Frankfurt x2, Amsterdam, Melbourne en Auckland - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Frankfurt x2, Amsterdam, Melbourne en Auckland - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Frankfurt x2, Amsterdam, Melbourne en Auckland

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

03 Februari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Wow, wow, wow, wat gaat de tijd hard. Het is alweer februari! Dat betekent een nieuw rooster. Ik ga deze maand weer naar Hong Kong (deze keer wil ik de big buddha bezoeken), Manchester, London Heathrow, Brisbane, Auckland en Barcelona!! Superrooster:)

Na mijn vorige verslag vloog ik naar Frankfurt. We hadden een ontzettend leuke crew en iedereen was ervoor in om de stad in te gaan. Ik had van tevoren bij de receptie gevraagd wat leuk was om te doen en had een kaart van de stad meegenomen. Al snel werd ik dus aangewezen als gids. Ik wilde het operagebouw zien, naar het hoogste openluchtdek van Duitsland en daarna in het oude gedeelte van de stad een gezellig tentje opzoeken. Het operagebouw kreeg ik iedereen mee naartoe, maar daarna vond iedereen het al wel tijd voor een hapje en een drankje. Ik wist dat mijn volgende vlucht ook naar Frankfurt zou zijn en vond het dus niet zo erg om het uitzicht over te slaan:) Onderweg nog genoten van een Glüweintje en in het restaurant lekker aan de schnitzel gezeten.

Terug in Dubai wezen stappen met Sarah. De clubs en kroegen sluiten hier allemaal om 03u 's nachts. Sarah en ik kwamen allebei rond middernacht terug van een vlucht dus waren pas rond 02u in de bar. Wij hadden dus nog wel even zin om door te gaan. We waren Kad tegengekomen (een stereotype hipster met veel humor), die een tent wist die tot wat later doorging. Dit was erg gezellig. De volgende dag lekker uitgebrakt op het strand van Barasti. Hier had ik afgesproken met Mo, Clevin en Daryl die ik helemaal in het begin had ontmoet en al een tijdje niet had gezien. Ook dit was weer erg leuk:)

Daarna weer terug naar Frankfurt. De crew was weer gezellig. We gingen z'n 9en de stad in. Nu wilde ik toch wel echt naar het uitzicht, maar ook in deze groep was het uitzicht op een maaltijd en drankje sterker. Uiteindelijk kreeg ik één meisje mee.. Ik ben erg blij dat we gegaan zijn. Het uitzicht was indrukwekkend. Hierna zijn we weer aangesloten bij de rest en hebben we heerlijk gegeten (pork knuckle). Eén van de jongens was jarig, wat we hebben gevierd met Jägermeister.. Pfffff, nooit meer!

In Dubai had ik afgesproken met Jan Willem. We hebben geluncht bij Zuma, die bekent is door z'n Black cod (kabeljauw). Nou, dat is zeker niet overdreven.. Mmmm! Maar niet alleen deze was goed, ook de rest van de gerechtjes was erg lekker:) Daarna zijn we in het Sasscafe beland. Hier hebben we nog een hapje gegeten met Paul (een clubgenoot van Jan Willem). Paul zou vrijdag weer naar Nederland vliegen en bleek in hetzelfde vliegtuig te zitten als ik. Ik had hem nog gezocht, maar kon hem helaas niet vinden..

Lekker weer even in Nederland! Een vol programma, maar heerlijk genoten. Sil en Annelies kwamen me ophalen bij het hotel en we zijn met z'n drietjes teruggereden naar de Vasco. Daarna snel omgekleed en naar oma gereden. Helaas kon ik niet al te lang blijven, maar vond het ontzettend fijn om haar even te zien! Na oma, weer teruggegaan naar de Vasco waar Annelies en Sil een heerlijk buffet in elkaar hadden gezet. Hier hebben we, samen met papa, mama, Peter en nog een aantal vriendinnen heerlijk van zitten eten. Daarna nog even de stad in geweest om in een bar nog wat vrienden te zien en rond 12u gingen bij mij de lichten uit.. Heb ontzettend genoten! Heerlijk om iedereen weer even te zien:) Bedankt allemaal voor de gezelligheid!! De volgende ochtend rustig ontbeten met Sil en Annelies en daarna was het alweer tijd om terug te gaan.

Terug in Dubai viel ik in een klein dipje. Omdat alles in Nederland zo vertrouwd voelt en vanzelf gaat vond ik het lastig om weer in mijn eentje terug te komen in Dubai. Ik ken hier nu wel een aantal mensen, maar het voelt nog verre van thuis. Ik hoop dat hier snel wat verandering inkomt:) Na even lekker geskyped (lees: gejankt) te hebben bij mama, kreeg ik een whatsappje van Sarah of ik een drankje wilde doen. Tuurlijk!! Afleiding;) We zijn begonnen bij Barasti en geëindigd bij Zink. Twee tenten die je hier niet vol trots noemt, maar erg gezellig. Haha!

De dag erna gefocust op mijn volgende reis, namelijk Melbourne --> Auckland --> Melbourne. Had al veel goede verhalen gehoord over Australië en Nieuw Zeeland, dus had er veel zin in. Daar is helemaal niks in tegengevallen!

De vlucht naar Melbourne is lang (13 uur). Hierin krijg je wel 2,5 uur rust. We moeten dan (verplicht) naar de CRC, dit is de Crew Rest Compartment. Hier heb je negen bedden en iedereen moet z'n pyjama aan. Je kunt zelf kiezen of je probeert te slapen of een filmpje kijkt, je hebt hier namelijk dezelfde schermen als de passagiers in het vliegtuig.

De crew was weer ontzettend leuk! Eenmaal aangekomen in Melbourne ben ik samen met Pedro (een jongen met wie ik komende maand nog 4 vluchten heb), Livia en Alejandra naar St Kilda geweest. Een plaatsje aan het strand. Het deed mij erg denken aan Key West in Miami. Zo'n typisch surfersdorpje waar iedereen relaxt is en je allemaal leuke eettentjes en cafeetjes hebt:) Daarna terug naar het centrum met de tram en een beetje rondgelopen. Ik was erg moe, dus ben redelijk snel weer teruggegaan naar het hotel. Gelukkig kwamen we er over 2 dagen weer terug!
De volgende dag door naar Auckland. Wat een relaxte stad is dat! Er is niet veel te doen, maar hangt een lekker sfeertje. We kwamen 's avonds aan en zijn met een aantal een hapje gaan eten en uitgeweest. Ook dit was weer erg gezellig! De volgende dag heb ik rondgestruind door het centrum. Ik kwam onderweg een meisje tegen met wie ik SEP had gedaan, toevallig! Zij zat op de vlucht Sidney --> Auckland.. Droog hè?! De volgende keer dat ik in Auckland ben wil ik graag naar Waiheke Island. Dit schijnt een ontzettend mooi eilandje te zijn waar je kunt snorkelen. Helaas was het weer niet zo goed toen wij er zaten. Hopen dat dit in Februari wel het geval is:)
Terug in Melbourne ging er weer een grote groep uit. Ik had besloten niet mee te gaan omdat ik de volgende dag toch graag nog wat meer sight seeing wilde doen. Ik heb uiteindelijk samen met Natalie en Petar nog gezellig wat gedronken in de hotel lobby. De volgende ochtend was het weer ontzettend slecht. Helaas, maar ja.. Dan maar een parapluutje mee;) Je hebt in Melbourne een toeristentram waar je gratis gebruik van kunt maken. Bij elke stop wordt er verteld wat je er kunt doen. Ik ben eerst naar de Victoria market geweest. Een markt waar je veel toeristische rotzooi (zoals papa dat zou zeggen) kunt kopen. Heerlijk om hier rond te struinen! Daarna door gegaan naar de bibliotheek. Het gebouw zelf is al erg indrukwekkend en binnen hadden ze 3 tentoonstellingen lopen. Eentje over de Bohemian era, eentje over ontstaan van wereldkaarten en eentje over de ontwikkelingen van Victoria zelf. Erg leuk! Hierna ben ik zelf wat door de stad gewandeld. Het is een drukke stad, maar er hangt een fijne sfeer. Je vindt er veel straatmuzikanten, waarvan een aantal echt heel goed zijn. Hier heb ik ook nog lekker een tijdje naar staan luisteren. Kortom, echt de toerist uitgehangen dus!

Nu weer 3 daagjes in Dubai. Ik was tijdens de vlucht Dubai --> Melbourne mijn cabine schoenen en waistcoat vergeten in het vliegtuig.. Oepsie! Helaas zijn ze niet gevonden en moet ik nieuwe kopen. Balen.. Ik wilde dit gister doen en ging dus naar de Image en Uniform afdeling. Gesloten! Eigen stomme schuld.. Waarom? Ik wist dat ze maandag gesloten zijn, maar dacht dat het dinsdag was. Haha! Hoezo jetlag.. Deze afdeling ligt naast de Irish Village, dus had besloten mezelf maar te trakteren op een broodje zalm en glaasje wijn. Was het ritje toch niet voor niks geweest;)

Hele dikke kus en veel knuffels!

  • 03 Februari 2015 - 16:14

    Monica Woldinga:

    hoi Miriam
    Waiheke Island is inderdaad erg mooi. Zelf nog niet geweest, maar onze vroegere overburen zijn daar gaan wonen en hebben daar een soort B&B opgezet ( SimplyB ) .
    Hun foto's en verhalen zijn in ieder geval prachtig.
    veel plezier met al je reizen!
    liefs
    Monica

  • 04 Februari 2015 - 21:07

    Carla:

    O Mir, wat een heerlijk reisverslag! En Nieuw Zeeland! Geweldig land en inderdaad Auckland is een leuke stad, herkende de haven op je foto's.
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 48665

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: