Kuta, Gili Trawangang en Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu Kuta, Gili Trawangang en Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Miriam Zijlstra - WaarBenJij.nu

Kuta, Gili Trawangang en Ubud

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

21 Februari 2011 | Indonesië, Ubud

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer en heb jullie veel te vertellen. Type dit bericht vanuit Ubud, maar ben hier pas gister aangekomen dus begin bij het begin.

Vorige week maandag heb ik samen met Wander en Donny de reis naar de Gili's geboekt voor vrijdag. We hebben uiteindelijk 400.000,- Rp betaald en zelfs de locals waren onder de indruk:) Ik ben die dag ook een Duitser tegen gekomen (Johannes). De volgende ochtend stonden Wander en Donny om 08:00 'sochtends voor de deur met de scooters om naar Ulu Watu (tempel) te gaan. Johannes ging ook mee. Ik ben achterop de scooter gegaan omdat ik dacht dat het zelfmoord zou worden met dat links rijden. We waren vroeg in Ulu Watu en hadden de tempel, buiten een groep Japanners om, helemaal voor onszelf. Er waren daar ook veel aapjes die je bananen mocht voeren. Daarna zijn we naar Padang Padang gegaan. Dit is een bekend surfstrand wat erg dichtbij lag. Er waren niet erg hoge golven maar wel heel mooi. Hierna zijn we doorgegaan naar Dreambeach. De weg hiernaar toe was erg mooi. Hier hebben we even op het strand gelegen en de jongens nog gesurfd (geprobeerd, te weinig golven). Hierna zijn we terug gegaan naar Ulu Watu voor de Kecak dans. Dit is een traditionele dans die daar elke avond wordt gehouden in een kleine arena. Aan het begin krijg je een uitleg van wat de dans voorstelt. Wel beter, want dan begrijp je tenminste waar je naar kijkt. Het is wel heel toeristisch. De uitleg hebben ze in elke denkbare taal. Terug in het guesthouse is mn hele gezicht verveld. Ik leek wel een slang. Kon mijn neus en voorhoofd er zo aftrekken (IELL)

De dag erna heb ik niet veel gedaan. Ben met Johannes Kuta gaan bekijken maar hij begon me op een gegeven moment behoorlijk op mn zenuwen te werken dus heb ik me even teruggetrokken met een boek.

De dag erna ben ik met Johannes (hij was wel erg aardig) naar Nusa Dua gegaan. Dit is een strand dat helemaal in het zuiden van Bali ligt en het is daar echt prachtig! Wit strand, blauwe zee en niet ze druk. Heb hier ook nog gesnorkeld en een paar visjes en krabben gezien. Zat waarschijnlijk niet diep genoeg in de zee, maar ja dat komt nog wel. Heb erg mooie foto's gemaakt. Dit was het Bali wat ik van tevoren verwacht had te zien:)

Vrijdag werden we om 06:30 met een auto bij het guesthouse opgehaald en naar de haven van Padang Bai gebracht. Vanaf hier gingen we met de snelle boot naar Gili Trawangang. Toen we daar aankwamen hebben we met zn drieen een guesthouse gezocht en een beetje rondgelopen. Daarna naar het strand gegaan maar het was behoorlijk bewolkt. Wat eigenlijk ook wel lekker was. Het is een heel mooi eiland. Geen motorverkeer, alleen paard en wagen en fietsen. Op het strand heb je uitzicht op Lombok en de andere Gili's. 's Avonds wilden we uitgaan, maar alle pinautomaten waren stuk. Ik kon daar met mn pinpas ook geen extra geld opnemen bij restaurants, want ze accepteerden geen Maestro. Gelukkig bedacht ik me uiteindelijk (na 5 keer het eiland heen en weer te lopen, sorry Wander en Donny) dat ik mn creditcard meehad. Dus het is uiteindelijk gelukt:D Daarna naar een bar geweest en lekker gedanst.

De dag erna zijn we weer naar het strand gegaan. Nu naar een strandje aan de andere kant van het eiland. Dit was een speciaal surfstrand maar met Rif, dus heb het niet geprobeerd. Heb ongeveer de hele dag in de zee gelegen (lichaamstemperatuur). 's Avonds was er op datzelfde strandje een fullmoon party. Er waren veel mensen, locals en toeristen. Ze hadden een groot vuur gemaakt (wat het het nog warmer maakte dan het al was) en staken ook vuurwerk af. Dit ging alleen wel op een hele andere manier dan in Nederland. Ze hadden de houder gewoon in hun hand en schoten het vuurwerk zonder waarschuwing de lucht in. Als het leek of de houder leeg was wachten ze heel even en gooiden de houder daarna in het kampvuur... Haha.

De dag erna gingen we alweer terug. We zaten weer op de snelle boot maar dit keer op het dak. Geen veiligheidsinstructies ofzo.. Gewoon goed vasthouden:p Bij de haven heb ik Donny en Wander gedag gezegd en ben ik naar Ubud gegaan. Ik zat in de shuttlebus met een wat ouder Italiaans koppel. Vooral de man was een typische Italiaan (praatte met zn handen) Ik raakte met hem in gesprek en toen ik zei dat ik Italie een heel mooi land vond heb ik, denk ik, de hele Italiaanse geschiedenis in een half uur gehoord. Maar het was wel erg gezellig. Had op Gili Trawangang een adresje gekregen in Ubud en ben daar afgezet. Heb weer een ruime kamer met schone badkamer. Naast mij zitten een Amerikaanse man met zijn zoon. Die man vroeg gelijk of ik met hem uit eten wilde omdat zijn zoon al een eetafspraak had.. hmm. Ik heb gezegd: "maybe". Ben mn kamer in gegaan en daarna heel sneaky naar buiten geglipt. Heb toen wat rondgelopen en kwam mijn andere buren tegen. Twee "mannen" (vooral de ene heel erg homo) 1 uit Australie en de ander uit Italie. Heb met hun nog wat gedronken.

Vandaag ben ik met die mannen naar de markt geweest. Dacht dat vrouwen erg waren.. Was wel erg leuk op de markt. De kleuren, geuren, geluiden, etc. Daarna heb ik een scooter gehuurd en ben naar Celuk gereden. Dacht de route uitgestippeld te hebben, hmmm.. Toch niet. Maar gelukkig heb ik het gevonden. Celuk is het zilverstadje van Bali. Had van Anna een adresje gekregen en ben daar wezen kijken. De armband die ik op het oog had was toch net iets te duur. Ben op de terugweg bij de Monkey Forrest gestopt. Dit is een heel mooi park in Ubud. En, de naam zegt het al, er lopen veel aapjes rond. Echt heel lief!

Denk dat ik jullie wel weer genoeg verteld heb. Kan in ieder geval niks meer bedenken:) Tot snel weer,

Hele dikke kus!

  • 21 Februari 2011 - 15:45

    Sophie:

    Hoi Mir,

    Ik kan alleen maar zeggen: wat LEUK! Super om te lezen wat je allemaal doet. Bedankt voor je verslagje.

    Liefs,
    Sophie

    P.S. Doe die leuke aapies de groeten!

  • 21 Februari 2011 - 20:18

    Oma En Oom Joop:

    Lieve schat,bedankt voor je leuke mail.Wat heb je al veel beleefd.Oom Joop zegt: Kijk uit voor die mannen,maar dat heb je zelf wel in de gaten.Vandaag is Oom Jacques jarig,en Donderdag Joost.Ze vieren het zaterdag.Oom Joop heeft ook vaak moeite gehad met te pinnen ,een creditcard brengt uitkomst,maar kost extra geld.Maar dat weetJe je denk ik wel.Je sjaal is klaar en erg leuk geworden,Annelies heeft een blauwe en draagt hem al. Van ons beiden slamat jalam gewenst.KusOma.

  • 21 Februari 2011 - 20:43

    Valerie :

    Leuk om je verhalen te lezen!! :) geniet ervan!! Maar dat doe je wel! Haha..Xxxx

  • 21 Februari 2011 - 21:09

    Jacqueline:

    Lieve nicht,
    Wat kun je toch een mooie reisverslagen schrijven ik zit er gelijk helemaal in,sommige dingen komen zelfs bekend voor(het is maar 20jaargeleden)Zo te lezen geniet je erg en maak je leuke dingen mee.Wij zijn net terug van het skien waar we ook heerlijk genoten hebben.Geniet lekker van het mooie weer en de temp.het is hier bar koud.Liefs Tom en Jacqueline.

  • 22 Februari 2011 - 16:24

    Francien:

    Hoi Mir,

    Leuk om weer iets van je te vernemen. Ik heb vandaag pas de mail geopend want gisteren was Jacques jarig. Joost kwam onverwacht langs en daardoor niet meer op de computer naar de mail gekeken.Leuk dat je zoveel onderneemt en dat je dardoor ook zoveel ziet. Kijk uit naar je volgende verslag.
    Liefs Francien

  • 24 Februari 2011 - 08:18

    Renee:

    jeeej je klinkt vrolijk! wat een leuke plekken allemaal, en lekker weer (even voor t contrast, hier in den haag sneeuwde t gister middag gewoon).
    keep up the good work lieverd.
    ik mail je vandaag of morgen even,
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 48687

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 01 December 2017

Cuba

25 Januari 2016 - 17 Oktober 2017

Why I love the job

20 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bolivia

07 Februari 2011 - 22 April 2011

Backpacken door Indonesië

28 Januari 2009 - 22 Juni 2009

Amerika - Studeren in de US

17 Oktober 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste jaar in Dubai

Landen bezocht: