Chicago, verhuizing, Colombo, Londen en Wenen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Chicago, verhuizing, Colombo, Londen en Wenen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Chicago, verhuizing, Colombo, Londen en Wenen

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

05 September 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal,

Ik ben de afgelopen twee weken weer op mooie plekken geweest. Chicago was de eerste. Ik had ontzettend veel zin om hier naartoe te gaan. De vlucht zelf is 13 uur heen en 12 uur terug, met een lay-over van 24 uur. Net als de New York vluchten dus vrij pittig, maar alles waard. We kwamen ‘savonds aan en zijn met een kleine groep een hapje wezen eten bij een restaurant die door alle crew wordt aangeraden. Het is een Italiaan die bekend staat om zijn pizza’s, vooral die met dikke bodem. Deze was ook erg lekker, maar volgens mij noemen wij dit in Nederland een hartige taart. Ik kon er geen pizza in terugvinden (behalve de tomatensaus en kaas;)). Heerlijk! De volgende dag ben ik in mijn eentje op pad gegaan. Je hoeft in Chicago geen doel hebben om te genieten van de stad. De architectuur is heel indrukwekkend. Daarnaast heb je een groot mooi park en vind je kunst door de hele stad. Als de lay-over langer was geweest was ik zeker nog langs een jazz-tentje gegaan… Maar dat komt nu de volgende keer wel:)

Terug uit Chicago stond de verhuizing voor de deur. Ik zag hier behoorlijk tegenop. Ik had alles ingepakt en kwam erachter dat ik toch al wat meer had verzameld dan ik in eerste instantie dacht. Haha, ik dacht ik rij wel in één keer met de taxi… Euhm, nee! Zo werkt dat dus niet. Nou ja, dan maar in een paar keer. De eerste rit met de taxi verliep vrij soepel. Nou ja, eigenlijk niet helemaal waar. Ik had mijn spullen namelijk op een trolley staan, en toen ik het stoepje af wilde om het in de achterbak van de taxi te stoppen viel alles eraf. Waardoor één van de boxen die ik bij Ikea had gekocht openviel en ik alles op straat weer bij elkaar moest rapen. Natuurlijk net toen het (volle) busje van Emirates langsreed. Genant!!! Toen ik het laatste gedeelte terug in de doos wilde stoppen besloot de taxi chauffeur om te vragen of hij me kon helpen. Bedankt, maar het lukt wel.. Beetje mosterd na de maaltijd! Eenmaal bij het nieuwe gebouw verliep alles soepel. De security was erg aardig en lette op mijn spullen terwijl ik alles één voor één naar boven bracht. Dit ging vrij snel. Terug weer naar Sarab dus om mijn andere spullen op te halen. Ik had een taxi busje besteld zodat de rest er deze keer in zou passen. Het taxi busje was er vrij snel, mooi! Toen ik instapte en zei dat ik naar Sarab wilde, reageerde de taxi chauffeur niet. Toen ik vroeg of hij me had gehoord kreeg ik een kort knikje. Halverwege de rit werd hij ineens gebeld en vroeg hij of ik Melissa was. Ik zei van niet, en toen ging hij me toch een partijtje tekeer tegen mij. Pfff, nou ja zeg.. Doe is even normaal! Niet mijn schuld dat je de verkeerde persoon meeneemt, haha. Kan er nu om lachen, maar vond het toen helemaal niet zo grappig. Hij reed namelijk terug waar hij me van had opgehaald om die andere meiden op te halen. Eikel! Had het helemaal geschoten. Gelukkig stond Mohammed daar. Een verhuizer met een grote verhuisauto. Ik vroeg of hij me alsjeblieft kon helpen. Hij had eigenlijk een andere klus, maar als ik die klant zou bellen en vragen of ik tussendoor mocht zou hij het met alle liefde doen zei hij. Z’n andere klant vond het geen probleem, gelukkig! Mohammed heeft me geholpen met de spullen van mijn oude kamer naar de auto te tillen, me naar het nieuwe gebouw gebracht en ook nog eens alles van de auto naar mijn nieuwe kamer. Dank je wel, Mohammed! Mijn held van de dag:)

Daarna lekker besteed aan alles uitpakken en op z’n plek zetten. Het nieuwe appartement is prachtig. Groot en heel licht. Omdat het zo nieuw is, hebben we alleen nog geen internet en rijden er nog geen busjes naar het hoofdkantoor. Maar dat zal wel snel komen. Ook is er nog geen warm water en moet je een eindje met de taxi voor de supermarkt. Maar ben heel blij dat ik ben verhuisd. Ik woon nu samen met Iris, een ander Nederlands meisje die ik eigenlijk van het begin al ken. Heel gezellig!

Mijn eerste vlucht na de verhuizing was naar Colombo. De crew was te gek! Ik probeer wat meer te sporten, dus ben nu begonnen om op mijn lay-overs naar de sportschool te gaan of lekker hard te lopen. Zo ook in Colombo☺ Na het sporten lekker met de rest van de crew aan het zwembad gezeten en drankjes gedronken. Daarna met z’n allen naar een restaurantje in het centrum geweest, die bekend staat om z’n seafood. Jammie! Eenmaal terug in Dubai zijn we met z’n allen doorgegaan naar Irish village. Hier was het hopfestival wat ‘smiddags al was begonnen, erg gezellig. Die avond hielden Iris en ik nog een kleine housewarming, dus na afloop als een blok in slaap gevallen. Haha!

De volgende vlucht was naar Londen. Ik wilde deze eigenlijk ontzettend graag ruilen voor een vlucht naar Amsterdam. Helaas is dit niet gelukt. Hierdoor dus ook niet zoveel plannen gemaakt in Londen. Ik vloog met Ines en Iris (meisje uit Taiwan, de meeste Aziatische meisjes hebben een originele naam en een Engelse naam om het wat makkelijker te maken voor de westerlingen.. Haha!), waar ik ook de Kuala Lumpur, Melbourne trip mee had gedaan. Hier was ik dan wel blij mee. In Londen ben ik met Ines de stad ingegaan, cafeetje opgezocht en daarna naar de Primark geweest. Iedereen (cabin crew) is altijd zo enthousiast over de Primark, maar ben er toch weer achtergekomen dat dit niet mijn winkel is.. Verschrikkelijk!

Terug uit Londen ben ik met Iris naar de Ikea geweest (leuk!!), drankjes gedaan met de Colombo crew en lekker geskyped (dit verveelt nooit☺) Daarna was het tijd voor Wenen. Hier had ik op geboden. Wilde hier altijd al een keertje heen. En terecht! Wat een prachtige stad. Ik zal iedereen aanraden om hier een citytrip van te maken. Echt! Het ene gebouw nog indrukwekkender dan het andere. Zijn veel leuke restaurantjes en cafeetjes en de mensen zijn erg vriendelijk. Mijn volgende vlucht is ook weer naar Wenen en ik wil eigenlijk kijken of ik naar een opera/operette kan. Maar moet dat nog even uitzoeken. Ik hou jullie op de hoogte!

Het leventje hier in Dubai kan ik nog steeds niet helemaal aan wennen. Ik vind het te gek wat ik doe, zie de mooiste plekken, ontmoet bijzondere mensen, maar ik voel me toch nog regelmatig een beetje eenzaam. Wat ik in Nederland nooit heb gehad! Een vreemd gevoel. Ik merk wel dat het steeds iets beter gaat, dus hoop dat dit uiteindelijk overgaat. Haha, waarschijnlijk vlak voordat ik besluit om terug naar Nederland te komen:p Kortom, ik ben blij met jullie als thuisbasis en mis jullie!

Dikke kus en veel knuffels!!!!

  • 05 September 2015 - 19:50

    Hannie:

    Lieve Miriam,
    Wat heb je weer veel beleefd.Ik heb een beklemde zenuw
    in mijn rechter wreef,waardoor ik 2dagen helemaal niet
    Heb kunnen lopen,dat is een hele gekke belevenis en was
    Bang dat het niet beter werd.Maar ik loop weer.
    Mag nog geen auto rijden en voel me erg eenzaam.

  • 06 September 2015 - 06:00

    Bokito:

    Nice!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 48635

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: