Week 04 - General Medical Training - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Week 04 - General Medical Training - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Week 04 - General Medical Training

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

22 November 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, weer een trainigsweek achter de rug. Wat vliegt de tijd!

We hadden afgelopen week General Medical Training (GMT), met de 'oude' batch. Best gek, want het is de 'oude' batch maar we hebben eigenlijk nog helemaal niet echt met elkaar in de klas gezeten.

Voor GMT hadden we een hele leuke trainer. Een Libanese man die al 22 jaar voor Emirates werkt. Hij liet ons steeds op de grond zitten, terug aan tafel, rond het bord staan, etc. zodat we niet in slaap vielen. We hadden namelijk les van 15:45uur tot 23:30uur. Zelf stond hij strak van de koffie en overal waar hij een grapje kon maken deed hij dit ook. Daarnaast was hij wel erg serieus over hoe serieus GMT is. Je kunt namelijk veel verschil maken als je weet wat je moet doen als je als eerste aankomt bij iemand die onwel is. Ik vind het nog steeds erg raar dat we dit niet op de middelbare school leren. Het is namelijk niet moeilijk, maar je moet het wel weten.

Als praktijkexamens hadden we reanimeren en het toedienen van de Epipen (een adrenaline shot voor iemand die een heftige allergische reactie heeft). Daarnaast hebben we geleerd hoe we verschillende wonden en breuken kunnen verbinden. Dit was erg grappig, hij deed dit namelijk voor op ons. Eén van m'n batchgenootjes kreeg bijvoorbeeld een ijszak op haar hoofd wat hij verbond met wit verband, een ander meisje kreeg een mitella om, etc. Hij zei dat ze dit nog niet mochten verwijderen en vervolgens dat we pauze hadden. Ze moesten dus met het verband om door de kantine. Hij liep zelf wel mee! Toen we terug waren in de klas zei hij dat ze het verband eraf mochten halen.. Hij wilde ze gewoon even plagen, haha!

Ook hebben we mock-ups gedaan. Dit zijn rollenspellen die we moesten doen in de simulator. We werden per drie de simulator uitgestuurd en de rest kreeg dan te horen wat ze moesten spelen. Zo was er een man met een heart attack, een zwangere vrouw met een epileptische aanval, een oude vrouw met een heftige astma aanval en een stikkende baby. De rest van de batch moest (vervelende) passagiers spelen. Was erg leuk om te doen, maar ook heel goed. Je leert namelijk wel dat je in praktijk tegen meer dingen aanloopt dan je in theorie leert. Erg boeiend dus!

Wat ik wel heel heftig vond is om te bedenken dat dit straks tijdens de vluchten echt gebeurt. Breuken, wonden, aanvallen, etc. Maar ook geboortes bijvoorbeeld. Zo zijn er afgelopen jaar 3 vrouwen bevallen tijdens een vlucht. We hebben dus geleerd hoe we bij de meest uiteenlopende gevallen moeten helpen!

De laatste dag hadden we een theorie-examen (gehaald met 96%) en kregen we weer feedback (hier zijn ze dol op bij Emirates;)). Een erg leuke, leerzame week weer dus.. Ook de laatste week van de rode polo, jeeeej! Vanaf maandag ga ik in uniform naar training, foto's volgen uiteraard;)

Er gaan geruchten dat we volgende week te horen krijgen wat onze accommodatie wordt. Ik hoop het en ben erg benieuwd! Voor de rest lekker gesport, gezond en geskyped. Ik zou gister op 'Dessert Safari' gaan en uit, maar dit ging op het laatste moment allebei helaas niet door. Beetje saai weekend gehad dus, maar geen paniek... dat haal ik wel weer in;)

Hele dikke kus en knuffels

• 22 November 2014 - 19:11

Hannie Zijlstra:

Lieve Miriam.
    kus van Oma

• 24 November 2014 - 16:46

Marijke:

Lieve Mir,
    Wat gaat het toch allemaal snel!
    Ik begin zo langzamerhand toch wel het idee te krijgen dat je alles wel weet wat je moet weten om in het vliegtuig te functioneren!
    O nee, je moet nog leren hoe je de dienbladen op schoot krijgt bij heftige turbulentie;)
    Heel veelsterkte nog even en voor je het weet hang je in de lucht!
    Liefs mama

• 26 November 2014 - 11:41

Hannie List:

Lieve Miriam,
    Hier is oma.Is dat knappe meisje Miriam? Nu ik ben trots op je.
    Wanneer je ooit in Hong Kong komt, moet je een rondrit maken

Naar de hoogste top en dan kom je ook op een hele leuke markt.
    Je bent nu wel aan hoge gebouwen gewend, maar ik wist niet
    wat ik zag toen ik daar was.De tijd nadert voor je dat je gaat
    vliegen, spannend hè? Ik heb op 16 December met tante Francina
    gebridged op de Spido in Rotterdam voor het eerst. We waren met
    168 man verdeeld in 6 groepen van 14 paren en we zijn geëindigd
    als vierde met 52.65%, goed hè? Ik ben momenteel bij Papa en Mama.
    Een dikke kus van Oma .