Gesurft! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Gesurft! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Gesurft!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

14 Februari 2011 | Indonesië, Kuta

Lieve allemaal,

Hier ben ik weer, maar nu vanuit Bali. De vlucht was goed verlopen. Geen gekke dingen gebeurd en op tijd geland. Ik was de dag ervoor (in Kuala Lumpur) een jongen uit Engeland tegen gekomen die net terugkwam van Bali en heeft het adres van een guesthouse gegeven en verteld hoeveel het kostte om daar te komen met de taxi. Daar ben ik dan ook heen gegaan en zit nu in Taman Ayu, een guesthouse vlak bij poppies 1 in Kuta Beach.

De mensen hier zijn heel erg vriendelijk. Ik kwam aan in het guesthouse en probeerde de Simkaart die ik van Inge had gekregen, maar die deed het niet meer. Dus die man van het guesthouse is gelijk voor me naar de winkel gegaan voor een nieuwe simkaart omdat het voor hem goedkoper zou zijn dan voor mij (tourist prices) Alle uitleg over geld erop zetten was in het indonesisch, dus dat heeft hij ook gelijk gedaan. Superlief! Toen de simkaart eenmaal werkte was ik van plan om Wander te bellen, maar ik was zijn nummer vergeten in Nederland (DOMMIE!!!)

Het guesthouse zit vlak bij de uitgaansstraat in Kuta. Veel bars en discotheken. Was inmiddels 21:00 en wilde nog wel even een drankje drinken. Vond een leuke bar en raakte in gesprek met een Australier (die zie je hier trouwens heel veel). Paar drankjes later besloten we naar een andere kroeg te gaan en onderweg kwamen we heel toevallig Wander en Donny tegen. Dus zijn we met z'n vieren nog naar een club gegaan.

Heb nog niet veel meer gezien hier dan het strand en de uitgaansstraat. Wander heeft me gister leren surfen. Ging aan het eind wel wat beter, maar ben geen natuurtalent. Blijven oefenen dus! Ben gister ook behoorlijk verbrand. Dus vandaag maar een dagje uit de zon. Heb folders gehaald over wat er allemaal te doen is op Bali en ga straks met m'n lonelyplanet en de folders even lekker chillen.

Ga trouwens vrijdag met Wander en Donny naar de Gili eilanden, dus blijf tot dan in Kuta. Denk dat ik daarna naar Ubud ga, maar dat ga ik straks dus uitzoeken.

Zoals jullie kunnen lezen heb ik het hier heel goed naar m'n zin! Bedankt voor al jullie reacties, vind ik erg leuk om te lezen.

Hele dikke kus en tot snel weer;)

  • 14 Februari 2011 - 09:21

    Sophie:

    Ohhh Mir, het klinkt echt fantastisch. Wat leuk allemaal zeg! Ik geniet van je verslagjes, ben wel jaloers op je hoor, haha!

    Jij verbrandt? Dan is de zon wel heel fel! Blijven smeren he?! Anders word je een leren lapje. En geen natuurtalent? Wees blij dat er iets is waar je minder goed in bent, anders is het helemaal ondraaglijk voor anderen ;-)

    Wat een geweldig toeval dat je Wander tegenkwam! Je hebt zoveel aanspraak, ik weet zeker dat je je niet alleen zult gaan voelen. Je bent ook zo sociaal he.. :P

    Leuk, leuk, leuk. Happy Valentinesday nichtje!

    Liefs,
    Sophie


  • 14 Februari 2011 - 09:24

    Sophie:

    Over mijn vorige bericht (dat kun je dus niet aanpassen) ik zie ineens: Jij verbrandt staan.. Ik bedoel dus niet 'jij bent verbrand', maar jij bent blijkbaar in staat om te verbranden. Dat wist ik niet. Nou, lekker plannen wat je gaat doen en... relaxxxxxx!

    XXX

  • 15 Februari 2011 - 07:28

    Marijke:

    Héé Mir,
    Klinkt allemaal erg ontspannen, ik ben jaloers dat je nu al naar de Gili-eilanden gaat! Dat wordt heel erg genieten, een soort Bounty gevoel
    Dikke kus.mama

  • 15 Februari 2011 - 09:42

    Oma:

    LieveM iriam,
    Momenteel zit Mama en Annelies bij oom
    Joop en mij op de koffie,erg gezellig,Wat fijn dat je het zo naar jw zin hebt.Pas goed op je zelf.
    Mijn eerste mailtje is mislukt.Veel
    plezier en een dikke kus van Oma.

  • 15 Februari 2011 - 13:25

    Inge:

    Jeeeeeh zit met een lach op mijn gezicht je verhalen te lezen Mir!
    Heerlijk!

    Geniet van de Gili's en Ubud!

    Hug!

  • 16 Februari 2011 - 09:21

    Francien :

    Hoi Mirjam,
    Heerlijk die warmte en zon. Doe de groetjes aan Wander en veel plezier weer.
    XXX Francien

  • 17 Februari 2011 - 14:34

    Renee:

    haha wat toevallig dat je Wander bent tegengekomen op straat. Zal wel niet enorm groot zijn dan. Wat heerlijk om te lezen dat je zo aan t genieten bent van zon zee en strand. Klinkt voor ons erg ver weg allemaal. Fijn dat je t fijn hebt hoor, niet eenzaam enzo, al had ik dat bij jou ook niet verwacht! xxx liefs vanuit hier

  • 18 Februari 2011 - 11:31

    Annelies:

    Zussie! Klinkt super wat je allemaal doet! Zit je inmiddels al op de gili eilanden? En hoe gaat het met je surfskills? Heel veel plezier verder, kan niet wachten om je volgende avontuurtjes te lezen! Miss you! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 48682

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: