen. Geniet ervan!!!!Jammer van de sneeuw. Hier schijnt de zon. Sterker nog ik ga vanmiddag naar het strand.Dikke kus ook voor Daan.
    Annemieke

  • 15 April 2009 - 12:14

    Sophie:

    He nichtje!

    Wat leuk allemaal. Ook zo geweldig dat je nog 5! weken kan rondreizen :D

    Ja, het wordt weer eens tijd voor wat fotootjes :P

    Sneeuw, zon, sneeuw, ook wel leuk toch, die afwisseling? Als je thuiskomt in is het ook mooi weer waarschijnlijk, en bruin word je toch wel ;)

    Geniet ervan, nog even hard werken en daarna kun je volop genieten!

    Dikke kus,
    Sophie


  • 18 April 2009 - 18:06

    Marijke:

    Hoi meis,
    Wat gaat het toch allemaal snel,je bent nu alweer bezig met de voorbereidingen van je rondreis en ook dat zal zeker een succes worden!
    Voor je het weet ben je spokane alweer aan het afsluiten( en mijn complimenten voor de cijfers tot nu toe) Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 48643

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: