Week 03 - Safety and Emergency Procedures - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Week 03 - Safety and Emergency Procedures - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Week 03 - Safety and Emergency Procedures

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

15 November 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, bedankt weer voor de lieve reacties!

Vorige week, nadat ik het vorige verslagje online had gezet, kreeg ik een appje van Dikshit dat je een oefentoets kon maken voor het examen dat ik de volgende dag zou hebben. Ik was vrij zeker van m'n zaak, maar besloot deze toch te maar te doen. Je moet elk examen afronden met 80%. Jullie kunnen je waarschijnlijk wel voorstellen dat ik toch best in de stress schoot toen ik voor het oefenexamen een uitslag had van 65%.. Oepsie! Misschien toch nog maar even leren! Had het dus allemaal nog even goed doorgelezen. Dat loonde, 96%! Met vlag en wimpel;) Het examen was inderdaad wat ik me ervan had voorgesteld en leek niks op het oefenexamen. Maar misschien wel goed, want het oefenexamen had me op scherp gezet. General Safety achter de rug, nu nog twee examens over Boeing 777 en A380. Ok, ik zal jullie niet langer in spanning houden.. Deze heb ik ook gehaald, maar dan met 98%!

Ik heb jullie nog helemaal niet verteld over mijn trainers en de nieuwe batch waarin ik terecht was gekomen. De trainers zijn ontzettend leuk! We hebben vijf verschillende trainers die regelmatig aanwezig zijn. Dan zitten ze met twee, drie, vier en soms zelfs met z'n vijven in de klas. Er hangt een gezellig sfeertje. Zij weten namelijk ook dat het veel stof is, lange dagen zijn en alles nieuw is. Ze proberen het dan ook zo leuk mogelijk te brengen. Dat we in de simulator kunnen om alles in het echt te zien is natuurlijk ook mooi meegenomen. De nieuwe batch waarin ik terecht ben gekomen is ook erg leuk, bijna jammer dat ik vanaf morgen weer in mijn oude batch zit. Maar ook wel weer zin in!

Ja ja, dat hebben jullie goed gelezen.. Ik zit vanaf morgen weer met mijn 'oude' batch. Dit betekent dat ik SEP heb gehaald!!! Woehoe, het pittigste is achter de rug (als ik de meeste mag geloven;)) De laatste dag van SEP was het leukst. We hadden 's morgens een praktijkexamen waarbij we moesten laten zien dat we het Protective Breathing Device (oftewel de smokehood) onder de knie hadden. Dit moesten we doen door deze op te zetten, een met rook gevulde donkere cabine binnen te gaan en 2 items te vinden met zaklampen. Eigenlijk vond ik dit het spannends! Meer omdat de Zilvermijn van Bolivia nog vers in mijn geheugen zat en ik bang was dat ik weer een 'panic attack' zou krijgen. Maar dit viel gelukkig mee:) Hierna hadden we het theorie examen over de A380 en hierna de praktijk voor 'Ditching'. 'Ditching' betekent een landing maken op water. Je moet de passagiers dan evacueren op de slide-rafts en deze vervolgens loskoppelen van het vliegtuig. We moesten kleren aantrekken die nat mochten worden (uiteraard niet in bikini en alles moest bedekt) en kregen een lifejacket aan. Hier natuurlijk veel lol mee gehad. Eenmaal op de slide-raft met z'n allen, bleek deze lek te zijn. We moesten dus evacueren van de evacuatie;) Haha! We zijn hierna op een andere slide-raft gezet en moesten hier vanaf het (zwembad) water in. We moesten met vijf tegelijk. We hadden een zwemvest aan maar Dikshit wist niet zo goed hoe hij zich moest bewegen in het water. Hij dreef dan ook behoorlijk af. Ik ben dus achter hem aangezwommen om hem terug te halen naar de plek waar de trainers ons wilden hebben (Haha, moet nog steeds lachen als ik eraan terugdenk!), waar we de HELP en HUDDLE positie moesten laten zien. Twee posities die je zo warm mogelijk houden in het water.

Nadat iedereen gedoucht, omgekleed en opgemaakt was (we moesten weer strak in pak in de klas zitten) hebben we nog 2 lesjes gehad. Na deze lessen hadden de trainers gezorgd voor pizza, gezellig! Omdat het de laatste SEP les was hadden we met de hele klas een kleinigheidje gekocht voor de trainers. Dit werd erg gewaardeerd. Als laatste kregen wij individuele feedback. Dit wordt erg serieus genomen bij Emirates. We moesten allemaal aan een aparte tafel zitten en de formulieren mochten het lokaal niet verlaten. Het was ook niet de bedoeling dat je het met andere deelde en je mocht er zeker geen foto's van maken. Maar ik kan jullie vertellen.. Niks dan positiefs:D Altijd fijn om te lezen!

's Avonds weer gezellig een drankje gedaan met Jan Willem, zijn vader (die in Leiden heeft gezeten met Meneer Spoelder, een leraar waar ik 6 jaar les van heb gehad op het Kennemer Lyceum), Andrew en Kim. Dit was erg gezellig! Een goed begin van het weekend:) Gister lekker naar Barasti beach geweest met Mo en Daryl (die ik de eerste week dat ik hier was heb ontmoet) en vandaag eindelijk naar de kapper geweest.. Werd tijd! Heerlijk weekendje dus:)

Vanaf morgen begint General Medical Training (GMT). Mijn dagen van 04u opstaan zijn voorbij, jeej! Ga alleen nu naar het andere uiterste. We worden nu om 14:30u opgehaald bij het hotel en zijn waarschijnlijk pas rond 01u terug. Maar ja, zo maak je het allemaal eens mee. Met vliegen werk je natuurlijk ook heel erg onregelmatig. Dus ik zie het maar als wennen;)

Hele dikke kus en veel knuffels!!

  • 15 November 2014 - 15:10

    Carla:

    Mooi verhaal weer Mirjam! Wat een belevenis en wat een goeie scores allemaal!

  • 15 November 2014 - 18:15

    Annelies:

    Lekker bezig hoor, topstudentje! Had natuurlijk ook niet anders van je verwacht! Dikke kus!!

  • 16 November 2014 - 09:05

    Renee:

    Leuk al die verschillende trainingen! Fijn dat je dikshit gered hebt ;)

  • 17 November 2014 - 20:53

    Jacqueline:

    Hoi Mir,
    We hadden natuurlijk niet anders verwacht van je! Maar hartstikke goed hoor! Volgens mij begin je het aardig naar je zin te krijgen, leuk hoor. Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 48681

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: