Ben ik weer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Ben ik weer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Ben ik weer

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

10 Februari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik weet het, beetje snel bericht na de eerste, maar heb de afgelopen twee dagen veel gezien en was vandaag alleen, dus moet het even kwijt:)

Ben gister samen met Blessbe (die uitwisselingsstudent) naar Sunway Pyramid gegaan. Dit is een attractiepark in Kuala Lumpur. Er is veel te doen. Bungeejumpen (niet gedaan, was ik niet voor verzekerd:p) boogschieten, quatrijden en er was een dierentuin. Maar ook een watergedeelte waar ze een strand hebben nagemaakt. Echt heel erg leuk. Wat ik heel opvallend vind is de hoeveelheid vrouwen in burka's en heb ook veel in burkini gezien. Toen wij op de quat gingen was er ook een vrouw met een burka die ging (grappig gezicht). We moesten bescherming om en toen de man die daar werkte deze om wilde doen bij die vrouw, sprong haar man gelijk op om duidelijk te maken dat alleen hij aan haar mocht zitten. Heel raar.. Wel even wennen.

Wat ook wel heel grappig was, is dat Blessbe niet kan zwemmen dus ik zou het hem een beetje leren. In het water deed hij me heel erg denken aan die afrikaanse man van de Olympische spelen. Heel grappig gezicht.. Na het park hebben we nog een hapje gegeten en daarna heb ik niet meer zoveel gedaan.

Wilde vandaag mn nagels laten doen en ben opzoek gegaan naar de goedkoopste (je bent een Nederlander of niet) nailstudio. In Central Market was er 1 maar dacht dat het misschien wel leuk was om te kijken in Butik Bintang. Daar moest ik met de trein naartoe. Had een overwinningsgevoelmomentje toen ik het station had gevonden zonder om te lopen of de weg te vragen:) Butik Bintang deed me een beetje denken aan New york. Veel taxi's, uithangborden en Malls. Maar dan 28 graden. Dat leidt naar het volgende: "Ik zweet hier als een otter." Haha, heb het gevoel dat als ik niet genoeg water drink er niks meer overblijft.. Heb op een terrasje wat gedronken en in het boekje geschreven wat ik van Laura heb gekregen. Thanks Lau! Had een mangosapje, heel lekker. Deed me denken aan de Jet tea uit Amerika. Mmmmmmmm... Het is warm maar overal is airco en op straat heb je af en toe van die koelsproeiers waar hele kleine druppels water uitkomen.

In Butik Bintang Plaza heb ik uiteindelijk mn nagels laten doen. Echt chill, manicure + pedicure = heel goedkoop :D Op de terugweg ben ik nog even gestopt bij de Times Square in Mindi. Had er nog niemand over gehoord, maar dacht 'ga even kijken'. NIET NORMAAL! Een winkelcentrum met 13 verdiepingen. Overal winkels, hotels, eettentjes. Raakte bijna verdwaald dus toen dacht ik dat het tijd was om terug te gaan.

Iets anders waar ik heel erg aan moet wennen is dat het verkeer aan de andere kant rijdt. Ik stond al een aantal keer bij de verkeerde kant van een roltrap en met oversteken is het ook wennen. Maar het ergst is nog wel als je tegenliggers op straat wil passeren. Ik breng ze de hele tijd in een ongemakkelijke situatie omdat ik de andere kant opstap.. OEPSIE!

Morgen vlieg ik alweer naar Bali en ga overdag niet zoveel doen omdat ik ook nog even onderweg ben naar het vliegveld. Schrijf het volgende bericht dan ook als ik op Bali zit.

Groetjes en een dikke kus

  • 10 Februari 2011 - 14:43

    Anna:

    Hey Mir!! Zo te lezen heb je het wel naar je zin daar! Heel veel plezier op Bali, goede reis morgen! Trouwens.. op Bali rijden ze ook links ;) Xx

  • 10 Februari 2011 - 14:59

    Valerie:

    Leuk!! Wil ook als ik het lees!! xxx

  • 10 Februari 2011 - 15:13

    Sophie:

    Hey Mir,

    Klinkt gaaf, zoveel malls. Benieuwd hoe je Bali vindt. Goede reis en veel plezier.

    Liefs,
    je nicht

  • 10 Februari 2011 - 18:21

    Nico:

    Leuk,Mir
    Groetjes, je vader

  • 11 Februari 2011 - 19:24

    Marijke:

    Als het goed is ben je nu op Bali!
    Ik ben heel benieuwd waar je eerste overnachting is geweest?
    Heb je Wander al ontmoet?
    Liefs Mama

  • 13 Februari 2011 - 19:12

    Francien :

    Leuk weer zo'n reisverslag van je te lezen. Deze vind ik wel spannender:)
    Pas goed op jezelf en tot het volgende verslag uit Bali.
    XX Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 48681

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: