München en Mumbai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu München en Mumbai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

München en Mumbai

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

23 December 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, er is voor m'n gevoel weer veel gebeurd in de afgelopen week. Mijn 2de supyvlucht werd verplaatst en ben tussendoor ineens op een vlucht naar München gezet..

De dag nadat ik was teruggekomen uit Amsterdam was ik lekker een dagje vrij. Dit was de dag dat ik het vorige verslagje op waarbenjij.nu had gezet. Ik heb die avond wat met Shady gedronken, wat erg gezellig was;) De volgende dag kon ik me alweer klaarmaken voor mijn tweede Supyvlucht. Althans, dat dacht ik…

Ik zat nog even lekker televisie te kijken voordat ik me om moest kleden, toen ik ineens werd gebeld. "Hello?" "Hello! This is Emirates, pack a suitcase because you're going to Munich." Ik natuurlijk helemaal in paniek! Huh, maar dat kan niet.. Ik heb mijn Supyvlucht over een uurtje, ik vlieg naar Mumbai, zei ik tegen die man aan de lijn. Begon die man te lachen (vriendelijk hoor) en zei dat ze me daar vanaf hadden gehaald en dat dit mijn eerste operational zou zijn en dat ik mijn Supyvlucht later in zou halen. Euhm, ok.. Dan maar een koffertje pakken. Ik liep echt als een kip zonder kop door het hotelappartement, maar was uiteindelijk vrij snel klaar. Toen ik buiten kwam bleek dit ook bij twee andere meisjes gebeurd te zijn, dus zijn we met z'n drieën naar HQ gegaan. In de briefing room werd ik ineens bloedzenuwachtig! Maar gelukkig was iedereen ontzettend aardig en wilden ze me allemaal helpen. De vlucht ging goed. Ik voelde me alleen af en toe een enorme idioot, maar kreeg van verschillende mensen te horen dat dit vrij normaal is, haha!

En dan sta je ineens met de crew in München. We kwamen rond 21u aan en zijn met een aantal van de crew nog wat gaan drinken in de hotelbar. Dit was erg gezellig! De volgende dag met vier andere naar verschillende kerstmarktjes geweest. Ook onwijs leuk:) Om de nachtvlucht door te komen gaven de meeste aan dat het wijs is om van tevoren nog even te slapen. Dit heb ik dan ook braaf gedaan. De terugvlucht ging al een stuk beter dan heen. Je leert het echt door gewoon maar te doen:)

Eenmaal terug in Dubai was ik helemaal kapot. Ben dan ook lekker gelijk mn bed ingedoken. We waren 'ochtends aangekomen en ik had de volgende dag namelijk alweer m'n 2de Supyvlucht, naar Mumbai. Dit was een turn-around. Dat betekent dat je het vliegtuig eigenlijk niet uitkomt, dus gelijk weer teruggaat naar Dubai. Ik mocht tijdens opstijgen en landen weer in de cockpit, leuk! Zo'n mooi uitzicht heb je vanaf daar:) De rest ging ook alweer een stukje beter dan de vorige keer..

Grappig verhaaltje: Omdat we nog in het hotel zitten, wordt ons vervoer apart geregeld. Wij moeten zelf aangeven wanneer we willen worden opgehaald, heel luxe;) Ik had aangegeven dat ik 'ochtends om 10:45 wilde worden opgehaald en had dit ook bevestigd gekregen. Ik ging 'avonds een beetje op tijd slapen om tijdens de vlucht lekker fris en fruitig te zijn. Gaat ineens mijn hotelkamer telefoon af om 01:45. Ik schrik me natuurlijk helemaal het suffertje, spring uit bed, gooi de gordijnen open(???), ren door het appartement (??) en besef dan dat het misschien handig is om op te nemen.. Te laat! Haha, was nog niet helemaal wakker. Vervolgens ging de telefoon weer en bleek dat een chauffeur van Emirates op me stond te wachten. Oh oh, ik weer in paniek! Wist vrij zeker dat dit niet kon kloppen en had gelukkig gelijk. Maar daardoor lag ik nog wel een half uurtje met hartkloppingen in bed en is dat fris en fruitig verhaal niet helemaal goed gekomen, haha!

Gister en vandaag lekker 2 daagjes vrij gehad. Gister hebben we met een deel van de batch een kerstdiner gehad. Was erg gezellig! Sarah had zelfs een kerstboom gehaald. Daarna met Orlagh en Sarah nog even de voetjes van de vloer gegooid! Altijd leuk:)

Ook heb ik mijn rooster voor januari gekregen. Wauw, ik ben zo blij! Ik vlieg in januari naar Rome, München, Zurich, Frankfurt, Amsterdam (jeeeeeej!) en aan het eind van de maand heb ik een sectorvlucht. Ik vlieg dan eerst naar Melbourne, door naar Auckland, terug naar Melbourne en daarna terug naar Dubai. Je bent dan dus ongeveer een week weg. Ik ben benieuwd!

Maar nu eerst m'n koffers pakken, want morgen vlieg ik naar Hong Kong. Zin in!

Hele fijne kerst allemaal!!

Dikke kus en veel knuffels!

  • 23 December 2014 - 16:10

    Annelies:

    Wat een heerlijk verslag weer Mir! Erg leuk om te lezen! Veel plezier in Hongkong! En amsterdam staat natuurlijk al in mijn agenda :D Xx

  • 24 December 2014 - 09:03

    Renee:

    Wat een prachtige bestemmingen staat e r weer op je lijstje mir!

  • 24 December 2014 - 10:11

    Hannie Zijlstra:

    Lieve Miriam,
    Wat een belevenis,nu ik kan me voorstellen
    dat je af entoe in paniek raakt. Als ik dat zo
    Lees,reis je de hele wereld rond. Wat zal je
    genieten,fijn dat je zo'n leuk contact hebt.
    Ga je nog Arabisch leren?
    Ik mis je wel.Wanneer krijg je een flatje?
    Annelies is Woensdag langs geweest ,ze
    ziet er prima uit.
    Een dikke kus van Oma

  • 31 December 2014 - 15:52

    Elsa :

    Jeetje Miriam, even je laatste 2 berichten gelezen, wat fantastisch hoe je dit allemaal doet!
    Zo mooi dat je goed door de training bent gekomen en nu dus al volop aan het vliegen en aan het werk bent, geweldig! Wie had dit een paar maanden geleden durven dromen zo'n heel ander leven. Of weet je nog dat we op een avond in Nerja samen op een terrasje onder het genot van een 43 over je toekomst plannen hebben gehad? Toen nog een en al vertwijfeling en kijk nu eens; petje af hoor, voor dappere beslissingen. Geniet erg van je verhalen je schrijft zo leuk dat ik een goed beeld van je leven krijg. Laatst was 'hoe heurt het eigelijk' van Jort Kelder (tv) in Dubai, gaf ook even een leuk beeld van waar jij nu bent. Klinkt ook wel dat je daar nu ook je draai wel gevonden hebt en geniet, leuke contacten.
    Was gister nog even in Haarlem gezellig met je moeder en ook nog met Nico en Peter een borreltje gedronken. Van Marijke hoor ik natuurlijk ook altijd over jou, klinkt goed.
    Hier alles goed, geniet lekker even van kort kerstverlof. Teun is inmiddels 18 en heeft nu een autootje (Volkswagen Polo) 2e hands zelf bij elkaar gewerkt en was 2e kerstdag met 3 vrienden en de auto naar Antwerpen, zondag weer terug!
    Vandaag alweer oudejaarsdag en ik wil jou het allerbeste wensen voor het Nieuwe jaar, 2015!! Dat je maar veel en veilig mag vliegen en daarnaast erg mag genieten van je nieuwe leven. Lieve Mir, we denken aan je, dikke kus van Elsa en groetjes van teun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 48681

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: