2x Londen, Colombo en Chennai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu 2x Londen, Colombo en Chennai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

2x Londen, Colombo en Chennai

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

21 Maart 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, alweer twee weken geleden dat ik heb geschreven. Elke keer verbaast het me weer hoe snel de tijd gaat.

Ik had in Londen met Richard en James afgesproken. De vorige keer met Chris had ik van tevoren niet geslapen en toen merkte ik dat ik rond 20u helemaal instortte. Daarom had ik deze keer wat later met ze afgesproken zodat ik nog even mijn luiken kon sluiten voordat ik naar de stad vertrok. Het was erg gezellig! Vooral Richard is een comedian en samen met James een gouden duo. Heb een groot deel van de avond alleen maar gelachen.

Toen ik terugkwam uit Londen was het het verjaardagsweekend van Sil (Sil en ik vieren het altijd een weekend, waarom niet?) Ik heb dus lekker een tijd zitten Skypen met Annelies en Sil. 's Avonds was het voor mij dan ook niet meer dan logisch om een drankje te doen op Sils verjaardag;) Ik ben samen met Pedro en een aantal van zijn Spaanse vrienden uitgegaan naar een Salsa club. Ik vond het ontzettend leuk, maar wat voelde ik me een houten Harry! Misschien toch maar eens kijken of ik hier wat salsa lessen kan nemen. Na de salsaclub doorgegaan naar Rock Botteom, de naam geeft precies aan wat voor tent dat is. Haha! Een geslaagde avond dus. Omdat alle bars hier om 03u sluiten, en wij nog wel zin hadden om door te gaan, zijn we met z'n allen bij Fernando blijven slapen (een co-piloot bij Emirates en één van Pedro's vrienden). De volgende dag hebben we daar dan ook lekker filmpjes gekeken, bank gehangen en uitgekaterd.

De volgende dag ben ik met Pedro en Dalila naar het Shangri La hotel geweest. Lekker genoten van het zonnetje! Dat is toch echt wel één van de voordelen van Dubai. Daarna met hen, en nog twee vrienden van Dalila, bij de fontein naast de Burj Kalifa een hapje gegeten.

Omdat het mijn reservemaand is, moet ik elke avond om 18u bellen wat ik de volgende dag ga doen. Ik was uiteindelijk vier dagen achter elkaar vrij. Wat natuurlijk erg lekker is, als je je hier van tevoren op kan instellen. De laatste vrije dag ben ik met Iris naar het Westin hotel geweest. Hier hebben we lekker lang geluncht met Jan Willem. Dit was erg gezellig! 's Avonds zijn Iris en ik nog doorgegaan naar de 'Meat company' een restaurant in een erg gezellige Mall en daarna door naar Zink om de voetjes van de vloer te gooien.

Daarna had ik een 'home stand-by' van 21u tot 05u. Dit betekent dat ik wakker en thuis moet zijn op dit tijdstip en dat ze me kunnen bellen en overal heen kunnen sturen waar iemand nodig is. Ik had al gehoord dat degene die home stand-by hebben (bijna) altijd worden opgeroepen, dus ik was erg benieuwd waar ik zou belanden. Dit werd Colombo in Sri Lanka! Leuk!! Wauw, want een mooie omgeving. Dit is waarom ik het zo leuk vind om stewardess te zijn. Je komt op zulke gave plekken. Het was echter voor het eerst dat ik niet helemaal op mijn gemak was bij de crew. Dat was jammer, maar kon de lay-over gelukkig niet verpesten. Ik ben namelijk wel nog met een paar uit eten geweest, wat gezellig was.

Na terugkomst stond ik de volgende dag weer op home stand-by van 12u tot 18u. Ditmaal kreeg ik een turn-around naar Chennai, India toegewezen. Dit betekent dat je dezelfde dag nog terugkomt in Dubai. Je ziet dus niet meer dan de binnenkant van het vliegtuig. Niet mijn favoriet, maar ook zeker niet vervelend om te doen.

Eenmaal terug in Dubai heb ik lekker lang geskyped met papa, mama en Annelies. Daar was ik aan toe. Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, maar vind het af en toe toch nog wel heftig. Je komt zoveel nieuwe mensen tegen en er komen zoveel nieuwe indrukken op je af, dat ik af en toe het vertrouwde erg mis. Fijn dat Skype en whatsapp bestaan! Daarna had ik afgesproken met Ben en Lourdes bij Irish village. Ik ken Ben van RF Sports en hij was een weekje met zijn vrouw in Dubai. Een erg gezellige avond!

De avond erna was ik weer te vinden in Irish village. Ditmaal voor St. Patricksday! Ik had in eerste instantie met Pedro afgesproken, maar die kon op het laatste moment niet. Ik was er al klaar voor dus had besloten gewoon maar te gaan. Ik kende één ander meisje die er ook heen zou gaan en had met haar afgesproken dat ik haar zou bellen. Ik kreeg haar echter niet te pakken.. "Nou ja, het ergste wat er kan gebeuren is dat ik daar niemand tegen kom en dat ik na een half uurtje weer naar huis ga", dacht ik. In de bus zag ik drie andere in het groen (de kleur voor St. Patricksday). Ik ben heel subtiel bij ze in de buurt gaan zitten en een praatje met ze aangeknoopt (haha, nerdie). Maar het werkte wel. Ik heb de hele avond met hun opgetrokken en erg gelachen. Twee van de drie wonen ook in Sarab, dus heb nu ook hier weer wat meer connecties. Miriam maakt vrienden;)

Ik kwam die avond ook de Purser tegen van mijn eerste operationele vlucht naar München, Carlos. Dat leek alweer zo'n tijd geleden.!Toch altijd gek hoe tijd werkt.. Ik had de volgende dag een opening van een restaurant in Dubai, maar had afgesproken om daarvoor nog even met hem bij te kletsen. Ook dit was weer erg gezellig:)
Daarna door naar de opening. Het was de opening van het restaurant van de vriend van een vriendin van Pedro. Volgen jullie me;) Een Thais restaurant in JBR (een van mijn favoriete gedeeltes van Dubai). Erg lekker gegeten! Beetje spicy af en toe, maar dat hoort natuurlijk bij Thais;)

De volgende dag had ik weer een home stand-by. Ditmaal van 08u tot 14u. Ik ben opgeroepen voor een vlucht naar Londen. In de eerste 3 maanden vloog ik eigenlijk alleen maar in A380s, maar de oproepen in deze maand waren allemaal Boeing 777. Daar zit best een verschil in en ik voelde me hierdoor op deze vluchten weer een soort beginneling.. De vluchten naar Londen zijn allemaal A380, dus was blij om weer lekker op bekent terrein te kunnen werken. NOT!! Ik werd opgeroepen om te vliegen in business class. Ik moest zowel de heen- als terugweg in de lounge staan. Dit betekent dat je de hele vlucht drankjes maakt voor de passagiers die naar de lounge komen. Weer lekker in het diepe dus, maar leuk! Ik ben in Londen naar Camden town geweest. Dit is het gedeelte van Londen waar Amy Winehouse is opgegroeid. Het hele gedeelte is Punk, wat het een ontzettend leuk sfeertje geeft. Hier heb ik samen met Maria (een meisje uit Italië) lekker rondgewandeld en de winkeltjes afgestruind. Een gezellige lay-over dus:)

Ik ben vanmorgen teruggekomen uit Londen en vlieg morgenochtend naar Moskou! Zin in!! Ik ben erg benieuwd naar deze stad. Ik laat jullie volgende keer weten hoe ik het hier heb gehad:) Bedankt weer voor het lezen van mijn verhaal.

Dikke kus en knuffels!!


  • 21 Maart 2015 - 20:18

    Jacqueline:

    Hoi Mir,
    Leuk hoor je verhalen lezen. Gelukkig heb je niet zo vaak zo een stand by dienst, lijkt me niks.
    Hopelijk kom je weer snel naar A'dam.
    Liefs van ons.

  • 22 Maart 2015 - 20:52

    Annelies:

    Wat doe je toch veel leuke dingen daar!! Nog maar een weekje en dan vlieg je gewoon weer lekker met een rooster, ben benieuwd hoe die er voor volgende maand uit ziet! Veel plezier in Moskou!! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 48666

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: