Week 02 - Safety and Emergency Procedures - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Week 02 - Safety and Emergency Procedures - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Week 02 - Safety and Emergency Procedures

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

08 November 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal, allereerst bedankt voor alle felicitaties! Ik had zondag twee appeltaarten gebakken om mee te nemen naar de training. Ze waren gelukkig goed gelukt! Maandagochtend had Holly een kaart en cakejes voor me klaargezet in de keuken. Toen ik de klas binnen kwam werd er gelijk voor me gezongen en aan het eind van de dag kreeg ik een kaart van de klas en de trainers. Hierdoor en door alle lieve berichtjes van jullie voelde ik me echt jarig! 's Avonds heb ik met Holly en Abby een hapje gegeten bij de Cheesecakefactory, mmmm!

Helaas zijn Holly en Abby sinds woensdag terug naar Engeland. Ze konden allebei hun draai niet vinden. Ik woon dus nu alleen in het hotelappartement, saai! Ik vind het erg jammer, want kon het goed met Holly vinden.

De training gaat goed! Ik heb tot nu toe alles gehaald en de practicals zijn erg leuk om te doen. Afgelopen woensdag hebben we de 'fire-practical' gehad. Ze hebben een cabine nagemaakt in een soort metaal (dat tegen vuur kan). Ze zetten verschillende delen in brand zodat je kan laten zien hoe je verschillende soorten brandjes moet blussen (electrical, solid, flammable liquid, etc.) Deze vond ik het leukst, maar ik hoop natuurlijk dat ik dit nooit meer hoef te doen;) Volgende week zijn de theoretische examens. Iedereen is behoorlijk aan het stressen, maar ik snap niet zo goed waarom. Het is allemaal niet zo moeilijk en het zijn ook nog eens meerkeuzevragen. Volgens mij moet je het zo kunnen halen als je goed hebt opgelet in de klas en je huiswerk hebt gemaakt.. En dat heeft dit studienerdje uiteraard gedaan!! Ik hou jullie op de hoogte en laat jullie weten of ik er misschien te licht over heb gedacht.

Vorige week ben ik (eindelijk) een Nederlander tegengekomen bij Barasti beach, Jan Willem. Hij woont al zes jaar in Dubai en weet dus veel over de do's en don'ts, waar je lekker kunt eten en leuk kunt uitgaan. Donderdag hebben we gegeten bij de Buddha bar, onwijs lekkere sushi! En gister heeft hij Samara (een Amerikaans meisje bij Emirates) en mij meegenomen naar de Blue Marlin. Een beachclub in Abu Dabi. Hele avond lekker gedanst!

Daarnaast heb ik deze week weer lekker achter Skype gezeten. Ik vond het vooral heel fijn om oma weer te zien. Ik had haar sinds mijn vertrek al niet meer gesproken, dus lekker even bijgekletst. Met Annelies is het wat lastiger. Ons tijdsverschil is nu 10 uur:( Hoop dat het snel gaat lukken.

Dubai zelf begin ik steeds leuker te vinden. Er is hier ontzettend veel te doen en ik heb erg veel zin om alles te gaan ontdekken. Ik heb nog weinig side-seeing gedaan. Dit komt als de examens achter de rug zijn. Het eerste wat ik dan ga doen is een tochtje met de 'Hop-On-Hop-Off' bus. Lekker toeristisch:) De regels in Dubai klinken streng, maar het valt heel erg mee. De regels waar ze wel streng in zijn, zijn 'no drinking and driving' en 'no public affection'. Qua kleding hangt het er heel erg vanaf waar je bent. Op het strand en in clubs kun je gewoon een shortje, kort jurkje of rokje aan. Maar als je naar de Mall gaat moet je er wel voor zorgen dat je netjes gekleed bent. Ze zijn niet heel streng dat je mouwen persé over je schouders moeten vallen, maar het wordt wel gewaardeerd:)

Bedankt weer voor het lezen! Hele dikke kus en veel knuffels!!

  • 08 November 2014 - 15:10

    Renee:

    Lekker bezig studienerdje! Ga je binnenkort ook nog een keer naar zo'n dutch in dubai feestje?

  • 09 November 2014 - 11:43

    Marijke:

    Hé Mir,
    Wat heerlijk dat je ons zo op de hoogte houdt, ik heb het idee dat de weken voorbij vliegen en voor je het weet ben je alweer bezig met je eerste vlucht.
    Ik hoop wel voor je dat je snel een eigen plekje krijgt, want alleen op zo'n hotelappartement is niet leuk.
    Liefs! Mama

  • 09 November 2014 - 13:24

    Hannie Zijlstra -List:

    lieve Miriam,
    Is dit overgekomen.
    Ik had een lange mail gestuurd,die niet is overgekomen,
    Dus dit is een probeersel

  • 09 November 2014 - 21:49

    Monica Woldinga:

    Zo, al minstens twee afvallers? Dat gaat snel! Ik hoop dat je snel nieuwe huisgenoten krijgt, want dat is wel zo gezellig. Sicces met de examens, maar dat zal je wel lukken.
    groetjes
    Monica

  • 11 November 2014 - 11:30

    Hannie Zijlstra List:

    Lieve Miriam,
    zaterdag ga ik naar tante Francien met de auto.
    Zondag gaan we samen bridgen op de Spido ini
    Rotterdam.en dan ga ik maandagmorgen naar
    huis, want ik rijd niet meer in de avond.Dit was
    een van mijn wensen om een keer met mijn dochter
    te spelen.Wat fijn dat je tot nu toe alle examens
    gehaald hebt.Heb je al een nieuwe kamergenoot?
    Je vermaakt je prima zo te horen.
    Een dikke kus van Oma.

  • 11 November 2014 - 19:31

    Francien:

    Hoi Miriam,

    Je bent goed bezig zo te lezen! En hopelijk snel weer een kamergenootje waar je het goed mee kan vinden( anders heb je er niet zo veel aan;-))
    Vandaag waren we in Ridderkerk en daar spraken we een"oud stewardess ". Zij bezit nu een Italiaanse ijssalon en zei dat Emirates de droom van veel stewardessen is! Ze vond het helemaal leuk toen ik vertelde dat je in Dubai je opleiding kreeg. Ze zei dat KLM vroeger helemaal het einde was maar dat dat wel over is. Emirates is nu helemaal het einde! Je hebt het dus wel getroffen hoor!
    Ik hoop snel weer wat te lezen van de ontwikkelingen/ bezigheden van jou.
    Kus en knuffel van Francien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 48634

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: