Duikcertificaat gehaald! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Duikcertificaat gehaald! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Duikcertificaat gehaald!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

14 April 2011 | Indonesië, Kuta

Ben ik weer! Zoals ik jullie in het vorige verhaaltje al had verteld wilde ik terug naar Gili Trawangan om te snorkelen. De plannen zijn uiteindelijk toch gewijzigd, op een hele positieve manier:D

Was donderdag met de scooter naar Sengigi gegaan. Had van een aantal mensen gehoord dat dit wel een leuk plaatsje is. Ik kwam daar in de middag aan en Sengigi is een plaatsje met veel kroegjes en wat discotheken. Was niet zo in de stemming om uit te gaan en had besloten om de volgende dag gelijk door te gaan naar Gili Trawangan. Was dus redelijk op tijd gaan slapen en heb niet veel mee gekregen van het uitgaansleven (ja mam, kan nog steeds heel verstandig zijn:)) De dag erna was het nog maar 20 minuutjes rijden naar Bangsal. De haven vanwaar de public Ferry naar Gili T. gaat. Ik kon hier ook mijn scooter stallen, aangezien er op de Gili eilanden geen motorverkeer is toegestaan. Kwam op een boot terecht met allemaal locals en voordat ik instapte was deze ook al volgeladen met fruit, groente, etc. Dacht eerlijk gezegd dat ik er niet meer bij zou passen, maar nee hoor.. Gewoon allemaal een beetje opschuiven en wat spullen verplaatsen.
Toen ik op een terrasje zat om wat te drinken raakte ik in gesprek met twee meisjes. Ik vroeg of zij daar hadden gesnorkeld en zij vertelden dat ze bezig waren met een duikcursus. Het bleek namelijk niet echt een terrasje te zijn, maar een chilplek van de duikschool. In het begin van de vakantie wilde ik eigenlijk al voor een duikcertificaat gaan, maar dacht dat het misschien wat te duur was. Had uiteindelijk toch het geld en het duurde dan ook niet echt lang om besluiten om de cursus te gaan doen. Deze zou 4 dagen duren en ik kon dezelfde dag al beginnen met de theorie. De theorie bestond uit het kijken van wat filmpjes en daarna moest je vragen beantwoorden. Het voelde weer een beetje als middelbare school. Ik zat in een klaslokaaltje (er hing ook echt een bordje boven met: Class room) de filmpjes te kijken en als ik dan naar buiten keek zag ik mensen lekker in het zwembad liggen, volleyballen, biertjes drinken, etc. Haha, even doorzetten. De theorie was ook niet echt moeilijk, maar je moest het natuurlijk wel doen. De twee meisjes die ik eerder had gespoken (Jona en Steph) hadden deze dag hun open water cursus gehaald. Het was 'savonds dus tijd voor een feestje en ze vroegen of ik mee wilde. Hier zei ik natuurlijk geen nee tegen. We zijn toen eerst wat gaan eten en daarna naar een bar. Het is een traditie dat de duikinstructeur wodka/Joss bestelt voor zijn/haar groep. Ik weet niet hoe het kwam, ik moest de cursus nog beginnen, maar ik moest er ook aan geloven. Nou, heb het de volgende dag geweten. Had de hele dag een kater.. Echt niet normaal. Maar het was zeker een gezellige avond:D

De volgende dag moest ik om 07:30 bij het zwembad zijn, zodat ik kon aansluiten bij twee andere meiden die dezelfde cursus deden. Deze dag zijn we alleen maar in het zwembad geweest en hebben we de theorie doorgenomen. Aan het eind van de cursus moet je namelijk een examen doen.

Zondag was het dan zover.. We mochten de zee in. We waren uiteindelijk met z'n vieren. Er was uiteindelijk nog een meisje bij onze groep gekomen. We hadden twee duikinstruceurs (Eddy en Rob). Eddy zwom voorop en liet ons van alles zien en Rob die zwom achter ons, om in de gaten te houden of alles wel goed ging. En dat ging het! Het is echt niet normaal mooi onder water. de eerste duik zwommen we alleen in een behoorlijk sterke stroming. Hierdoor kon je niet echt naar vissen en schildpadden toezwemmen, maar zag je ze alleen langszwemmen. Wat natuurlijk ook al heel gaaf is. De tweede duik die dag hadden we geen stroming. Hierdoor zijn we wat langer bij koraal blijven hangen en konden we de vissen ook van wat dichterbij bekijken. We hebben deze dag schildpadden, pijlstaartroggen, clownvisjes, angel fishes, en echt nog heel veel meer gezien.

De dag erna was alweer mn laatste dag op Gili T. en dus ook de laatste dag van het duiken. Allebei de duiken waren zelfs nog beter dan die van de dag ervoor, omdat je wat meer voorbereid bent (denk ik). We hadden deze dag ook een onderwatercamera mee, en heb dus ook veel foto's van onder water:) Tussen de twee duiken in hadden we examen.. SPANNEND!! Haha, nee eigenlijk niet, want het was heel makkelijk. Eddy zei namelijk steeds wat we moesten onthouden voor het examen. Na de tweede duik kregen we ons certificaat. Hij gaf ze ons in het water en we kregen een groot applaus van iedereen die al op de boot zat. Was wel heel erg leuk. 's Avonds moest ik weer aan de wodka/Joss, maar had het deze avond maar bij eentje gehouden. Beter!

De dag erna ben ik terug gegaan naar Lombok en zit inmiddels weer in Kuta Bali. Ben hier nu samen met Jona. Zij gaat de 16de weer terug naar huis en ik ben van plan om de laatste paar dagen te shoppen, op het strand te liggen en uit te gaan (ik weet het, ik heb een heel zwaar leven:p) Heb mn scooter nog voor een week dus kan ook nog naar andere strandjes gaan en misschien nog wel ergens te duiken.

Lieve allemaal, ik zie jullie weer over een weekje. Misschien dat ik hier volgende week nog een laatste verhaaltje op zet. Zo niet, lief dat jullie allemaal zo betrokken zijn en zulke lieve berichtjes hebben achtergelaten en gestuurd.

Hele dikke kus!

  • 14 April 2011 - 14:02

    Annemieke Pot:

    Hallo lieve schat. Terwijl ik hier achter mijn computer zit te ploeteren aan allerlei reclameteksten (boring!), smul ik tussen de bedrijven door van je verhalen. Wow wat stoer. Volgens mij wil Daan je verhalen nauwelijks lezen, zo graag had hij meegewild (tja had hij maar wat harder moeten leren). Ik denk dat je moeder heel, heel blij is als je na dit doodenge avontuur over een week weer thuis bent. (Mijn moederhart spreekt hier). Dikke kus en geniet ervan!
    Annemieke

  • 14 April 2011 - 16:24

    Francien:

    Hoi Mirjam,
    We kijken weer uit naar je thuiskomst en je moeder is ook er
    Dat duikbrevet heb je ook weer binnen.

  • 14 April 2011 - 16:27

    Francien:

    Leuk Mir. Gefeliciteerd met je duikbrevet. Is altijd leuk om ergens te kunnen duiken. Zie je hopelijk snel weer in Holland. xxx Francien

  • 14 April 2011 - 16:50

    Nico:

    Leuk, Mir
    H.Gr.
    je vader

  • 14 April 2011 - 17:50

    Sophie & Ronald:

    Gefeliciteerd met je diploma! Superleuk :-) Geniet lekker van die laatste dagen en zwemmen, zonnen, shoppen en uitgaan klinkt geweldig!
    Tot gauw, maar niet te gauw hoor, haha.

    XXX van ons

  • 14 April 2011 - 17:54

    Oma :

    lIEVE MIRIAM Nu, je hebt weer veel beleefd.ik vind dat je maar een lui leventje hebtJe weet zeker wel wat je niet uit=en invoeren mag, let daar goed op.Het is hier steeds mooi weer,niet heet ,maar een prettige temperatuur.Zaterdag hadden we feest van de bridgeclub,45 jarig bestaan.Ik ben 42 jaar lid en ben 22jaar assistent wedstrijdleidster geweest en ik wer gehuldigd met een mooie bronzen joker, met een plaatje eronder: Lid van Verdienste.Ik was helemaal ontroerd.mAMA KOMT MORGEN op de koffie,gezellig hoor.Een kus van Oma

  • 14 April 2011 - 17:54

    Oma :

    lIEVE MIRIAM Nu, je hebt weer veel beleefd.ik vind dat je maar een lui leventje hebtJe weet zeker wel wat je niet uit=en invoeren mag, let daar goed op.Het is hier steeds mooi weer,niet heet ,maar een prettige temperatuur.Zaterdag hadden we feest van de bridgeclub,45 jarig bestaan.Ik ben 42 jaar lid en ben 22jaar assistent wedstrijdleidster geweest en ik wer gehuldigd met een mooie bronzen joker, met een plaatje eronder: Lid van Verdienste.Ik was helemaal ontroerd.mAMA KOMT MORGEN op de koffie,gezellig hoor.Een kus van Oma

  • 14 April 2011 - 18:00

    Oma,:

    Lieve schat,ikvergat je tefeliciteren met je duikbrevet,dus bij deze,ookvan oom Joop gefeliciteerd en de hartelijke groeten van ons beide.

  • 16 April 2011 - 07:15

    Val:

    Lieverd, wat is de tijd snel gegaan!! Je hebt wel heel veel mooie dingen gedaan om op terug te kijken!! Chillse daar nog even en als het kan om nog een keer te duiken zou ik dat zeker doen... Pat wilt niet anders!! Xxxxxx tot snel! :)

  • 18 April 2011 - 09:44

    Renee:

    Aah wat leuk dat je t toch gedaan hebt. Duiken is zo fantastisch!
    Vond je die rekenmodellen enzo niet lastig? Hoe lang je onder water mag blijven in hoeveel dagen enzo? (oke jij hebt natuurlijk ook wel wat meer wiskunde aanleg dan ik, ik moest er best even voor gaan zitten).

    geniet nog even he! xxxx

  • 20 April 2011 - 12:05

    Inge:

    Woehoewww. Super goed dat je je duikcertificaat heb!
    Nog 2 daagjes chicka! Geniet nog.

    Wij wachten hier op je samen met het zonnetje!

    Dikke kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 48688

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: