Graduation, even naar Nederland en Sydney - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Graduation, even naar Nederland en Sydney - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Graduation, even naar Nederland en Sydney

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

04 Mei 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Woow, wat is er in 1,5 week veel gebeurd:D Ben er nog lekker van aan het nagenieten. Het eerste moment waar ik naar uitkeek was natuurlijk dat mama deze kant op kwam. Ik heb haar opgehaald van het vliegveld en zijn gelijk naar mijn appartementje gegaan. Het was inmiddels namelijk al één uur 'snachts en we (ik) had(den) de volgende dag een druk programma. Althans, dat was de bedoeling. Ik wilde met een hop-on-hop-off bus door Dubai, maar deze begon bij de Mall of Emirates waar we zo'n tijd hebben rondgelopen dat de bus eigenlijk al geen zin meer had, haha! We zijn met de metro naar Irish village gegaan, waar we lekker hebben geluncht en daarna door met de taxi naar Deira. Deira is het oude gedeelte van Dubai. We hebben daar de Gold en Old Souk bezocht, waar ik mijn Burka heb gekocht, haha! Hierna hadden we met Jan Willem afgesproken om een hapje te gaan eten bij Madinat. Een hele leuke mall met veel antiek winkeltjes en aan het water met uitzicht op de Burj Al Arab (het enige 7 sterren hotel ter wereld). Daarna nog een drankje gedaan bij het Hilton, waarna het alweer tijd was voor bed. Heerlijk dagje!

De volgende dag was mijn graduation! Jeeeej, diploma in de pocket:) De dag zelf was gezellig, maar niet zo heel boeiend. We moesten oefenen hoe we het podium op moesten lopen (wat ik uiteraard als enige verkeerd deed toen het zover was, haha) en kregen wat motivatie speeches van de managers. Toen dit afgelopen was zijn we naar huis gegaan om ons om te kleden voor de boat party. Mama, Sarah en ik hadden een taxi gepakt naar de Yacht club, vanwaar de boot zou vertrekken. We waren met een mannetje of 45. Superleuk! Drank, muziek, uitzicht op de Skyline van de Marina van Dubai, wat wil je nog meer?!

De dag daarna ging mama alweer terug, maar niet voordat we hadden ontbeten met Pedro! Weer bij de Irish village (een beetje de rode draad van mama's dagen hier, omdat de graduation daar ook tegenover was). We hebben mama weggebracht, wat niet zo emotioneel was omdat ik haar twee dagen later weer zou zien, en zijn toen doorgegaan de Old souk. Hier een beetje rondgebanjerd en daar bij Warehouse genoten van een welverdiend koud drankje. Het wordt hier in Dubai nu namelijk langzaam maar zeker echt een stuk warmer. De gemiddelde temperatuur is nu al 35 graden en loopt alleen nog maar op.. Pff!

Eén dagje tussendoor heen en weer geweest naar Koeweit en daarna kon ik me alweer voorbereiden voor mijn weekend in Nederland! Jeeeej!! Aangekomen in Nederland ben stonden Annelies en Renée me al op te wachten. Wat fijn om ze te zien! Daarna gelijk doorgegaan om Peet op te zoeken op het voetbalveld (2-1 gewonnen!!). Alsof er niks is veranderd:) Na de lekkere andijviestampot van mama, op weg gegaan naar de Jopenkerk. Een heerlijke avond gehad. Buiten dat (bijna) al mn lieve vrienden en vriendinnetjes er waren, kwamen we Speelman en Speelman tegen in de bar waar we gezellig mee hebben gezongen!

De volgende dag was papa jarig, 65!!!!!!! 's morgens zijn we met z'n vijven naar een Escape room geweest in Haarlem. Ontzettend leuk! Je wordt opgesloten in een kamer waar je aan de hand van aanwijzingen uit moet zien te komen. Van tevoren wordt helemaal niks verteld behalve dat we bepaalde meubels niet mochten/hoefden te verplaatsen. Wij waren er binnen 46 minuten uit! Erg leuk om te doen, dus mochten jullie opzoek zijn naar een leuk uit.. Eenmaal weer thuis stond de familie al snel op de stoep. Fijn om jullie allemaal weer te zien! Helaas was niet iedereen er, maar degene die er niet waren zie ik hopelijk snel als ik weer in Nederland ben;)

Ook was ik nog in Nederland met Koningsdag. Hier hebben we met een gezellige groep de voetjes van de vloer gegooid op het NDSM terrein. Helaas moest ik er redelijk vroeg vandoor omdat ik mijn vlucht terug moest halen. Dit viel me zwaarder dan ik had gedacht. Op het pondje terug hield ik het niet helemaal droog, maar ja.. Niks aan te doen;) De terugvlucht was prima en aangekomen in Dubai moest ik me alweer voorbereiden op mijn volgende vlucht: Sydney!

De vlucht ging goed en de crew was gezellig. We kwamen vrij laat aan in Sydney, dus heb een klein drankje gedaan met Laura, een Spaanse collega, en daarna al snel mijn luiken gesloten. De volgende ochtend ben ik samen met Fatana, een Canadese, wezen ontbijten bij de Sydney Harbour, met uitzicht op de bridge. Een ontzettend leuk tentje! Fatana had daarna afgesproken met iemand uit Sydney, dus ben ik verder alleen op pad gegaan. Ik wilde in eerste instantie naar Bondi beach gaan, één van de toeristische stranden in Sydney, maar helaas regende het. Toen dacht ik dat het wel leuk zou zijn om de dierentuin te bezoeken, maar hiervoor was ik iets te laat. Het schijnt een grote dierentuin te zijn en ze raden je aan om hier wel 3 uur voor uit te trekken. Dat werd m dus ook niet. Ik heb uiteindelijk lekker door het park gewandeld, het zonnetje was inmiddels te voorschijn gekomen:), en lol gehad met de selfiestick die ik van Annelies had gekregen!

Eenmaal terug in Dubai had ik met Sarah afgesproken om uit te gaan. Een leuke avond gehad, maar achteraf niet zo slim. Ik was de volgende dag kapot. Niks meer waard! Heb de hele dag in bed doorgebracht. Haha, oepsie! Nou ja, ook wel eens goed misschien;) Gister ben ik op pad gegaan om een tv en stofzuiger te kopen. Nou, dat is toch niet zo makkelijk als ik dacht.. Ik dacht: "Je koopt een tv, alles wat je nodig hebt zit in de doos, je komt thuis, installeert dat, en voilà!" Nou, niet dus.. Ik miste een kabel. Ik had 'avonds afgesproken met Pedro (zijn moeder en broertje waren hier) om een hapje met hun te eten met nog wat andere meiden. Geen tijd dus meer om terug te gaan. De avond was erg gezellig. We hebben gegeten in Warehouse en zijn toen door gegaan naar een 80's party.

Vanmorgen dus maar weer naar de winkel voor de kabel. Ik had aan een man in de winkel gevraagd wat ik nodig had en dit bleek een ontvanger en een kabel te zijn. Ik helemaal blij, dat ik eindelijk mijn tv kon installeren.. Niet dus! Verkeerde kabel, haha! Heb vannacht airport standby, dus kan weer overal worden heen gestuurd, maar zal als ik terugkom opzoek gaan naar de nieuwe kabel. Haha, to be continued;)

Sinds mijn graduation kan ik ruilen van vluchten. Hier zitten wel behoorlijk wat regels aan verbonden, maar heb nu een swap gestuurd naar een meisje die 8 mei naar Amsterdam vliegt. Hoop dat ze deze accepteert, want dan kom ik weer jullie kant op!! Fingers crossed!

Hele dikke kus en veel knuffels!

  • 05 Mei 2015 - 14:20

    Marijke:

    Lieve Mir,
    Jij hebt mijn verblijf van 3 dagen bij jou kunnen samenvatten in 10 zinnen, maar voor mij is het een sprookjesachtige belevenis geweest, waar ik 72 u onafgebroken van heb genoten! Voor mij niet in woorden samen te vatten.
    Geniet maar volop van je bijzondere baan en al je belevenissen! Dikke kus
    Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 48669

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: