Hong Kong en Londen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Hong Kong en Londen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Hong Kong en Londen

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

31 December 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Laatste verslagje van 2014! Jullie lezen dit waarschijnlijk in 2015, dus gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Allemaal een fijne kerst gehad? Ik heb kerst doorgebracht in Hong Kong. Wat een gave stad is dat! De vlucht ernaartoe was ontzettend relaxt. Omdat het kerst was, was de vlucht niet vol. We hadden dus lekker de tijd voor iedereen en ondertussen kon ik ook veel vragen over het werk zelf. We kwamen aan op kerstavond dus besloten met een aantal een hapje te gaan eten. Tsun kwam uit Hong Kong en wist een leuk tentje. Daarna ben ik met hem, Dianne en Marina nog een drankje gaan doen in Hollywoodstreet. Eén groot feest! Iedereen stond op straat te dansen en het is ontzettend leuk om de kledingstijl van de Hong Kongnezen (hoe noem je inwoners van Hong Kong?) te zien. Ze dragen wat ze willen en het lijkt wel hoe gekker hoe beter! Ik had de volgende dag met Roni afgesproken om wat sight seeing te gaan doen, alleen had ze slecht geslapen dus bleef ze in het hotel. Boring! Dan maar in m'n eentje;) Ik had bij de receptie een kaart van de stad gevraagd en ben wat gaan rondlopen. Ik had van oma de tip gekregen om naar de Peek te gaan en had ook gehoord over de grootste Buddha ter wereld. Deze laatste bleek uiteindelijk een eindje uit de stad te liggen dus heb ik besloten dat ik deze de volgende keer ga bezoeken (ik hoop dus op een nog een Hong Kong vlucht komende tijd:)). Op naar de Peek dus! Althans, dat dacht ik.. Haha, bleek dat ik bij de haven terecht was gekomen. Maar ik had een mooi uitzicht, dus ik was tevreden. Daarna wilde ik nog een koelkast magneet kopen (ik spaar koelkastmagneten van de landen/steden waar ik ben geweest). Nou bleek het niet zo makkelijk om een toeristenwinkeltje te vinden. Na wat rondvragen kwam ik erachter dat ik erachter waar ik heen moest. Met de metro! Ik kwam uiteindelijk in een supermarktje terecht waar ik aan de vrouw achter de kassa vroeg of ze Engels sprak.. Nope! 'Tourist Shop???' Ook niet! Wat ik zo goed articulerend uit probeerde te spreken dat het leek alsof ik tegen een aap had, haha! Maar dat snapte ze ook niet. Toen kreeg ik een idee: Gebaren! Dus ik gebaarde T-shirt + I love Hong Kong.. Dit snapte ze. En in gebaren legde ze me uit hoe ik bij het toeristische straatje moest komen. Eitje! Daarna terug naar het hotel om nog even te slapen voordat we de nachtvlucht terug hadden. Dit was een goed idee! De nachtvlucht terug was namelijk supersaai! Het was ontzettend leeg en het was ook nog eens een nachtvlucht. Iedereen lag dus languit op de stoelen in diepe slaap. Niks te doen voor ons dus.. Dan maar lekker met z'n alle kletsen in de Galley (het keukentje in het vliegtuig). Ook gezellig!

We kwamen tweede kerstdag weer vroeg aan in Dubai. Ik ben lekker m'n bed ingedoken, maar had mijn wekker gezet om in de zon verder te slapen. Heerlijk! Dat is iets waar ik hier heel goed aan kan wennen;) 's Avonds naar club White geweest. Waar een vriend van Shady z'n verjaardag vierde. Ook dit was weer erg gezellig! We zijn zelfs nog met wat fotootjes in een Arabisch tijdschrift beland, haha!

Derde kerstdag rustig aan gedaan. Ik werd gebeld door Emirates of ik een vlucht naar Amsterdam wilde. Ik was helaas niet in het hotel en de pick up zou binnen een half uur zijn.. Dit zou ik niet redden. Ontzettend jammer, want dan had ik kunnen aanschuiven bij het derde kerstdag-diner wat inmiddels alweer een traditie is van 7 jaar. Maar gelukkig heb ik wel even met de liefste vriendjes en vriendinnetjes kunnen Skypen, dus dat maakte veel goed:)

Die dag erna was het alweer tijd voor de vlucht naar Londen. Het werk zelf gaat steeds wat beter. Ik hoor van de meeste dat je na drie maanden vliegen echt wat meer het gevoel krijgt dat je weet waar je mee bezig bent.. Dus dat stelt me wel gerust, haha! We vlogen op Londen Gatwick. Dit ligt 40 minuutjes met de trein van Londen vandaan. De meeste vonden dat te ver, dus ben weer in mijn eentje op pad gegaan. Eerst naar Buckingham palace gegaan. Het was hier ontzettend druk, maar dan bedoel ik ook ECHT heel druk! Bleek ik net op tijd te zijn voor de wisseling van de wacht. Helaas was het zo druk dat ik niks kon zien, maar hé.. ik was er:) Daarna doorgelopen naar de Big Ben. Wat is die mooi! Ik was echt onder de indruk! Trouwens van de hele architectuur in Londen, wauw! Daarna nog even langs het Millenium wheel geslenterd en toen weer rustig door het park richting de trein. Brrrrr, wat was het koud! Maar wat een mooie stad, echt een aanrader voor als je er nog niet bent geweest:) Terug in het hotel lag er een brief in mijn kamer dat de vlucht een vertraging had van 1,5 uur. De terugvlucht verliep erg soepel, tot 10 minuten voor de landing. De piloot maakte de omroep dat we vanwege de mist niet konden landen en dat dit 1 tot 2 uur kon duren.. Oh oh, hier worden passagier niet heel vrolijk van. Een regen aan Call bellen dus! Maar na lief lachend, meelevend en met dienbladen met water en koekjes door de cabine te hebben gelopen was eigenlijk iedereen wel weer wat rustiger. Uiteindelijk hebben we een klein uurtje langer in de lucht gehangen.

Gisteravond naar bar 43 geweest. Een bar op de 43ste verdieping. Ik was hier al twee keer eerder geweest en beiden keren was het vrij rustig. Nou gister niet.. Dinsdag: Ladies night!! Blijkt in bijna elke club in Dubai op dinsdag te zijn. Zo leer je elke dag weer wat nieuws;) Dus onverwacht met de voetjes van de vloer. Was gezellig!

Vanmiddag naar het strand geweest met Zehra en Hava. Ik ken Zehra van de Hogeschool van Amsterdam en ze is nu 10 daagjes op vakantie in Dubai. Was superleuk!

Vanavond ga ik helaas niet zoveel doen. Ik heb morgenochtend om 09uur een vlucht naar Rome.. Jeeej, zin in! Maar betekent wel dat ik om half zeven wordt opgehaald, dus dat kan geen latertje worden voor mij.

Heel veel plezier vanavond allemaal! En natuurlijk heel veel geluk en liefde in 2015!!

Hele dikke kus en veel knuffels vanuit Dubai:)

  • 31 December 2014 - 17:17

    Renee:

    Klinkt goed! Wel lastig om steeds bij te houden waar je steeds bent hoor. Leuk ook Rome, tijd geleden! Xxx

  • 31 December 2014 - 18:14

    Jacqueline:

    Hoi lieve Mir,
    We zitten al aan de oliebollen en het geknal is begonnen! Heerlijk om verslag te lezen. Veel plezier on Rome telt

  • 31 December 2014 - 19:20

    Francien:

    Hoi Mir,
    Wat leuk al die foto's op FB en natuurlijk ook het verslag. Het is hier nog oudejaarsdag( ik weet het tijdsverschil niet). Voor jou ook een heel fijn nieuw jaar! Spannender dan afgelopen jaar kan het bijna niet worden maar je weet maar nooit!

  • 31 December 2014 - 19:24

    Jacques Dooren:

    Hoi Lieve nicht,

    Weer met plezier en interesse je bericht/verslag gelezen. Leuk!!

    Ook voor jou Mirjam en al je dierbaren in goede gezondheid alle voorspoed in het nieuwe jaar 2015!!!

    Groet en kus
    Jacques

  • 31 December 2014 - 19:26

    Francien :

    Laatste stukje van mijn berichtje staat er niet op. Zeker een beperkt aantal tekens. Lieve Mir, heel veel plezier en ik kijk weer uit naar de volgende fotoserie en je verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 48633

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: