Superweekend - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Superweekend - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Superweekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Miriam

22 April 2009 | Verenigde Staten, Spokane

Daar ben ik weer. En ik heb een heel leuk weekend gehad. Laten we maar met vrijdag beginnen dan… Laatste dagje school van de week is natuurlijk altijd lekker maar het vooruitzicht dat we voor maandag geen huiswerk hoefde te doen maakte het helemaal compleet. Na de laatste les ben ik samen met Sil gaan sporten en daarna hadden we een verjaardag etentje van Pete. Toen we terug kwamen op campus zijn we naar een bijeenkomst gegaan die ging over minorities in Amerika. Dit werd georganiseerd door Jordan (een huisgenootje van Mike, de vriend van Sil) Er waren homo’s, een blinde, Aziaten, een jongen met familie in één van de grootste gangs in LA, enz. Dit waren allemaal studenten van Whitworth en ze vertelden waar ze mee geconfronteerd werden. Was wel heel interessant. Hierna zijn we naar relay for life gegaan. Dit was in het fieldhouse (waar ook de basketbal wedstrijden worden gehouden) en was georganiseerd door studenten. Het was een event tegen kanker. Ze hadden allemaal evenementen georganiseerd om geld op te halen. Het was heel indrukwekkend en een succes. Ik weet niet precies hoeveel ze hebben opgehaald, maar volgens mij was het behoorlijk veel. Daarna heb ik samen met Daan en Sil de film Fightclub gekeken. Echt een vette film (als iemand denkt, “hé, wat voor film zal ik vanavond kijken?” Dan zeg ik: “Fightclub!”)

Zaterdag was een hele relaxte dag. Om 11:00 hebben Daan en ik met Daans ouders geskypt. Daarna heb ik gesport en na het sporten hebben Daan en ik de California reis geboekt en geregeld. Het plan is als volgt: Eerst gaan we 2 dagen naar Seattle. Vanuit Seattle vliegen we naar San Diego. Hier blijven we 2.5 week. Als we in San Diego zitten gaan we 1 of 2 dagen met de bus naar LA. We hebben namelijk van veel mensen gehoord, die daar geweest zijn, dat het niet zo’n hele bijzondere stad is en dat je aan 2 dagen wel genoeg hebt. Na San Diego gaan we 4 dagen naar Las Vegas. We zitten in een hostel op de Strip. Vanuit Las Vegas gaan we naar San Francisco. In San Francisco kunnen we bij een Jessica, een meisje van Whitworth, slapen. Zij woont 20 minuutjes van San Francisco vandaan en vertelde ons dat het openbaar vervoer goed te doen is.
Nadat we de reis hadden geboekt ben ik met Sil, Jil, Emily en Nancy (mijn roommate) uiteten geweest bij China Buffet. Hier kon je voor 12 dollar eten wat je wilde. En nee pap, ik ben het restaurant niet uitgezet. Dit was erg gezellig. Toch is dat wel heel gek in Amerika, ze tafelen hier niet lang. Het is eten opeten en betalen. Je bent hier hooguit 1,5 uur in een restaurant. Heel anders dan in Nederland dus. We waren om 19:00 dus alweer terug op de campus. We hadden ’s avonds nog twee feestjes. Hele leuke dag dus.

Maar nu komt het… De zondag! Even een verhaaltje vooraf. Zoals ik eerder al vertelde gaan we elke woensdag naar Fizzies (de karaokebar). Vanaf het begin kunnen Daan en ik het goed vinden met de portier van de bar. Op een gegeven moment raakte ik met hem in gesprek over wapens en hoe raar ik het vind dat iedereen er maar aan kan komen. Uit dat gesprek kwam voort dat hij vroeg of ik zin had om samen met Daan zelf een keer te schieten. Dit leek ons natuurlijk wel heel erg leuk, en dit hebben we afgelopen zondag gedaan. We zijn met 6 vrienden van Tanner (de portier), Tanner, Daan, Sil, Sebastian (een franse jongen op whitworth) en ik naar een gravelpit gegaan die nu speciaal wordt gebruikt om te schieten. Het was echt ontzettend leuk om een keer mee te maken. Twee van die vrienden zitten in het Amerikaanse leger als scherpschutters. Nou dat kon je zien… Eén van hen mikte op een kogelhuls, honderd meter verder, en raakte! Wat het ook wel erg leuk maakte was dat die hele groep vrienden en Tanner zelf ook, allemaal van die typische countryboys zijn. Zoals je ze in films ziet. Jerry was een man van 54 en een typische cowboy, inclusief hoed en schoenen. Het enige wat aan hem miste was de pruimtabak. Hij was ook degene die ons uitlegde hoe we de wapens moesten gebruiken. Wat ook wel heel geinig was, was dat ik viel door de terugslag van één van de geweren. Het was een thirty-odd-six en ik zat op mijn hurken zodat het geweer op een boomstronk kon leunen (deze was behoorlijk zwaar). Bij het eerste schot zat één van die jongens uit het leger achter me om me tegen te houden als de terugslag te sterk zou zijn, maar toen ging het goed. Dus hij zei dat ik het tweede schot zelf moest proberen. Dat deed ik… Het ging goed, maar door de terugslag viel ik. Het was een heel geinig gezicht, en het is jammer dat dat niet op film is gezet. Maar ja… We hadden een oude wasmachine waar we op konden mikken als we met de 9mm schoten. Van deze wasmachine was aan het eind van de dag niks meer over.

Dit was mijn weekend. Het is hier nu heel erg lekker weer en ik ben lekker van de zon aan het genieten. Het wordt morgen namelijk weer wat minder. Ik heb voor deze week nog niet echt plannen. Ik moet natuurlijk een beetje voorwerken met huiswerk zodat ik volgende week alle tijd heb om mama en Annelies rond te leiden. Het gaat nu allemaal wel heel snel. Over 1.5 week zijn mama en An er al en dan nog maar 2 weken en dan is school alweer voorbij. Heel gek!

Nou dat was het weer voor vandaag… Hele dikke kus voor jullie allemaal.

Ps. 30 april gaan we hier met alle Nederlanders Koninginnedag vieren. Daar heb ik ook wel veel zin in.

  • 26 April 2009 - 11:46

    Renee:

    Nice weer allemaal! jullie doen leuke dingen, goed zo! veel plezier op koninginnedag en heel veel liefs! XXXXXXXXXX

  • 27 April 2009 - 06:53

    Steph:

    Mis je.
    Haha... je werd er niet uitgezet. Funny.

    :)

  • 28 April 2009 - 14:55

    Marijke:

    Lukt het een beetje met voorwerken met huiswerk,want ik kom er aan hoor!! XXX
    Ik heb zo'n zin om je te zien!

  • 28 April 2009 - 17:42

    Jacques:

    Hallo Miriam,
    Heb je avonturen weer gelezen,met plezier.

    We(Francien /Joost/Sophie)hebben met Marijke en Nico en An afgelopen zondag oma's verjaarspartijtje 's middags bezocht en 's avonds op uitnodiging van oma gegeten bij de Aziaat.

    Hij,die Hollandse Aziaat, had arendsogen,was voor zover ik kon beoordelen aan de wellustige blikken die hij het jonge ,vrouwelijke deel van het gezelschap toewierp absoluut hetero sexueel en had geen familie in de plaatselijke "gang"
    van Castricum ,al heb ik dat laatste niet echt bij hem nagevraagd!

    Al met al een redelijk saaie boel niet!

    Maar ja we moeten het er maar mee doen hier in Nederland.
    Het etentje was geheel volgens verwachting passend gezellig.

    Indrukwekkende ervaring trouwens met schieten voor jou, kan ik me alles bij voorstellen.

    Maakte op mij heel lang geleden(40jr)ook veel indruk.

    Marijke en An komen vrijdag naar je toe.Heel leuk voor jou en uiteraard ook voor hen.

    Wij wensen jullie een gezellige warme periode toe en horen wel van de belevenissen.

    Hare majesteit zal ik ook nog even namens jou feliciteren donderdag.

    Zet de oranjebitter vast koel en blaas je ballonnetjes vast op zodat je met oranje muts (met toetertje ) die Amerikanen een oranje poepie kunt laten ruiken.
    Welnu , welgemeend liefs en een kus van Jacques en Francien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 48681

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: