Week 01 - Safety and Emergency Procedures - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Week 01 - Safety and Emergency Procedures - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Week 01 - Safety and Emergency Procedures

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

01 November 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, mijn eerste trainingsweek zit erop! Pittig, maar heel erg leuk. De eerste twee dagen moest ik om 05:15u op. Ik had in mijn rooster gezien dat dit vanaf woensdag 10:30u zou worden, dus nog even doorbijten.. Helaas, te vroeg gejuicht. Omdat de totale groep te groot is, is onze batch verdeeld over andere batches. Ik ben, samen met Dikshit (geen geintje, zo heet hij echt!), in de batch geplaatst die 's ochtends om 06u begint.. Dit betekent om 04u op! Maar dan ben ik wel elke dag lekker om 14u klaar ben met de training. Genoeg tijd voor huiswerk, sporten, eten, naar de Mall, etc. en om 21u in bed te liggen;)

In het begin van de week hebben we informatie gekregen over onze zorgverzekering. Het was behoorlijk vroeg en hoewel ik niet echt moe was, had ik toch wat moeite om mijn ogen open te houden. Helemaal omdat we dit college kregen in het Pilotengebouw en ze daar hele comfortabele stoelen hebben. Daarna een les over zelf-reflectie. Niet echt een eye-opener, maar wel leuk. Ook kregen we te horen hoe de komende weken er precies uit gaan zien. We beginnen met 2,5 week SEP (Safety and Emergency Procedures), dan 1 week GMT (General Medical Training), 2 dagen Security, 1 dag Uniform and Image en dan nog 10 dagen Service training. Ik ben benieuwd.. Heb er zin in!

De eerste 3 dagen van SEP hebben we nu achter de rug. We zaten dinsdag voor het eerst bij de nieuwe batch. Hangt een gezellig sfeertje. Nadat iedereen zich kort had voorgesteld begonnen we gelijk met de les. We leren komende dagen eerst alles over de Boeing-777 en daarna over de A380 (dit zijn de vliegtuigen waar ik in ga vliegen:D Ons lokaal zit recht tegenover het zwembad met de simulatoren, cool!! We zijn hier nu twee keer ingeweest, één keer al voor een praktijkexamen. Het examen was over turbulentie en heb ik gehaald, jeeej! We krijgen veel informatie in korte tijd. Het is allemaal niet heel moeilijk, maar je moet veel weten en toepassen. We hebben elke week een theorie-examen en meerdere praktijkexamens.

Woensdag heb ik mijn uniform opgehaald, leuk!! De rok en het jasje heb ik nog niet want deze worden ingenomen en van de schoenen heb ik een verkeerde maat gekregen, maar het hoedje heb ik:) Jammergenoeg mogen we deze pas in week 5 aan. We lopen nu nog een paar weekjes in ons fashionable red t-shirt (een 3 maten te grote rode polo)..

Donderdag was het alweer weekend. Time flies! Heb lekker bij het zwembad gelegen en gesport. Wilde 's avonds nog een drankje doen met een paar meiden, maar stortte helemaal in. Lag om 22u knock-out in bed, haha! Gisterochtend mijn huiswerk gedaan en 's middags lekker naar het strand. Echt heel chill dat je dit altijd kan plannen, het is namelijk elke dag mooi weer:D Niks te klagen!! Het was Halloween, dus je zag rond een uur of 18u veel mensen verkleed aankomen. Leuk om te zien en het sfeertje was goed. Niet te laat gemaakt, want moest vandaag weer met mn neus in de boeken. Vanmiddag ook even lekker geskyped met Sil en mama en heb vanavond een Skypedate gepland met Renée:)

Ik probeer elke week een stukje te schrijven om jullie op de hoogte te houden. Als jullie iets willen weten/horen/vragen let me know in de reacties, dan kan ik dit in de volgende post vertellen:) Bedank allemaal weer voor het lezen!

Hele dikke kus en knuffels

  • 02 November 2014 - 19:12

    Monica Woldinga:

    Hoi Miriam
    Je vertelde wel hoe je er zelf geacht wordt gekleed te gaan, maar hoe is de lokale bevolking gekleed? Mannen en vrouwen?
    Ik kijk al weer uit naar je volgende blog.
    liefs
    monica

  • 03 November 2014 - 18:38

    Sista:

    Haha, het ophalen van je uniform woensdag! Klinkt allemaal heel goed Mir! Ik wil ook weer snel met je skypen, mis je wel hoor! Dikke kus!!

  • 08 November 2014 - 09:28

    Elsa :

    Lieve Mir, eindelijk je berichten gelezen.Wat een andere wereld ben je in beland en meteen hard werken (vroeg op enzo). Knap hoe je je de eerste weken door hee hebt geslagen hoor, is altijd wennen toch. Je klinkt enthousiast en is leuk om je berichten te lezen!!
    Ik wil je ook nog even feliciteren met je 27e verjaardag afgelopen maandag! Heb je nog iets 'gevierd'? Ik hou 't kort want ga zo naar je moeder gaan we lekker even langs strand lopen want weer een mooie dag hier, na hele week erg koud, mistig en somber weer. Succes met alles en ook genieten, hè!!! Liefs en dikke kus van Elsa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 48681

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: